Podle průzkumu v soukromém sektoru se aktivita japonských továren v dubnu snížila pomalejším tempem. Konečný au Jibun Bank Japan index nákupních manažerů (PMI) ve výrobě v dubnu vzrostl na 49,6 bodu z březnových 48,2 bodu, i když byl mírně nižší než bleskový PMI na úrovni 49,9 bodu. Přestože se nachází pod hranicí 50,0, která odděluje růst od poklesu, znamená to nejpomalejší pokles za posledních osm měsíců. Produkce i nové zakázky klesaly již jedenáctý měsíc v řadě, avšak menším tempem. Pokles nových zakázek byl přičítán pomalé poptávce, zejména po automobilech, zatímco nové vývozní zakázky se snížily v důsledku nízké poptávky z klíčových trhů, jako jsou Čína a USA. Vstupní náklady se zvýšily, zejména u kovů, což přispělo k vyšším nákladům na produkci. K faktorům ovlivňujícím inflaci patřila také nákladní doprava a logistika. Celkově průzkum naznačil stále utlumený obraz zpracovatelského sektoru, zároveň však naznačil, že se tento sektor v blízké budoucnosti blíží stabilizaci.
Podle průzkumu v soukromém sektoru se aktivita japonských továren v dubnu snížila pomalejším tempem. Konečný au Jibun Bank Japan index nákupních manažerů ve výrobě v dubnu vzrostl na 49,6 bodu z březnových 48,2 bodu, i když byl mírně nižší než bleskový PMI na úrovni 49,9 bodu. Přestože se nachází pod hranicí 50,0, která odděluje růst od poklesu, znamená to nejpomalejší pokles za posledních osm měsíců. Produkce i nové zakázky klesaly již jedenáctý měsíc v řadě, avšak menším tempem. Pokles nových zakázek byl přičítán pomalé poptávce, zejména po automobilech, zatímco nové vývozní zakázky se snížily v důsledku nízké poptávky z klíčových trhů, jako jsou Čína a USA. Vstupní náklady se zvýšily, zejména u kovů, což přispělo k vyšším nákladům na produkci. K faktorům ovlivňujícím inflaci patřila také nákladní doprava a logistika. Celkově průzkum naznačil stále utlumený obraz zpracovatelského sektoru, zároveň však naznačil, že se tento sektor v blízké budoucnosti blíží stabilizaci.