Společnost Fujifilm zažívá díky popularitě sociálních médií, jako je TikTok, prudký nárůst poptávky po svých digitálních fotoaparátech X100 s retro motivem. Fotoaparát za 1 599 dolarů s vintage estetikou a pokročilými funkcemi se stal hitem mezi mladými uživateli sociálních médií. Úspěch fotoaparátu ve skutečnosti zvýšil hospodářský výsledek společnosti Fujifilm, jejíž divize zpracování obrazu se ve fiskálním roce, který skončil v březnu, podílela na provozním zisku společnosti 37 %. Aby společnost Fujifilm uspokojila poptávku, zvýšila výrobu v Číně, ale stále měla problémy s tím, aby udržela krok. Předpokládá se, že ve fiskálním roce 2024 vzrostou tržby společnosti v oblasti zobrazování o 2,2 %. Analytici se však domnívají, že tento odhad může být příliš konzervativní. Nostalgie a fyzická interakce, kterou retro fotoaparáty nabízejí, je činí atraktivními pro uživatele, kteří mají pocit, že snadnost fotografování chytrými telefony tuto uměleckou formu znehodnotila. Influenceři na platformách, jako je Instagram a TikTok, udělali z fotoaparátu X100 symbol statusu. I když dostupnost zůstává problémem, exkluzivita a prémiová hodnota by mohla být záměrnou strategií společnosti Fujifilm. Může však tlačit zájemce k tomu, aby zvážili konkurenty, jako jsou Canon a Ricoh. Společnost Fujifilm přiznává, že kvůli složité konstrukci modelu X100 je náročné rozšířit jeho výrobu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky