Známí investoři jako Israel Englander a Ken Griffin výrazně zvýšili své pozice ve společnosti Lululemon
Lululemon vykázal v prvním fiskálním čtvrtletí roku 2024 nárůst tržeb o 10 % a zvýšení zisku na akcii na 2,54 USD
Akcie Lululemon klesly téměř o 40 % v roce 2024, což při současném forwardovém poměru ceny k zisku pod 20 naznačuje výhodnou koupi
Je zdaleka dominantní značkou v oblasti sportovní obuvi a vytvořila tak silnou značku, že i když se jedná o značku aktivního oblečení, je nejprodávanější značkou oblečení v USA, a to také s velkým náskokem.
Existuje spousta důvodů, proč si držet akcie Nike. Existují však menší značky, které rostou mnohem rychleji, a mnoho miliardářských investorů se snaží o růst. Často jsou to manažeři fondů, kteří jsou placeni vysoce majetnými osobami, aby dosáhli výsledků, a v těchto dnech nakupují konkurenční společnost Nike Lululemon Athletica (LULU).
Chytit vlnu athleisure V prvním čtvrtletí roku 2024 skupovali akcie společnosti Lululemon miliardáři. Israel Englander ze společnosti Millenium Management přidal 64 488 akcií, čímž zvýšil svou pozici o 346 %, Ken Griffin ze Citadel Advisors přidal 209 776 akcií, čímž zvýšil svou pozici o 116 %, a Jeff Yass ze společnosti Susquehanna nakoupil 144 704 akcií, čímž zvýšil svou pozici o 111 %.
Proč Lululemon? Společnost si upevnila pozici nejlepší prémiové značky aktivního oblečení, získala si zákazníky a loajalitu. Ti si oblíbili její patentované látky, ležérní styly a snahu vytvářet vysoce kvalitní a dobře navržené výrobky, které odpovídají jejich životnímu stylu. Zčásti je to dáno jejím umístěním a značkou, kde září, a zčásti vynikajícím výrobkem. Dohromady to dělá ze společnosti Lululemon silnou firmu, která si stále získává příznivce a trvale generuje vysoký růst prodeje.
Zdroj: Getty Images
To se opět projevilo v prvním fiskálním čtvrtletí roku 2024 (skončilo 28. dubna). Tržby se ve čtvrtletí meziročně zvýšily o 10 %, a to díky 6% nárůstu srovnatelných tržeb. Hrubá marže se zvýšila o 0,2 bodu na 57,7 % a zisk na akcii (EPS) vzrostl z loňských 2,28 USD na letošních 2,54 USD, čímž překonal odhady Wall Street ve výši 2,38 USD.
Určitá inflace se projevila v provozní marži společnosti Lululemon, která se snížila o 0,5 procentního bodu. I při této úrovni je však zdaleka vedoucí v odvětví. Srovnejte ji s Nike, Adidas a Skechers.
Společnost Lululemon si za své prémiové výrobky účtuje vysoké ceny a věrní zákazníci za ně platí. To jí dává odolnost v případě inflace.
Příběh pokračuje Společnost Lululemon se řídí svou strategií „síla tří x2“, která spočívá ve zdvojnásobení prodeje pánských produktů a e-shopů a čtyřnásobném zvýšení mezinárodního prodeje s cílem zdvojnásobit čisté tržby z úrovně roku 2021 do roku 2026. Jejími hnacími silami růstu jsou „inovace produktů, zkušenosti hostů a expanze na trhu“.
Klíčovou roli nyní hraje mezinárodní trh, který se v prvním čtvrtletí podílel na veškerém srovnatelném růstu. Mezinárodní tržby tvořily 21 % celkových tržeb v roce 2023 a podle generálního ředitele Calvina McDonalda je tento trh stále nedostatečně proniknutý. V příštích několika letech se podle něj posune až na 50 %, což vytváří významné příležitosti k růstu.
Ačkoli se společnosti Lululemon daří v souladu s jejími cíli, nízké srovnatelné tržby v USA by mohly být znepokojující. McDonald uvedl, že ve čtvrtletí se vyskytly velké problémy se zásobami, které vedly k nesplnění tržeb, ale že byly napraveny. Mezi ně patří například vyprodané velikosti a úzký sortiment barev. Dobrou zprávou je, že poptávka je silná. Investoři by ji však měli sledovat, aby zjistili, zda se z ní nevyvine nějaký model.
Vedení společnosti se drželo svého celoročního výhledu, který počítá s 11% nebo 12% nárůstem tržeb v průběhu roku 2023. Aktualizovalo svůj výhled celoročního zisku na akcii ve výši 14,37 USD, což je nárůst oproti předchozímu výhledu 14,10 USD a oproti 12,77 USD v zisku na akcii v roce 2023. Wall Street očekává celoroční zisk na akcii ve výši 14,33 USD.
Akcie Lululemon vypadají jako výhodná koupě Mnozí investoři začali být ohledně společnosti Lululemon pesimističtí. Růst se zpomaluje a čelí tvrdé konkurenci nových společností, jako jsou Alo Yoga a Vuori, nemluvě o pravidelné konkurenci ze strany Nike a podobných společností. V inflačním prostředí pod tlakem je také pravděpodobné, že někteří její zákazníci přechází jinam.
Vzhledem k těmto tlakům vypadají výsledky společnosti Lululemon vlastně docela působivě. V roce 2024 však akcie Lululemon klesly o téměř 40 %, což se zdá být příliš tvrdé. Při současné ceně se obchoduje s jednoletým forwardovým poměrem ceny k zisku nižším než 20, takže se akcie Lululemon jeví jako výhodná koupě.
Společnost Lululemon vykazuje silný růst navzdory chmurnému provoznímu prostředí a za lepších podmínek by měl zrychlit. Ve svém oboru se etablovala jako lídr a měla by být schopna v tom pokračovat po mnoho let. Drobní investoři, kteří hledají bezpečnou růstovou akcii, by měli zvážit následování miliardářů a zaujmout pozici ve společnosti Lululemon.
Je zdaleka dominantní značkou v oblasti sportovní obuvi a vytvořila tak silnou značku, že i když se jedná o značku aktivního oblečení, je nejprodávanější značkou oblečení v USA, a to také s velkým náskokem.Existuje spousta důvodů, proč si držet akcie Nike. Existují však menší značky, které rostou mnohem rychleji, a mnoho miliardářských investorů se snaží o růst. Často jsou to manažeři fondů, kteří jsou placeni vysoce majetnými osobami, aby dosáhli výsledků, a v těchto dnech nakupují konkurenční společnost Nike Lululemon Athletica .Chytit vlnu athleisureV prvním čtvrtletí roku 2024 skupovali akcie společnosti Lululemon miliardáři. Israel Englander ze společnosti Millenium Management přidal 64 488 akcií, čímž zvýšil svou pozici o 346 %, Ken Griffin ze Citadel Advisors přidal 209 776 akcií, čímž zvýšil svou pozici o 116 %, a Jeff Yass ze společnosti Susquehanna nakoupil 144 704 akcií, čímž zvýšil svou pozici o 111 %.Proč Lululemon? Společnost si upevnila pozici nejlepší prémiové značky aktivního oblečení, získala si zákazníky a loajalitu. Ti si oblíbili její patentované látky, ležérní styly a snahu vytvářet vysoce kvalitní a dobře navržené výrobky, které odpovídají jejich životnímu stylu. Zčásti je to dáno jejím umístěním a značkou, kde září, a zčásti vynikajícím výrobkem. Dohromady to dělá ze společnosti Lululemon silnou firmu, která si stále získává příznivce a trvale generuje vysoký růst prodeje.To se opět projevilo v prvním fiskálním čtvrtletí roku 2024 . Tržby se ve čtvrtletí meziročně zvýšily o 10 %, a to díky 6% nárůstu srovnatelných tržeb. Hrubá marže se zvýšila o 0,2 bodu na 57,7 % a zisk na akcii vzrostl z loňských 2,28 USD na letošních 2,54 USD, čímž překonal odhady Wall Street ve výši 2,38 USD.Určitá inflace se projevila v provozní marži společnosti Lululemon, která se snížila o 0,5 procentního bodu. I při této úrovni je však zdaleka vedoucí v odvětví. Srovnejte ji s Nike, Adidas a Skechers.Společnost Lululemon si za své prémiové výrobky účtuje vysoké ceny a věrní zákazníci za ně platí. To jí dává odolnost v případě inflace.Chcete využít této příležitosti?Příběh pokračujeSpolečnost Lululemon se řídí svou strategií „síla tří x2“, která spočívá ve zdvojnásobení prodeje pánských produktů a e-shopů a čtyřnásobném zvýšení mezinárodního prodeje s cílem zdvojnásobit čisté tržby z úrovně roku 2021 do roku 2026. Jejími hnacími silami růstu jsou „inovace produktů, zkušenosti hostů a expanze na trhu“.Klíčovou roli nyní hraje mezinárodní trh, který se v prvním čtvrtletí podílel na veškerém srovnatelném růstu. Mezinárodní tržby tvořily 21 % celkových tržeb v roce 2023 a podle generálního ředitele Calvina McDonalda je tento trh stále nedostatečně proniknutý. V příštích několika letech se podle něj posune až na 50 %, což vytváří významné příležitosti k růstu.Ačkoli se společnosti Lululemon daří v souladu s jejími cíli, nízké srovnatelné tržby v USA by mohly být znepokojující. McDonald uvedl, že ve čtvrtletí se vyskytly velké problémy se zásobami, které vedly k nesplnění tržeb, ale že byly napraveny. Mezi ně patří například vyprodané velikosti a úzký sortiment barev. Dobrou zprávou je, že poptávka je silná. Investoři by ji však měli sledovat, aby zjistili, zda se z ní nevyvine nějaký model.Vedení společnosti se drželo svého celoročního výhledu, který počítá s 11% nebo 12% nárůstem tržeb v průběhu roku 2023. Aktualizovalo svůj výhled celoročního zisku na akcii ve výši 14,37 USD, což je nárůst oproti předchozímu výhledu 14,10 USD a oproti 12,77 USD v zisku na akcii v roce 2023. Wall Street očekává celoroční zisk na akcii ve výši 14,33 USD. Akcie Lululemon vypadají jako výhodná koupěMnozí investoři začali být ohledně společnosti Lululemon pesimističtí. Růst se zpomaluje a čelí tvrdé konkurenci nových společností, jako jsou Alo Yoga a Vuori, nemluvě o pravidelné konkurenci ze strany Nike a podobných společností. V inflačním prostředí pod tlakem je také pravděpodobné, že někteří její zákazníci přechází jinam.Vzhledem k těmto tlakům vypadají výsledky společnosti Lululemon vlastně docela působivě. V roce 2024 však akcie Lululemon klesly o téměř 40 %, což se zdá být příliš tvrdé. Při současné ceně se obchoduje s jednoletým forwardovým poměrem ceny k zisku nižším než 20, takže se akcie Lululemon jeví jako výhodná koupě.Společnost Lululemon vykazuje silný růst navzdory chmurnému provoznímu prostředí a za lepších podmínek by měl zrychlit. Ve svém oboru se etablovala jako lídr a měla by být schopna v tom pokračovat po mnoho let. Drobní investoři, kteří hledají bezpečnou růstovou akcii, by měli zvážit následování miliardářů a zaujmout pozici ve společnosti Lululemon.