McLaren Artura Spider debutuje s inovacemi z F1 a cenou 273 800 USD
Plug-in hybridní kabriolet nabízí dojezd 21 mil na elektřinu a výkon 690 koní
Artura Spider se chlubí lehkou konstrukcí a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3 sekundy
Uvidíte několik zásadních vylepšení řízení a brzd, ke kterým jsme dospěli s pomocí našeho týmu Formule 1,“ řekl Nicolas Brown, prezident McLaren Americas, když na začátku května představoval na dolním Manhattanu nový model Artura Spider.
Byl to teprve druhý vůz, který se objevil ve Spojených státech. Na večírku McLaren „Amplified“ se exempláře v různých zářivých barvách hemžily mezi pozvanými hosty a potenciálními zákazníky. Dřívější akce Amplified se konala v Miami a třetí se uskutečnila ve čtvrtek v Beverly Hills.
Kabriolet Artura Spider, jako model 2025 vedle kupé, je možné objednávat již nyní, přičemž první dodávky začnou ještě letos. Cena začíná na 273 800 USD. Jedná se o plug-in hybrid s dojezdem až 21 mil na elektřinu.
„Na americkém trhu se varianty Spider našich modelů vždy těší mimořádné oblibě a očekáváme, že McLaren Artura Spider nebude výjimkou,“ říká Brown. McLaren Artura zapadá do naší základní řady supersportovních vozů a my se těšíme, až se dostane do rukou zákazníků a vyjede na silnice.“
Artura Spider je prvním plug-in hybridním supersportovním kabrioletem McLaren, který kombinuje třílitrový dvoulitrový šestiválec V-6 s axiálním tokovým elektromotorem o výkonu 94 koní a baterií o kapacitě 7,4 kWh, čímž dosahuje výkonu 690 koní a točivého momentu 531 N.m. Vůz je vybaven hybridním pohonem s možností připojení k síti.
To je o 19 koní více než u modelů Arturas z let 2023 a 2024, které lze aktualizací softwaru upgradovat na specifikace z roku 2025. Vůz může řadit manuálně pomocí pádel nebo automaticky prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky.
Díky použití lehké konstrukce z uhlíkových vláken (s příměsí hliníku) je Artura Spider nejlehčím supersportovním vozem s kapkovitou střechou ve své třídě, váží 3 439 kg (o 136 kg více než kupé). Důraz na úsporu hmotnosti je rozšířen i na hliníkový zážehový motor, který váží pouhých 353 kg.
Osm elektromotorů ovládá pevnou střechu z uhlíkových vláken a kompozitních materiálů, která se ukládá pod kryt. Sejmutí střechy trvá 11 sekund a lze jej provést při rychlosti až 31 km/h. Majitel může střechu zvedat a spouštět zvenčí vozu pomocí klíčenky.
Zdroj: Getty images
Všechen tento výkon v relativně lehkém voze umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 3 sekundy, z nuly na 200 km/h za 8,4 sekundy a maximální rychlost 330 km/h. To je velmi blízko modelu Artura kupé. Díky plug-in hybridnímu formátu se jedná také o energeticky nejúspornější kabriolet McLaren, který při použití elektromotoru dosahuje ekvivalentu 45 mil na galon (MPGe) a bez něj jen 19 mpg.
Mezi výše zmíněná vylepšení modelu Artura patří rychlejší reakce odpružení (o 90 % rychlejší) a konzistentnější brzdný výkon při vysokých rychlostech, k čemuž přispívají nové chladicí kanály.
Přepracován a vyladěn byl také výfuk pro lepší zvukový zážitek ve středních a vyšších otáčkách. Pro ty, kteří chtějí více, je k dispozici volitelný sportovní výfuk. Vylepšeno bylo také tepelné řízení motoru prostřednictvím čtyř nových a samostatných kanálů.
Kabina je pohodlná, řidič má před sebou volant s plochou spodní částí, malou obrazovku (která zobrazuje zbývající elektrický dojezd a pohybuje se spolu s nastavením sloupku řízení), semišovou podložku palubní desky a pádla řazení s karbonovým motivem. K dispozici jsou tři režimy hybridního řízení: komfortní (standardně nastavený), sportovní a traťový, plus režim pouze pro elektrický pohon.
Uprostřed kokpitu se nachází osmipalcový vertikální dotykový displej, který umožňuje Apple CarPlay. K dispozici je infotainment systém Bowers & Wilkins s 12 reproduktory, který lze nahradit standardní sestavou s pěti reproduktory.
Bezdrátové nabíjení telefonu je volitelnou součástí výbavy, ale „launch control“, který umožňuje dosáhnout zázračných časů z nuly na sto, je standardem. Součástí výbavy je také unikátní systém, který odpojuje elektronickou kontrolu stability a dosahuje tak působivě vypadajícího protáčení kol při startu.
Zdroj: Unsplash
Výhled dopředu je vynikající; výhled dozadu už tak dobrý není, ale McLaren vůz vybavil sledováním mrtvého úhlu, detekcí křížové dopravy, varováním před opuštěním jízdního pruhu a rozpoznáváním dopravních značek.
Je zde pouze šest krychlových stop úložného prostoru (vpředu). Vůz by měl dobře zastavit díky karbon-keramickým brzdám. Z rychlosti 100 km/h by měl zastavit za 30 metrů.
Na této úrovni supersportů se platí téměř za všechno. Paket Performance stojí 9 400 USD, technologický paket 7 400 USD a sportovní výfuk 6 850 USD. A pokud chcete mít kola s povrchovou úpravou Dark Stealth Diamond Cut, je to dalších 7 150 USD. Fantastický lak je také za příplatek.
Uvidíte několik zásadních vylepšení řízení a brzd, ke kterým jsme dospěli s pomocí našeho týmu Formule 1,“ řekl Nicolas Brown, prezident McLaren Americas, když na začátku května představoval na dolním Manhattanu nový model Artura Spider. Byl to teprve druhý vůz, který se objevil ve Spojených státech. Na večírku McLaren „Amplified“ se exempláře v různých zářivých barvách hemžily mezi pozvanými hosty a potenciálními zákazníky. Dřívější akce Amplified se konala v Miami a třetí se uskutečnila ve čtvrtek v Beverly Hills. Kabriolet Artura Spider, jako model 2025 vedle kupé, je možné objednávat již nyní, přičemž první dodávky začnou ještě letos. Cena začíná na 273 800 USD. Jedná se o plug-in hybrid s dojezdem až 21 mil na elektřinu. „Na americkém trhu se varianty Spider našich modelů vždy těší mimořádné oblibě a očekáváme, že McLaren Artura Spider nebude výjimkou,“ říká Brown. McLaren Artura zapadá do naší základní řady supersportovních vozů a my se těšíme, až se dostane do rukou zákazníků a vyjede na silnice.“ Artura Spider je prvním plug-in hybridním supersportovním kabrioletem McLaren, který kombinuje třílitrový dvoulitrový šestiválec V-6 s axiálním tokovým elektromotorem o výkonu 94 koní a baterií o kapacitě 7,4 kWh, čímž dosahuje výkonu 690 koní a točivého momentu 531 N.m. Vůz je vybaven hybridním pohonem s možností připojení k síti. To je o 19 koní více než u modelů Arturas z let 2023 a 2024, které lze aktualizací softwaru upgradovat na specifikace z roku 2025. Vůz může řadit manuálně pomocí pádel nebo automaticky prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky. Díky použití lehké konstrukce z uhlíkových vláken je Artura Spider nejlehčím supersportovním vozem s kapkovitou střechou ve své třídě, váží 3 439 kg . Důraz na úsporu hmotnosti je rozšířen i na hliníkový zážehový motor, který váží pouhých 353 kg. Osm elektromotorů ovládá pevnou střechu z uhlíkových vláken a kompozitních materiálů, která se ukládá pod kryt. Sejmutí střechy trvá 11 sekund a lze jej provést při rychlosti až 31 km/h. Majitel může střechu zvedat a spouštět zvenčí vozu pomocí klíčenky. Všechen tento výkon v relativně lehkém voze umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 3 sekundy, z nuly na 200 km/h za 8,4 sekundy a maximální rychlost 330 km/h. To je velmi blízko modelu Artura kupé. Díky plug-in hybridnímu formátu se jedná také o energeticky nejúspornější kabriolet McLaren, který při použití elektromotoru dosahuje ekvivalentu 45 mil na galon a bez něj jen 19 mpg. Mezi výše zmíněná vylepšení modelu Artura patří rychlejší reakce odpružení a konzistentnější brzdný výkon při vysokých rychlostech, k čemuž přispívají nové chladicí kanály. Přepracován a vyladěn byl také výfuk pro lepší zvukový zážitek ve středních a vyšších otáčkách. Pro ty, kteří chtějí více, je k dispozici volitelný sportovní výfuk. Vylepšeno bylo také tepelné řízení motoru prostřednictvím čtyř nových a samostatných kanálů. Kabina je pohodlná, řidič má před sebou volant s plochou spodní částí, malou obrazovku , semišovou podložku palubní desky a pádla řazení s karbonovým motivem. K dispozici jsou tři režimy hybridního řízení: komfortní , sportovní a traťový, plus režim pouze pro elektrický pohon. Uprostřed kokpitu se nachází osmipalcový vertikální dotykový displej, který umožňuje Apple CarPlay. K dispozici je infotainment systém Bowers & Wilkins s 12 reproduktory, který lze nahradit standardní sestavou s pěti reproduktory. Bezdrátové nabíjení telefonu je volitelnou součástí výbavy, ale „launch control“, který umožňuje dosáhnout zázračných časů z nuly na sto, je standardem. Součástí výbavy je také unikátní systém, který odpojuje elektronickou kontrolu stability a dosahuje tak působivě vypadajícího protáčení kol při startu. Výhled dopředu je vynikající; výhled dozadu už tak dobrý není, ale McLaren vůz vybavil sledováním mrtvého úhlu, detekcí křížové dopravy, varováním před opuštěním jízdního pruhu a rozpoznáváním dopravních značek. Je zde pouze šest krychlových stop úložného prostoru . Vůz by měl dobře zastavit díky karbon-keramickým brzdám. Z rychlosti 100 km/h by měl zastavit za 30 metrů. Na této úrovni supersportů se platí téměř za všechno. Paket Performance stojí 9 400 USD, technologický paket 7 400 USD a sportovní výfuk 6 850 USD. A pokud chcete mít kola s povrchovou úpravou Dark Stealth Diamond Cut, je to dalších 7 150 USD. Fantastický lak je také za příplatek.