Wall Street často nevidí plný potenciál některých společností, což vytváří investiční příležitosti
Roblox překonává očekávání navzdory nedávným finančním výzvám a rozšiřuje své možnosti reklamního metaverza
Ulta Beauty se úspěšně přizpůsobuje změnám v kosmetickém průmyslu a nabízí atraktivní investiční příležitost díky své silné pozici na trhu
Alibaba, navzdory minulým problémům, těží ze zlepšující se čínské ekonomiky a restrukturalizace, což slibuje budoucí růst
To znamená, že trh obvykle ví, co je o společnosti důležité vědět, a tyto informace náležitě promítne do ceny dané akcie. Tyto hodnoty se samozřejmě mohou měnit a mění se každý den. Tyto změny však většinou odrážejí nové informace nebo nové vnímání rizik dané akcie.
Čas od času se však Wall Street – jak analytici, tak investoři – mohou minout cílem. Přesněji řečeno, „ulice“ plně nevidí potenciál společnosti, a proto její akcie podhodnocuje. To vytváří příležitosti pro bystré investory, kteří vidí širší souvislosti.
Na tomto pozadí se blíže podíváme na tři skvělé růstové akcie, které Wall Street možná podceňuje, ale já to tak nevidím.
Roblox Pro akcionáře společnosti Roblox (RBLX) nebylo posledních několik týdnů snadných. Akcie se začátkem minulého měsíce propadly, především v reakci na neuspokojivé pokyny pro právě probíhající fiskální čtvrtletí. Konkrétně očekávání videoherní platformy ohledně tržeb za druhé čtvrtletí ve výši 870 až 900 milionů dolarů bylo pod odhady; společnost také snížila svůj celoroční výhled. Díky tomuto jedinému dni výprodeje akcie nyní klesly o 27 % oproti únorovému maximu. A to i přes mírné oživení po poklesu po zveřejnění výsledků. Investoři se obávají toho, co vypadá jako zpomalení plynoucí z ekonomické slabosti.
Zdroj: Roblox corp.
Tato pochybnost však opomíjí několik důležitých skutečností týkajících se společnosti Roblox.
Zaprvé, ačkoli interní výhled společnosti nebyl zcela v souladu s vnějšími očekáváními, Roblox si stále vede neuvěřitelně dobře. V minulém čtvrtletí vzrostl nejvyšší zisk meziročně o 22 %, čímž překonal konsensus analytiků. Stále je také v červených číslech, ale ztráta za poslední čtvrtletí byla také nižší, než se očekávalo. Jistě, očekává se, že růst tržeb a rezervací se po zbytek letošního a příštího roku zpomalí. Na základě nedávné minulosti je však možné tvrdit, že blízká budoucnost společnosti bude světlejší, než se v současnosti předpokládá.
Za druhé, Roblox má sice kořeny v oblasti online videoher, ale rozvětvuje se. Minulý měsíc rozšířila testovací spuštění své herní reklamní platformy, která zobrazuje placené billboardy v rámci virtuálních světů, které její uživatelé navštěvují. Tyto reklamy mohou dokonce přímo generovat prodej zboží nebo služeb v reálném světě. Technologie společnosti zároveň dokáže vytvářet virtuální světy pro značky, které chtějí stávajícím i potenciálním zákazníkům nabídnout pohlcující metaverzi. Nike, Walmart a kosmetická značka Fenty jsou jen některá jména, která nyní zapojují zákazníky prostřednictvím platformy Roblox.
Vzhledem k předpovědi společnosti Precedence Research, že trh s metaverzemi poroste do roku 2033 ročním tempem 38 %, se mají akcionáři společnosti Roblox na co těšit. Jen bude ještě nějakou dobu trvat, než se všechny jeho výhody plně projeví.
Ulta Beauty Pro prodejce kosmetiky a zkrášlovacích potřeb nastaly složité časy. Obchodní domy a prodejny se smíšeným zbožím, které kdysi byly v tomto odvětví nejvýznamnějším cílem pro toto zboží, ztrácejí svůj podíl na celkové návštěvnosti. Spotřebitelé jsou také ochotnější vyzkoušet nové, méně mainstreamové značky a místa, než jaká využívali v minulosti, které často nacházejí na internetu. Tyto značky jsou také ochotny a schopny prodávat přímo zákazníkům a zcela obcházet maloobchodníky jako prostředníky.
Zdroj: Getty Images
Společnost Ulta Beauty (ULTA) však zřejmě vývoji tohoto odvětví vzdorovala, ne-li z něj přímo těžila.
Pokud ji neznáte, 20miliardový prodejce make-upu a kosmetiky Ulta ročně realizuje obchody v hodnotě řádově 12 miliard dolarů, přičemž kombinuje silnou online a offline přítomnost. Po celých Spojených státech je rozmístěno téměř 1 400 prodejen zahrnujících 14,6 milionu čtverečních stop nákupní plochy. Maloobchodní řetězec nabízí širokou škálu značek, mezi něž patří například Clinique, e.l.f., Mad Hippie a Fur. Schopnost nabízet tento hluboký mix zboží a značek je klíčovým důvodem, proč se jí tak dobře daří v náročném prostředí; Ulta je hlavním narušitelem, protože poskytuje zákazníkům to, co chtějí, tak, jak to chtějí – široký výběr a pohodlné možnosti nákupu za příznivou cenu.
Je pravda, že společnost Ulta Beauty překračuje definici toho, co se považuje za růstovou akcii. Předpokládá se, že růst jejího nejvyššího obratu zůstane přinejmenším po několik příštích let v jednociferných číslech. Přičtěte to vysoce nasycenému trhu. Tuto obavu z konkurence společnost před několika dny zdůraznila i tím, že snížila svůj celoroční výhled tržeb z rozmezí 11,7 až 11,8 miliardy USD na nižší rozmezí pouze 11,5 až 11,6 miliardy USD, což nakonec ukazuje na daň, kterou si výše zmíněná ekonomická krize vybírá na spotřebitelských výdajích. Dokonce ani její konkurenční výhoda nyní není dostatečná.
Tento negativní vliv byl však již započítán do ceny akcií. Akcie Ulta Beauty jsou nyní 30 % pod březnovým maximem, 20 % pod konsensuální cílovou cenou analytiků 495,06 USD a obchodují se pouze za zhruba 15násobek letošního očekávaného zisku na akcii mezi 25,20 a 26,00 USD. To je výhodná cena, ať už se na ni díváte jakkoli.
Alibaba V neposlední řadě si na seznam růstových akcií, kterým Wall Street prostě nevěnuje patřičnou pozornost, přidejte čínskou e-commerce velmoc Alibaba (BABA).
Zdroj: Getty Images
Každý, kdo sleduje společnost Alibaba (mateřská společnost platforem elektronického obchodu Taobao a Tmall), pravděpodobně ví, že posledních několik let bylo pro akcionáře mizerných. Ačkoli zřejmě těžila z nástupu pandemie COVID-19, cena akcií dosáhla vrcholu na konci roku 2020. V polovině roku 2021 zahájil Peking rozsáhlé regulační opatření, které se zmírnilo až v polovině letošního roku. Dokonce i poté čínská tvrdá omezení vyvolaná pandemií, která trvala až do konce roku 2022, nakonec způsobila čínské ekonomice větší škody, než se předpokládalo.
Mezitím se zdá, že se samotná společnost potýká se samosprávou. Jen od listopadu Alibaba zrušila své kdysi proklamované plány na oddělení svého podnikání v oblasti cloud computingu i své logistické divize. Překvapivé zrušení plánů je hlavním důvodem, proč se akcie od poloviny roku 2022 nepohnuly z místa a stále jsou o 75 % níže než v roce 2020.
Udělejte však krok zpět a podívejte se na širší obrázek. Situace se zlepšuje.
Vezměme si jako příklad čínskou ekonomiku. Odhlédneme-li od problémů, Mezinárodní měnový fond stále tvrdí, že HDP země letos vzroste o 5 %. I tamní spotřebitelské výdaje jsou zdravé. Peking hlásí meziroční zlepšení dubnových maloobchodních tržeb o 2,3 %. To sice není nijak ohromné, ale jakékoli zlepšení oproti dubnovému růstu v roce 2023 ve výši 18,4 % je působivé. Společnosti Tmall a Taobao společnosti Alibaba mají obzvláště dobrou pozici k tomu, aby získaly více než svůj spravedlivý podíl na tomto růstu výdajů. Společnost Mordor Intelligence uvádí, že čínský trh elektronického obchodování poroste do roku 2029 ročním tempem více než 11 %.
Společnost si toho musí ještě hodně ujasnit, například v jakých oborech chce působit a v jakých ne. Ačkoli se nyní drží svých cloudových a logistických operací, Alibaba stále provádí restrukturalizaci, včetně výměny několika klíčových členů svého manažerského týmu. Na restrukturalizaci se stále pracuje.
Pokrok, kterého dosahuje, je však ve skutečnosti progresivní, stará se o záležitosti a přeorientovává společnost způsobem, který většina investorů stále podceňuje. Jedná se o generální opravu, která měla probíhat již před pandemií.
To znamená, že trh obvykle ví, co je o společnosti důležité vědět, a tyto informace náležitě promítne do ceny dané akcie. Tyto hodnoty se samozřejmě mohou měnit a mění se každý den. Tyto změny však většinou odrážejí nové informace nebo nové vnímání rizik dané akcie.Čas od času se však Wall Street – jak analytici, tak investoři – mohou minout cílem. Přesněji řečeno, „ulice“ plně nevidí potenciál společnosti, a proto její akcie podhodnocuje. To vytváří příležitosti pro bystré investory, kteří vidí širší souvislosti.Na tomto pozadí se blíže podíváme na tři skvělé růstové akcie, které Wall Street možná podceňuje, ale já to tak nevidím.RobloxPro akcionáře společnosti Roblox nebylo posledních několik týdnů snadných. Akcie se začátkem minulého měsíce propadly, především v reakci na neuspokojivé pokyny pro právě probíhající fiskální čtvrtletí. Konkrétně očekávání videoherní platformy ohledně tržeb za druhé čtvrtletí ve výši 870 až 900 milionů dolarů bylo pod odhady; společnost také snížila svůj celoroční výhled. Díky tomuto jedinému dni výprodeje akcie nyní klesly o 27 % oproti únorovému maximu. A to i přes mírné oživení po poklesu po zveřejnění výsledků. Investoři se obávají toho, co vypadá jako zpomalení plynoucí z ekonomické slabosti.Zdroj: Roblox corp.
Tato pochybnost však opomíjí několik důležitých skutečností týkajících se společnosti Roblox.Zaprvé, ačkoli interní výhled společnosti nebyl zcela v souladu s vnějšími očekáváními, Roblox si stále vede neuvěřitelně dobře. V minulém čtvrtletí vzrostl nejvyšší zisk meziročně o 22 %, čímž překonal konsensus analytiků. Stále je také v červených číslech, ale ztráta za poslední čtvrtletí byla také nižší, než se očekávalo. Jistě, očekává se, že růst tržeb a rezervací se po zbytek letošního a příštího roku zpomalí. Na základě nedávné minulosti je však možné tvrdit, že blízká budoucnost společnosti bude světlejší, než se v současnosti předpokládá.Za druhé, Roblox má sice kořeny v oblasti online videoher, ale rozvětvuje se. Minulý měsíc rozšířila testovací spuštění své herní reklamní platformy, která zobrazuje placené billboardy v rámci virtuálních světů, které její uživatelé navštěvují. Tyto reklamy mohou dokonce přímo generovat prodej zboží nebo služeb v reálném světě. Technologie společnosti zároveň dokáže vytvářet virtuální světy pro značky, které chtějí stávajícím i potenciálním zákazníkům nabídnout pohlcující metaverzi. Nike, Walmart a kosmetická značka Fenty jsou jen některá jména, která nyní zapojují zákazníky prostřednictvím platformy Roblox. Vzhledem k předpovědi společnosti Precedence Research, že trh s metaverzemi poroste do roku 2033 ročním tempem 38 %, se mají akcionáři společnosti Roblox na co těšit. Jen bude ještě nějakou dobu trvat, než se všechny jeho výhody plně projeví.Ulta BeautyPro prodejce kosmetiky a zkrášlovacích potřeb nastaly složité časy. Obchodní domy a prodejny se smíšeným zbožím, které kdysi byly v tomto odvětví nejvýznamnějším cílem pro toto zboží, ztrácejí svůj podíl na celkové návštěvnosti. Spotřebitelé jsou také ochotnější vyzkoušet nové, méně mainstreamové značky a místa, než jaká využívali v minulosti, které často nacházejí na internetu. Tyto značky jsou také ochotny a schopny prodávat přímo zákazníkům a zcela obcházet maloobchodníky jako prostředníky.Společnost Ulta Beauty však zřejmě vývoji tohoto odvětví vzdorovala, ne-li z něj přímo těžila.Pokud ji neznáte, 20miliardový prodejce make-upu a kosmetiky Ulta ročně realizuje obchody v hodnotě řádově 12 miliard dolarů, přičemž kombinuje silnou online a offline přítomnost. Po celých Spojených státech je rozmístěno téměř 1 400 prodejen zahrnujících 14,6 milionu čtverečních stop nákupní plochy. Maloobchodní řetězec nabízí širokou škálu značek, mezi něž patří například Clinique, e.l.f., Mad Hippie a Fur. Schopnost nabízet tento hluboký mix zboží a značek je klíčovým důvodem, proč se jí tak dobře daří v náročném prostředí; Ulta je hlavním narušitelem, protože poskytuje zákazníkům to, co chtějí, tak, jak to chtějí – široký výběr a pohodlné možnosti nákupu za příznivou cenu.Je pravda, že společnost Ulta Beauty překračuje definici toho, co se považuje za růstovou akcii. Předpokládá se, že růst jejího nejvyššího obratu zůstane přinejmenším po několik příštích let v jednociferných číslech. Přičtěte to vysoce nasycenému trhu. Tuto obavu z konkurence společnost před několika dny zdůraznila i tím, že snížila svůj celoroční výhled tržeb z rozmezí 11,7 až 11,8 miliardy USD na nižší rozmezí pouze 11,5 až 11,6 miliardy USD, což nakonec ukazuje na daň, kterou si výše zmíněná ekonomická krize vybírá na spotřebitelských výdajích. Dokonce ani její konkurenční výhoda nyní není dostatečná. Tento negativní vliv byl však již započítán do ceny akcií. Akcie Ulta Beauty jsou nyní 30 % pod březnovým maximem, 20 % pod konsensuální cílovou cenou analytiků 495,06 USD a obchodují se pouze za zhruba 15násobek letošního očekávaného zisku na akcii mezi 25,20 a 26,00 USD. To je výhodná cena, ať už se na ni díváte jakkoli.AlibabaV neposlední řadě si na seznam růstových akcií, kterým Wall Street prostě nevěnuje patřičnou pozornost, přidejte čínskou e-commerce velmoc Alibaba .Každý, kdo sleduje společnost Alibaba , pravděpodobně ví, že posledních několik let bylo pro akcionáře mizerných. Ačkoli zřejmě těžila z nástupu pandemie COVID-19, cena akcií dosáhla vrcholu na konci roku 2020. V polovině roku 2021 zahájil Peking rozsáhlé regulační opatření, které se zmírnilo až v polovině letošního roku. Dokonce i poté čínská tvrdá omezení vyvolaná pandemií, která trvala až do konce roku 2022, nakonec způsobila čínské ekonomice větší škody, než se předpokládalo.Mezitím se zdá, že se samotná společnost potýká se samosprávou. Jen od listopadu Alibaba zrušila své kdysi proklamované plány na oddělení svého podnikání v oblasti cloud computingu i své logistické divize. Překvapivé zrušení plánů je hlavním důvodem, proč se akcie od poloviny roku 2022 nepohnuly z místa a stále jsou o 75 % níže než v roce 2020.Udělejte však krok zpět a podívejte se na širší obrázek. Situace se zlepšuje.Vezměme si jako příklad čínskou ekonomiku. Odhlédneme-li od problémů, Mezinárodní měnový fond stále tvrdí, že HDP země letos vzroste o 5 %. I tamní spotřebitelské výdaje jsou zdravé. Peking hlásí meziroční zlepšení dubnových maloobchodních tržeb o 2,3 %. To sice není nijak ohromné, ale jakékoli zlepšení oproti dubnovému růstu v roce 2023 ve výši 18,4 % je působivé. Společnosti Tmall a Taobao společnosti Alibaba mají obzvláště dobrou pozici k tomu, aby získaly více než svůj spravedlivý podíl na tomto růstu výdajů. Společnost Mordor Intelligence uvádí, že čínský trh elektronického obchodování poroste do roku 2029 ročním tempem více než 11 %.Společnost si toho musí ještě hodně ujasnit, například v jakých oborech chce působit a v jakých ne. Ačkoli se nyní drží svých cloudových a logistických operací, Alibaba stále provádí restrukturalizaci, včetně výměny několika klíčových členů svého manažerského týmu. Na restrukturalizaci se stále pracuje. Pokrok, kterého dosahuje, je však ve skutečnosti progresivní, stará se o záležitosti a přeorientovává společnost způsobem, který většina investorů stále podceňuje. Jedná se o generální opravu, která měla probíhat již před pandemií.