Klíčové body
- LVMH oznámilo 1% pokles tržeb za druhé čtvrtletí, což zklamalo očekávání trhu
- Akcie LVMH klesly o 4 %, což je součástí 18% poklesu za posledních 12 měsíců
- Tržby v Asii bez Japonska, zejména v Číně, poklesly o 14 %, což výrazně ovlivnilo celkové výsledky
- Navzdory propadu zůstávají analytici Bank of America optimističtí ohledně dlouhodobých vyhlídek LVMH
Tento propad přišel jako šok pro investory, kteří byli zvyklí na stabilní růst a silný výkon společnosti na trhu s luxusním zbožím. Pokles tržeb naznačuje, že LVMH, stejně jako další hráči v tomto segmentu, čelí širšímu zpomalení na trhu s luxusními produkty. Tento trend může být důsledkem několika faktorů, včetně změn v globální ekonomice, oslabení kupní síly v klíčových regionech a možných změn spotřebitelského chování, kdy se zákazníci více zaměřují na hodnotu za peníze. Navzdory tomu, že LVMH zůstává jedním z předních globálních hráčů v luxusním segmentu, tento pokles tržeb vyvolává otázky ohledně jeho schopnosti udržet dlouhodobý růst a zda se může přizpůsobit těmto novým výzvám.
Společnost LVMH zveřejnila tržby za druhé čtvrtletí ve výši 20,98 miliardy eur

Výnosy společnosti LVMH za druhé čtvrtletí mírně zaostaly za očekáváním trhu a podle údajů společnosti FactSet zaostaly za prognózou devíti analytiků, kteří předpokládali tržby ve výši 21,54 miliardy eur. Za příjmy konglomerátu stojí rozmanité portfolio renomovaných značek, včetně Christian Dior, Bulgari a Tiffany & Co. Před tímto propadem se LVMH vezl na prudce rostoucí vlně poptávky po luxusním zboží, která byla důsledkem společenských změn po pandemii COVID-19 a souvisejících odblokovacích procedur, jež vedly k obnovení mezinárodního cestování v roce 2023.
Kromě poklesu tržeb klesly ve středu o 4 % také akcie konglomerátu kótované na pařížské burze Euronext. Tento propad znamenal 18% pokles za posledních 12 měsíců. Generální ředitel a největší akcionář LVMH Bernard Arnault spojil tento klesající výkon s “atmosférou ekonomické a geopolitické nejistoty”. Firma rovněž označila “normalizaci” trhu s vínem a lihovinami za důsledek prudkého růstu po skončení COVID.
Nejvýraznější ranou pro tržby LVMH ve druhém čtvrtletí byl 14% pokles v oblasti Asie bez Japonska, kterému dominovala Čína. Tato geografická oblast se v první polovině roku 2024 podílela na jejích tržbách 30 %, což z ní činí největší geografickou jednotku korporace. Toto zpomalení bylo do jisté míry kompenzováno nárůstem tržeb v regionu Evropy a Japonska. Společnost vykázala 57% nárůst tržeb v Japonsku a 4% nárůst v Evropě, což přičítá vysoké úrovni výdajů čínských turistů v důsledku bezprecedentního propadu hodnoty japonského jenu.
LVMH se však nevyhnula poklesu tržeb ve svých klíčových segmentech. Její divize vína a lihovin vykázala 12% propad na 2,81 miliardy eur, zatímco divize hodinek a šperků zaznamenala 5% pokles a dosáhla hodnoty 5,15 miliardy eur. Největší segment konglomerátu, móda a kožené zboží, rovněž zaznamenal 2% pokles a dosáhl hodnoty 20,77 miliardy eur.
Celkový propad tržeb o 1 % byl mírně kompenzován nárůstem tržeb v segmentech parfémy & kosmetika a selektivní maloobchod, které vyskočily o 3 % na 4,14 miliardy eur, resp. 8,63 miliardy eur.

Slabší než očekávané výsledky LVMH vyvolaly také dominový efekt na akcie jejích konkurentů. Prada zaznamenala 5% propad, mateřská společnost Gucci Kering zaznamenala 3% pokles, Compagnie Financiere Richemont, která vlastní Cartier, se propadla o 1 % a Hermes International rovněž o 1 %.
Navzdory těmto trendům si analytici Bank of America pod vedením Ashleyho Wallace zachovávají spíše pozitivní výhled na LVMH. Uvedli, že luxusní sektor zažívá období “normalizace” v důsledku nadměrné poptávky po pandemii COVID spolu se zvýšenou polarizací. Přesto se domnívají, že ve srovnání s konkurencí jsou akcie LVMH stále “levné”.
“LVMH je vystavena odvětví se strukturálním růstem, vysokými překážkami vstupu, silným portfoliem značek a nejlepším manažerským týmem ve své třídě,” domnívají se analytici Bank of America a drží se představy možného růstu navzdory současnému propadu na trhu s luxusním zbožím. Tento symbolický pokles může skutečně zpomalit výrobce luxusního zboží, ale jak se v tomto odvětví již několikrát ukázalo, tato odolnost může být jen začátkem cyklu ziskovosti.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky