Klíčové body
- Colgate-Palmolive vykázala zisk 1,731 miliardy USD za druhé čtvrtletí, což překonalo očekávání
- Tržby dosáhly 5,058 miliardy USD, což je nad odhadem 5,004 miliardy USD
- Společnost zaznamenala růst prodejů ve všech regionech, včetně zvýšení cen a objemů
- Colgate-Palmolive zvýšila výhled organických tržeb na 6-8 % pro celý rok
Akcie společnosti Colgate-Palmolive Co. v pátek vzrostly o 3,4 %, protože gigant v oblasti spotřebního zboží oznámil výsledky za druhé čtvrtletí, které předčily očekávání, a zároveň se mu podařilo posílit důvěru ve své roční finanční prognózy. Jako mateřský subjekt populárních značek, jako jsou Colgate, deodoranty Speed Stick, Irish Spring a krmivo pro domácí zvířata Hill’s, má nadnárodní společnost se sídlem v New Yorku širokou spotřebitelskou základnu, což se pozitivně odrazilo v její nedávné finanční situaci.
Podle zveřejněných údajů dosáhl čistý zisk společnosti za čtvrtletí solidní výše 1,731 miliardy dolarů, tj. 89 centů na akcii, což představuje značný nárůst oproti loňskému čtvrtletí, kdy společnost dosáhla 502 milionů dolarů, tj. 60 centů na akcii. Po zohlednění některých jednorázových položek dosáhl upravený zisk na akcii za toto čtvrtletí 91 centů. Překonal tak konsensus agentury FactSet ve výši 87 centů, čímž překonal očekávání analytiků v oboru.
Silnou pozici společnosti ve druhém čtvrtletí pomohly upevnit také údaje o tržbách. Tržby společnosti Colgate-Palmolive vzrostly na 5,058 miliardy dolarů oproti loňským 4,822 miliardy dolarů ve stejném období, čímž výrazně překonaly konsensus společnosti FactSet ve výši 5,004 miliardy dolarů.
Colgate-Palmolive Company
“Jsme obzvláště potěšeni, že ze všech našich provozních divizí dosáhla každá z nich ve čtvrtletí pozitivního růstu objemu,” uvedl v připraveném prohlášení generální ředitel Noel Wallace. Zdůraznil, že pro růst kategorie je důležité rozšiřovat dosah značek. To lze považovat za návrat ke strategii společnosti, která investuje do svých značek financovaných z vyšších zisků a marží.
Během hovoru s firemními analytiky generální ředitel Wallace dále objasnil, jak tyto investice napomáhají pronikání do domácností, a tím podporují růst kategorie a rozšiřování podílu na trhu. “Celkově lze říci, že udržení flexibility v jádru výkazu zisku a ztráty, silné hrubé marže a nasměrování těchto zdrojů do těch částí světa, kde vidíme skutečný růstový potenciál. Všechny tyto faktory přispívají k našemu trvalému a konzistentnímu složenému růstu v budoucnu,” komentoval.
Ceny komodit zaznamenaly celkový nárůst, přičemž ceny se v rámci čtvrtletí zvýšily o 4,2 % při růstu objemu o 4,7 %. Výkonnost prodeje se v jednotlivých regionech lišila. V Severní Americe vzrostly hodnoty o 2,5 % při poklesu cen o 3,3 %, zatímco objemy se zvýšily o 5,9 %. Latinská Amerika vykázala vyšší skok v prodeji o 7,6 % při růstu cen o 13,3 % a růstu objemů o 5,5 %. Na evropských trzích došlo k nárůstu prodeje o 6,2 %, neboť ceny se mírně zvýšily o 1,3 % a objemy zaznamenaly větší skok o 6,5 %. V asijsko-pacifickém regionu se prodeje zvýšily o 2,6 % při růstu cen o 1,75 % a objemech o 3,4 %.
Regionální výkonnost se dále rozšířila do sektoru Afrika-Eurasie, kde se počet prodejů zvýšil o 2,2 % při 8,0% nárůstu cen a 8,4% nárůstu objemů. Také ve specializované divizi krmiv pro domácí zvířata Hill’s vzrostly tržby o 5,5 % při 3,7% nárůstu cen a 2,5% nárůstu objemu.
Zejména v oblasti krmiv pro domácí zvířata se projevily známky růstu v důsledku spotřebitelských trendů, které přecházejí od suchých krmiv k mokrým, a uvolnění cen komodit. Zatímco obchod se zvířaty v zájmovém chovu byl pod dřívějším tlakem inflace méně silný, nedávné tržní trendy povzbuzují majitele domácích zvířat k utrácení, což naznačuje budoucí lepší výsledky.
V odvětví zubních past si společnost Colgate-Palmolive udržela pozici světového lídra a k dnešnímu dni se může pochlubit tržním podílem 41,5 %. Kromě toho si společnost udržuje silný podíl na celosvětovém trhu manuálních zubních kartáčků, který činí 32,2 %.
Navzdory těmto pozitivním výsledkům společnost neupravila svou celoroční předpověď růstu tržeb, která je stanovena na 2 až 5 %. Zvýšila však svůj výhled organických tržeb – bez zahrnutí měnových vlivů a akvizic – z předchozího výhledu 5-7 % růstu na 6-8 %. Společnost zopakovala své přesvědčení o rozšíření výkazu zisku a ztráty, posílení reklamních podniků a působivém dvouciferném růstu zisku na akcii.
Akcie Colgate-Palmolive zaznamenaly od počátku roku 25% nárůst, čímž překonaly výkonnost indexu S&P 500, který ve stejném období posílil o 14,5 %, což podtrhuje výjimečnou výkonnost konglomerátu spotřebního zboží.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky