Společnost Toyota Motor oznámila předpokládaný 20% pokles provozního zisku v běžném finančním roce po silném čtvrtém čtvrtletí, kdy došlo k 78% nárůstu zisku. Společnost očekává, že provozní zisk za rok končící březnem 2025 dosáhne 4,3 bilionu jenů (28 miliard USD) ve srovnání s 5,35 bilionu jenů v předchozím roce. Tato prognóza zohledňuje investice ve výši 380 miliard jenů do “lidského kapitálu”, včetně podpory mzdových nákladů dodavatelů a prodejců, a také investice do své strategie “multi-pathway”. Strategie Toyoty zaměřená na různé možnosti pohonu, jako jsou hybridy, plug-in hybridy a bateriové elektromobily, se osvědčila, protože poptávka po elektromobilech na mnoha trzích ochladla. Ve čtvrtém čtvrtletí od ledna do března dosáhla Toyota provozního zisku 1,11 bilionu jenů, což překonalo odhady analytiků. Společnost však stále čelí problémům na klíčových trzích, jako je Čína, kde se snaží udržet krok s místními výrobci ve výrobě softwarově vybavených elektromobilů.
Společnost Toyota Motor oznámila předpokládaný 20% pokles provozního zisku v běžném finančním roce po silném čtvrtém čtvrtletí, kdy došlo k 78% nárůstu zisku. Společnost očekává, že provozní zisk za rok končící březnem 2025 dosáhne 4,3 bilionu jenů ve srovnání s 5,35 bilionu jenů v předchozím roce. Tato prognóza zohledňuje investice ve výši 380 miliard jenů do “lidského kapitálu”, včetně podpory mzdových nákladů dodavatelů a prodejců, a také investice do své strategie “multi-pathway”. Strategie Toyoty zaměřená na různé možnosti pohonu, jako jsou hybridy, plug-in hybridy a bateriové elektromobily, se osvědčila, protože poptávka po elektromobilech na mnoha trzích ochladla. Ve čtvrtém čtvrtletí od ledna do března dosáhla Toyota provozního zisku 1,11 bilionu jenů, což překonalo odhady analytiků. Společnost však stále čelí problémům na klíčových trzích, jako je Čína, kde se snaží udržet krok s místními výrobci ve výrobě softwarově vybavených elektromobilů.