Proměna Spotify se projevila zejména v roce 2023, kdy byl přidán kanál pro objevování inspirovaný službou TikTok
Nejnovějším počinem je zavedení systému komentářů u podcastů
Redesign Spotify slouží jako jasný pokyn směrem k významnému vlivu TikToku
Nejnovějším počinem je zavedení systému komentářů u podcastů, který umožňuje producentům podcastů komunikovat přímo s jejich publikem v aplikaci Spotify. Tento doplněk doplňuje další interaktivní funkce, jako jsou ankety a otázky a odpovědi, a upevňuje tak posun společnosti Spotify směrem k více pohlcujícímu zážitku ze sociálních sítí.
Proměna Spotify se projevila zejména v roce 2023, kdy byl přidán kanál pro objevování inspirovaný službou TikTok. Kromě toho platforma nainstalovala nové funkce profilu umělce, které tvůrcům umožňují přímo propagovat zboží a vstupenky na koncerty. Aplikace také zavedla možnost zveřejňovat příběhy, čímž dále rozšířila své aspekty sociálních sítí.
Po nedávném vylepšení umožňujícím komentáře na stránkách epizod podcastů se spekuluje o budoucím systému komentářů pro stránky hudebních umělců. Viceprezidentka společnosti Spotify pro produkt podcastů Maya Prohovniková na dotaz ohledně tohoto návrhu zachovala nejednoznačnost a uvedla, že si dokáže představit svět, ve kterém rozšíříme podporu komentářů na další formáty ve službě Spotify”. Prohovniková však zdůraznila, že společnost takovou funkci zavede pouze v případě, že bude v souladu s potřebami různých umělců a formátů.
Zdroj: Unsplash
Kolega gigant v oblasti streamování hudby, společnost Apple, se již dříve pustil do sňatku sociálních sítí a hudby. V roce 2010 představil zesnulý Steve Jobs novou sociální funkci Ping a označil ji za místo setkávání sociálních sítí a iTunes. Navzdory Jobsovu nadšení byl Ping neúspěšný a v roce 2012 byl ukončen. Později se Apple pokusil o podobnou funkci nazvanou Connect, ale ani ta se neudržela. Navzdory těmto neúspěchům Apple nadále vkládá sociální prvky do své streamovací služby Apple Music a navrhuje doporučení přátel, které je třeba sledovat, na základě kontaktů dostupných v zařízení.
Na rozdíl od společnosti Apple společnost Spotify výslovně neoznámila vytvoření sociální sítě prostoupené zvukem. Společnost postupně zavádí funkce, které pro uživatele vytvářejí sociálnější prostředí, od videokanálů v aplikaci na domovských stránkách, včetně záložek Hudba, Podcasty a Audioknihy, až po nové způsoby, jak mohou umělci oslovit své fanoušky, jako je funkce Spotify Clips, podobná funkci Stories na různých sociálních sítích.
Redesign Spotify slouží jako jasný pokyn směrem k významnému vlivu TikToku v digitálním světě generace Z (také známá jako generace M, internetová generace, děti nového tisíciletí či zoomeři). Když generální ředitel společnosti Spotify Daniel Ek hovořil o vlivu TikToku během výsledků společnosti Spotify za 1. čtvrtletí 2024, uvedl, že společnosti jako TikTok “zlepšily uživatelský zážitek” a že i Spotify se “snaží poučit z trhu”. Zdůraznil ambici společnosti Spotify zdokonalovat svou nabídku na základě poznatků získaných z preferencí spotřebitelů a potvrdil cíl neustále ji “vylepšovat a vytvářet co nejlepší uživatelský zážitek”.
Zdroj: Gettyimages
Kromě usnadnění spojení umělců s jejich fanoušky pomocí funkcí, jako jsou Countdown Pages a videozprávy na Spotify Wrapped, platforma nabízí společné vytváření playlistů v reálném čase a pravděpodobně připravovanou funkci Community, která uživatelům umožní sledovat streamovací aktivity ostatních v reálném čase.
Přidaná možnost komentování a tyto kolaborativní funkce odhalují vizi aplikace Spotify, která podporuje aktivní zapojení. Společnost usiluje o to, aby se uživatelé nezabývali pouze zvukovými zážitky, ale aby sdíleli myšlenky, pocity a názory podobně jako na tradičních sociálních sítích.
Tyto neustálé doplňky a změny skutečně ukazují na vývoj Spotify z pouhého streameru hudby na potenciálně silného konkurenta v oblasti zapojení uživatelů proti významnějším sociálním sítím. Taková transformace může Spotify v budoucnu také postavit do pozice atraktivnějšího kandidáta pro výdaje na reklamu. Záměr se zdá být jasný: Spotify se elegantně mění z platformy pro striktní streamování hudby na komplexní sociální síť založenou na audiu.
Nejnovějším počinem je zavedení systému komentářů u podcastů, který umožňuje producentům podcastů komunikovat přímo s jejich publikem v aplikaci Spotify. Tento doplněk doplňuje další interaktivní funkce, jako jsou ankety a otázky a odpovědi, a upevňuje tak posun společnosti Spotify směrem k více pohlcujícímu zážitku ze sociálních sítí.Proměna Spotify se projevila zejména v roce 2023, kdy byl přidán kanál pro objevování inspirovaný službou TikTok. Kromě toho platforma nainstalovala nové funkce profilu umělce, které tvůrcům umožňují přímo propagovat zboží a vstupenky na koncerty. Aplikace také zavedla možnost zveřejňovat příběhy, čímž dále rozšířila své aspekty sociálních sítí.Po nedávném vylepšení umožňujícím komentáře na stránkách epizod podcastů se spekuluje o budoucím systému komentářů pro stránky hudebních umělců. Viceprezidentka společnosti Spotify pro produkt podcastů Maya Prohovniková na dotaz ohledně tohoto návrhu zachovala nejednoznačnost a uvedla, že si dokáže představit svět, ve kterém rozšíříme podporu komentářů na další formáty ve službě Spotify”. Prohovniková však zdůraznila, že společnost takovou funkci zavede pouze v případě, že bude v souladu s potřebami různých umělců a formátů.Kolega gigant v oblasti streamování hudby, společnost Apple, se již dříve pustil do sňatku sociálních sítí a hudby. V roce 2010 představil zesnulý Steve Jobs novou sociální funkci Ping a označil ji za místo setkávání sociálních sítí a iTunes. Navzdory Jobsovu nadšení byl Ping neúspěšný a v roce 2012 byl ukončen. Později se Apple pokusil o podobnou funkci nazvanou Connect, ale ani ta se neudržela. Navzdory těmto neúspěchům Apple nadále vkládá sociální prvky do své streamovací služby Apple Music a navrhuje doporučení přátel, které je třeba sledovat, na základě kontaktů dostupných v zařízení.Na rozdíl od společnosti Apple společnost Spotify výslovně neoznámila vytvoření sociální sítě prostoupené zvukem. Společnost postupně zavádí funkce, které pro uživatele vytvářejí sociálnější prostředí, od videokanálů v aplikaci na domovských stránkách, včetně záložek Hudba, Podcasty a Audioknihy, až po nové způsoby, jak mohou umělci oslovit své fanoušky, jako je funkce Spotify Clips, podobná funkci Stories na různých sociálních sítích.Redesign Spotify slouží jako jasný pokyn směrem k významnému vlivu TikToku v digitálním světě generace Z . Když generální ředitel společnosti Spotify Daniel Ek hovořil o vlivu TikToku během výsledků společnosti Spotify za 1. čtvrtletí 2024, uvedl, že společnosti jako TikTok “zlepšily uživatelský zážitek” a že i Spotify se “snaží poučit z trhu”. Zdůraznil ambici společnosti Spotify zdokonalovat svou nabídku na základě poznatků získaných z preferencí spotřebitelů a potvrdil cíl neustále ji “vylepšovat a vytvářet co nejlepší uživatelský zážitek”.Kromě usnadnění spojení umělců s jejich fanoušky pomocí funkcí, jako jsou Countdown Pages a videozprávy na Spotify Wrapped, platforma nabízí společné vytváření playlistů v reálném čase a pravděpodobně připravovanou funkci Community, která uživatelům umožní sledovat streamovací aktivity ostatních v reálném čase.Přidaná možnost komentování a tyto kolaborativní funkce odhalují vizi aplikace Spotify, která podporuje aktivní zapojení. Společnost usiluje o to, aby se uživatelé nezabývali pouze zvukovými zážitky, ale aby sdíleli myšlenky, pocity a názory podobně jako na tradičních sociálních sítích.Tyto neustálé doplňky a změny skutečně ukazují na vývoj Spotify z pouhého streameru hudby na potenciálně silného konkurenta v oblasti zapojení uživatelů proti významnějším sociálním sítím. Taková transformace může Spotify v budoucnu také postavit do pozice atraktivnějšího kandidáta pro výdaje na reklamu. Záměr se zdá být jasný: Spotify se elegantně mění z platformy pro striktní streamování hudby na komplexní sociální síť založenou na audiu.