Spotify vykázala rekordní čtvrtletní zisk po roce poznamenaném propouštěním a pozorností aktivistů
Společnost Spotify, přední titán v oblasti streamování hudby, v úterý oznámila působivé výsledky za první čtvrtletí a zaznamenala rekordní čtvrtletní zisk.
Spotify zaznamenala rekordní čtvrtletní zisk po intenzivním snižování nákladů, což vyvolalo 10% nárůst akcií a nadchlo investory
Spotify dosáhla historicky nejvyššího čtvrtletního zisku po roce, kdy podstoupila restrukturalizaci a upoutala pozornost aktivistů
I přes rekordní čtvrtletní zisk zůstává otázkou, zda budou opatření na snižování nákladů dlouhodobě udržitelná a zda se Spotify dokáže nadále rozrůstat
Po intenzivním snižování nákladů a zefektivňování provozu švédská společnost překonala odhady jak v horní, tak i dolní linii. Finanční údaje nadchly investory a vyvolaly 10% nárůst akcií společnosti Spotify. Tento úspěch podtrhuje strategické rozhodnutí společnosti zaměřit se na optimalizaci nákladů a efektivněji využívat své zdroje, což přispělo k posílení její pozice na trhu streamování hudby a upevnilo důvěru investorů v její schopnost generovat trvalý a stabilní zisk. Tento nárůst akcií ukazuje, že trh si váží pozitivních výsledků společnosti a je optimistický ohledně její budoucí výkonnosti a růstu.
Výsledky za 1. čtvrtletí v porovnání s odhady analytiků londýnské burzy (LSEG) ukazují, že společnost dosáhla zisku na akcii ve výši 97 eurocentů (1,04 USD) oproti očekávaným 65 eurocentům. Kromě toho společnost Spotify zaznamenala čtvrtletní tržby ve výši 3,64 miliardy eur, což je o něco více než 3,61 miliardy eur, které předpokládali analytici LSEG. Přestože se nepodařilo dosáhnout mety měsíčních aktivních uživatelů (MAU) s 615 miliony oproti 618 milionům předpovídaným společností StreetAccount, výsledky znamenají pozoruhodný pokrok.
Rok 2023 znamenal pro globální platformu pro streamování hudby strategický posun. V rámci usilovných úsporných opatření snížila počet zaměstnanců o více než čtvrtinu, čímž výrazně změnila své ambice v oblasti podcastingu. Tyto informace pocházejí z webu Layoffs.fyi, který je významným sledovatelem tohoto odvětví. Mezi zbývajícími významnými smlouvami je například smlouva se známým, ale kontroverzním podcasterem Joem Roganem, která byla obnovena na začátku tohoto roku.
Současně společnost zveřejnila svůj finanční výhled na nadcházející čtvrtletí, kdy očekává přírůstek 16 milionů nových čistých uživatelů, čímž se celkový počet uživatelů zvýší na přibližně 631 milionů. Kromě toho společnost Spotify předpokládá výrazné zlepšení hrubé marže na 28,1 %, k čemuž přispělo globální zlepšení nákladů dosažené v rámci celého podniku.
Akcionáři obdrželi od společnosti optimistickou zprávu s podrobnostmi o silném začátku roku. Společnost Spotify si zachovává důvěru v dosažení svých nastíněných cílů stanovených během dne pro investory v roce 2022. Vyhlídky se zdají být přesvědčivé po živém roce transformace, k níž významně přispělo zveřejnění podílu společnosti ValueAct ve společnosti Spotify v únoru 2023. Krátce po tomto odhalení společnost ValueAct Masona Morfita veřejně apelovala na racionalizaci výdajů, což vedlo společnost Spotify k propuštění 17 % zaměstnanců do konce roku.
Ačkoli se nepodařilo splnit plán MAU o 3 miliony uživatelů, podnikání společnosti Spotify nadále roste. Společnost zaznamenala meziroční nárůst počtu uživatelů MAU o 19 % a 2% nárůst oproti předchozímu čtvrtletí. Společnost Spotify tento výpadek v dosažení cíle MAU přičítá umírněné marketingové aktivitě v důsledku svých opatření na snížení nákladů, což má za následek, jak sama říká, “normálnější růst”.
Zájem společnosti ValueAct o společnost Spotify se ukázal jako ziskový, neboť její počáteční podíl ve výši 1,2 %, zveřejněný v roce 2023, přinesl bohaté výnosy. Stávající 0,5% podíl aktivistického investora v hodnotě 280 milionů dolarů vynesl podle odhadů společnosti FactSet, která poskytuje finanční údaje, více než dvojnásobek hodnoty jeho počáteční investice. Tento nárůst, kdy společnost ValueAct spravuje aktiva v hodnotě téměř 12 miliard dolarů, je příkladem úspěšné strategické investice do hudebního streamovacího gigantu.
Zdroj: Getty Images
Jak ukazují výsledky za první čtvrtletí, zdá se, že se společnosti Spotify vyplácejí nemilosrdná opatření na snižování nákladů. Opatrný přístup, vedený potřebou racionalizace výdajů, se zdá být hnací silou rekordního čtvrtletního zisku, který dává hudebnímu streamovacímu gigantu silnou oporu při vstupu hlouběji do roku 2024. Otázkou však zůstává, zda jsou tato opatření dlouhodobě udržitelná nebo zda si Spotify vedle nich dokáže udržet růst počtu uživatelů. Je zřejmé, že snížení nákladů přineslo významné výhody ve formě rekordního zisku, což napomohlo k posílení důvěry investorů. Nicméně je důležité zhodnotit dlouhodobé dopady těchto opatření na schopnost společnosti udržet konkurenceschopnost a atraktivitu pro uživatele v dlouhodobém horizontu. Zda se Spotify dokáže nadále rozvíjet a růst ve svém odvětví bude záviset na tom, jak efektivně budou tyto úsporné kroky řízeny a jak společnost reaguje na dynamiku trhu a očekávání uživatelů v oblasti streamování hudby.
Po intenzivním snižování nákladů a zefektivňování provozu švédská společnost překonala odhady jak v horní, tak i dolní linii. Finanční údaje nadchly investory a vyvolaly 10% nárůst akcií společnosti Spotify. Tento úspěch podtrhuje strategické rozhodnutí společnosti zaměřit se na optimalizaci nákladů a efektivněji využívat své zdroje, což přispělo k posílení její pozice na trhu streamování hudby a upevnilo důvěru investorů v její schopnost generovat trvalý a stabilní zisk. Tento nárůst akcií ukazuje, že trh si váží pozitivních výsledků společnosti a je optimistický ohledně její budoucí výkonnosti a růstu.Výsledky za 1. čtvrtletí v porovnání s odhady analytiků londýnské burzy ukazují, že společnost dosáhla zisku na akcii ve výši 97 eurocentů oproti očekávaným 65 eurocentům. Kromě toho společnost Spotify zaznamenala čtvrtletní tržby ve výši 3,64 miliardy eur, což je o něco více než 3,61 miliardy eur, které předpokládali analytici LSEG. Přestože se nepodařilo dosáhnout mety měsíčních aktivních uživatelů s 615 miliony oproti 618 milionům předpovídaným společností StreetAccount, výsledky znamenají pozoruhodný pokrok.Spotify Technology S.A. Rok 2023 znamenal pro globální platformu pro streamování hudby strategický posun. V rámci usilovných úsporných opatření snížila počet zaměstnanců o více než čtvrtinu, čímž výrazně změnila své ambice v oblasti podcastingu. Tyto informace pocházejí z webu Layoffs.fyi, který je významným sledovatelem tohoto odvětví. Mezi zbývajícími významnými smlouvami je například smlouva se známým, ale kontroverzním podcasterem Joem Roganem, která byla obnovena na začátku tohoto roku.Současně společnost zveřejnila svůj finanční výhled na nadcházející čtvrtletí, kdy očekává přírůstek 16 milionů nových čistých uživatelů, čímž se celkový počet uživatelů zvýší na přibližně 631 milionů. Kromě toho společnost Spotify předpokládá výrazné zlepšení hrubé marže na 28,1 %, k čemuž přispělo globální zlepšení nákladů dosažené v rámci celého podniku.Akcionáři obdrželi od společnosti optimistickou zprávu s podrobnostmi o silném začátku roku. Společnost Spotify si zachovává důvěru v dosažení svých nastíněných cílů stanovených během dne pro investory v roce 2022. Vyhlídky se zdají být přesvědčivé po živém roce transformace, k níž významně přispělo zveřejnění podílu společnosti ValueAct ve společnosti Spotify v únoru 2023. Krátce po tomto odhalení společnost ValueAct Masona Morfita veřejně apelovala na racionalizaci výdajů, což vedlo společnost Spotify k propuštění 17 % zaměstnanců do konce roku.Ačkoli se nepodařilo splnit plán MAU o 3 miliony uživatelů, podnikání společnosti Spotify nadále roste. Společnost zaznamenala meziroční nárůst počtu uživatelů MAU o 19 % a 2% nárůst oproti předchozímu čtvrtletí. Společnost Spotify tento výpadek v dosažení cíle MAU přičítá umírněné marketingové aktivitě v důsledku svých opatření na snížení nákladů, což má za následek, jak sama říká, “normálnější růst”.Zájem společnosti ValueAct o společnost Spotify se ukázal jako ziskový, neboť její počáteční podíl ve výši 1,2 %, zveřejněný v roce 2023, přinesl bohaté výnosy. Stávající 0,5% podíl aktivistického investora v hodnotě 280 milionů dolarů vynesl podle odhadů společnosti FactSet, která poskytuje finanční údaje, více než dvojnásobek hodnoty jeho počáteční investice. Tento nárůst, kdy společnost ValueAct spravuje aktiva v hodnotě téměř 12 miliard dolarů, je příkladem úspěšné strategické investice do hudebního streamovacího gigantu.Jak ukazují výsledky za první čtvrtletí, zdá se, že se společnosti Spotify vyplácejí nemilosrdná opatření na snižování nákladů. Opatrný přístup, vedený potřebou racionalizace výdajů, se zdá být hnací silou rekordního čtvrtletního zisku, který dává hudebnímu streamovacímu gigantu silnou oporu při vstupu hlouběji do roku 2024. Otázkou však zůstává, zda jsou tato opatření dlouhodobě udržitelná nebo zda si Spotify vedle nich dokáže udržet růst počtu uživatelů. Je zřejmé, že snížení nákladů přineslo významné výhody ve formě rekordního zisku, což napomohlo k posílení důvěry investorů. Nicméně je důležité zhodnotit dlouhodobé dopady těchto opatření na schopnost společnosti udržet konkurenceschopnost a atraktivitu pro uživatele v dlouhodobém horizontu. Zda se Spotify dokáže nadále rozvíjet a růst ve svém odvětví bude záviset na tom, jak efektivně budou tyto úsporné kroky řízeny a jak společnost reaguje na dynamiku trhu a očekávání uživatelů v oblasti streamování hudby.