Klíčové body
- Francouzský startup Dust získal 16 milionů dolarů na vývoj firemních AI asistentů
- Asistenti Dust integrují firemní data z různých platforem, jako je Google Drive a Slack
- Dust umožňuje firmám vytvářet více specializovaných AI asistentů pro různé týmy
Francouzský startup Dust získal 16 milionů dolarů v kole financování série A vedeném společností Sequoia Capital. Díky Dustu mohou firmy vytvářet vlastní asistenty AI a sdílet je se svými zaměstnanci, aby mohli pracovat efektivněji.
U společnosti Dust jsou však zajímavé rozdíly oproti jiným společnostem, které pracují na podnikových agentech nebo asistentech AI obecně. Na rozdíl od nástrojů zaměřených na spotřebitele, jako je ChatGPT, jsou asistenti Dust napojeni na firemní data a dokumenty.
Když například v Dustu vytvoříte nového asistenta, můžete ho propojit se stránkami Notion, dokumenty uloženými na Disku Google, konverzacemi Intercom nebo Slack.
Na rozdíl od většiny startupů pracujících na podnikových agentech AI se Dust zároveň domnívá, že firmy by měly mít několik asistentů AI – ne jen jednoho. Každý asistent by mohl být užitečný pro plnění určité sady úkolů a řešení některých běžných problémů, se kterými se konkrétní tým potýká.
Z praktičtějšího hlediska mohou týmy podpory využívat asistenta Dust, který zná obsah znalostní báze i předchozí interakce s podporou. Noví členové týmu podpory tak mohou položit otázku asistentovi @supportExpert a získat relevantní odpověď.
HR týmy mohou vytvořit asistenta s umělou inteligencí, který dokáže odpovídat na otázky týkající se firemních zásad – není třeba prohledávat spletitou databázi Notion.
Mohou také vytvořit jiného asistenta, který dokáže navrhovat popisy pracovních míst na základě popisů pracovních míst z minulosti. To opět posiluje postavení celé společnosti a uvolňuje čas HR týmu.
Pro inženýrské a datové týmy jsou případy použití poměrně jednoduché. Například asistent Dust může znát databázová schémata společnosti. Můžete požádat @SQLbuddy v jednoduché angličtině, aby napsal dotaz SQL na vaši zákaznickou základnu.
Poslední příklad: Obchodní týmy mohou generovat návrhy e-mailů na základě údajů CRM a obecného kontextu potenciálního klienta. A pokud potřebujete vytvořit vlastní konektory nebo integrovat asistenty Dust do jiného nástroje, společnost nabízí rozhraní API.
Místo vynalézání kola se Dust zaměřuje na vytvoření produktu, který bude fungovat pro všechny. Několik let po spuštění ChatGPT už většina lidí asistenty s umělou inteligencí zná
Vědí, jak začít konverzaci, navázat na ni dalšími podrobnostmi a požádat asistenta AI, aby svou odpověď přeformuloval.
Používání Dustu se od toho příliš neliší, protože společnosti vytvářejí konverzační asistenty s touto platformou. Zaměstnanci pak mohou přejít do webového rozhraní Dust nebo komunikovat s asistenty přímo ve Slacku – takto mohou být uprostřed konverzace zmíněni @.
Dust chce v podstatě udělat z generativní AI interní komunikační nástroj, který každý den používá.
Startup nyní generuje roční opakující se příjmy ve výši 1 milionu dolarů a intenzivně jej využívají některé technologické společnosti v pozdní fázi vývoje, například Watershed, Alan, Qonto, Pennylane a PayFit.
Startup Qonto, který se zabývá podnikovým bankovnictvím, odhaduje, že 75 % z jeho 1 600 členů týmu používá asistenty Dust na měsíční bázi. Ve společnosti Alan, francouzském jednorožci v oblasti zdravotního pojištění, využívá asistenty s umělou inteligencí týdně 80 % zaměstnanců.
Účetní technologický jednorožec Pennylane vytvořil pomocí Dustu 86 vlastních asistentů.
Kromě Sequoia Capital investují opět někteří stávající investoři startupu, například XYZ, GG1, Connect Ventures, Seedcamp a Motier Ventures.
Přístup zaměřený na zákazníky také znamená, že Dust nevytváří vlastní model založení.
Když si vytvoříte asistenta, můžete si vybrat velký jazykový model, který chcete pro tohoto asistenta použít. Dust má pro své modely Gemini integrace s OpenAI
Na podnikových platformách pro vytváření agentů nebo asistentů AI pracuje poměrně dost startupů. Některá jména, která mě napadají, jsou Brevian, Tektonic AI, Ema, Kore.ai a Glean.
Dokonce i Atlassian, gigant v oblasti podnikového softwaru, který stojí za aplikacemi Jira a Confluence, spustil svého týmového kolegu pro AI Rovo.
Podívejme se, zda společnost Dust se svou strategií snadného nástupu na trh našla tu správnou metodu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky