19. července roku 2012 Facebook, gigant mezi sociálními médii, dosáhl celosvětově jedné miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To poukázalo na rychlý růst a celosvětový dosah této platformy. Dnes možná bílomodrý fenomén už postupně ztrácí na popularitě, stále bychom ale neměli zapomínat na milníky, které společnost během své historie překonala.
Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
- 1952 – V Helsinkách byly zahájeny XV. Letní olympijské hry.
- 1979 – Sandinisté svrhli diktaturu v Nikaragui.
- 1980 – V Moskvě byly zahájeny XXII. Letní olympijské hry.
- 1989 – Při nouzovém přistání v Sioux City v Iowě havaroval let United Airlines 232. Zahynulo 111 z 296 lidí na palubě.
- 1996 – V Atlantě byly zahájeny XXVI. Letní olympijské hry.
- 2009 – Objevena impaktní skvrna na Jupiteru po dopadu neznámého tělesa.
- 2012 – Byla zahájena přes 4 roky dlouhá bitva o syrské město Aleppo.
A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
- 1950 – První letadlo s proudovým motorem, de Havilland Comet, uskutečnilo svůj premiérový let v Anglii. To znamenalo významný milník v historii letectví.
- 1961 – TWA
(Trans World Airlines) se stala první leteckou společností, která zahájila pravidelné transatlantické lety letadlem s proudovým motorem. Zahajovací let se uskutečnil z New Yorku do Paříže. - 2000 – Společnost Webvan, která chtěla způsobit revoluci v oblasti rozvozu potravin, vyhlásila bankrot. Byla považována za jeden z nejvýznamnějších neúspěchů bubliny dot-com.
- 2007 – Dow Jones Industrial Average poprvé ve své historii překročil hranici 14 000 bodů. Tento milník odrážel tehdejší sílu akciového trhu.

Jak Facebook – pardon Meta – měnila, mění a bude měnit svět, ve kterém žijeme
Facebook se v posledních dvou desetiletích proslavil jednou z nejznámějších značek na světě: velkým modrobílým písmenem F.
Teď už to ale neplatí. Přesně před 2 lety učinil gigant v oblasti sociálních sítí nepřehlédnutelný krok směrem ke změně: zrušil zdůraznění jména Facebook a přejmenoval se na Meta. Kompletní rebranding byl dokončen v říjnu stejného roku. Změnu doprovodilo nové firemní logo navržené jako symbol ve tvaru nekonečna, které bylo mírně pokřivené. Facebook a jeho další aplikace, jako jsou Instagram a WhatsApp, zůstanou zachovány, ale pod hlavičkou Meta.
Tento krok je pointou toho, jak šéf společnosti Mark Zuckerberg plánuje přeorientovat svou společnost ze Silicon Valley na to, co považuje za další digitální hranici, kterou je sjednocení různorodých digitálních světů do něčeho, čemu se říká metaverse. Přejmenování Facebooku zároveň může pomoci distancovat se od kontroverzí, kterým sociální síť čelí, včetně toho, jak je využívána k šíření nenávistných projevů a dezinformací.

„Hodně jsem přemýšlel o naší identitě“ v souvislosti s touto novou kapitolou, řekl pan Zuckerberg, když ve čtvrtek hovořil na virtuální akci, která měla představit technologické sázky Facebooku na budoucnost. „Doufám, že časem budeme vnímáni jako společnost s metaverzemi.“
Touto změnou pan Zuckerberg telegrafoval, že jeho společnost překračuje rámec dnešních sociálních sítí, na kterých je Facebook postaven od svého založení před 19 lety. Mít Facebook jako firemní název, když společnost nyní vlastní mnoho aplikací a v zásadě jde o propojování lidí, už podle něj nebylo únosné.
To platilo zejména v případě, kdy se Facebook zavázal vybudovat složený vesmír prolínající online, virtuální a rozšířený svět, kterým mohou lidé plynule procházet, uvedl pan Zuckerberg. Řekl, že tento koncept, známý jako metaverze, může být příští velkou sociální platformou a že ji v příštích více než 10 letech vybuduje několik technologických společností. V pondělí Facebook naznačil svůj záměr stát se velkým hráčem, když oddělil své podnikání v oblasti virtuální a rozšířené reality do divize známé jako Facebook Reality Labs.
Vývoj Facebooku v novou společnost však bude trvat dlouho, protože tento koncept je teoretický a může trvat roky, než bude realizován. Facebook a jeho sesterské aplikace navíc zůstávají obřím podnikem, který generuje roční příjmy přes 86 miliard dolarů a celosvětově slouží více než 3,5 miliardám lidí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky