Klíčové body
- Skip uzavřel partnerství se společností Arc’teryx pro uvedení své technologie MO/GO na trh
- MO/GO poskytuje uživatelům 40% energetickou podporu při chůzi a odlehčuje kolenům
- Skip plánuje zahájit prodej v roce 2024 za cenu 4 500 dolarů a usiluje o klinické testy pro zdravotnické využití
Skip, startup v oblasti nositelných technologií, který vznikl jako tajný projekt uvnitř společnosti Alphabet, tento týden opustil utajení a oznámil partnerství se společností Arc’teryx, specialistou na outdoorové oblečení.
Jedná se o první dohodu, která uvede technologii Skip na trh: „poháněné kalhoty“, které využívají měkký exoskelet.
Technologie nazvaná MO/GO, což je zkratka pro „horskou kozu“, je hybridní měkký/tuhý systém navržený tak, aby napomáhal pohyblivosti uživatele a posiloval ho při chůzi. Spíše než skutečnou chůzi člověku poskytuje 40% energetickou podporu kvadricepsu a hamstringům a zároveň odlehčuje práci kolenům.
Rezervace na tuto technologii se otevírají tento týden, přičemž se plánuje, že dodávky budou zahájeny později v tomto roce. MO/GO bude koncem léta a začátkem podzimu spuštěn jako půjčovna, která bude nabízena v blízkosti turistických destinací, jako je například Grand Canyon.
Mezi koncem roku 2023 a začátkem roku 2024 však Alphabet údajně začal v rámci propouštění v celé společnosti X snižovat zdroje. Mateřská společnost Google zahrnuje X Labs do jednotky nazvané „Other Bets“, která ve třetím čtvrtletí loňského roku prodělala 1,19 miliardy dolarů.
„Ke konci roku 2023 začalo být jasnější, že jako projekt v rámci Alphabetu by to nemělo smysl,“ říká zakladatelka a generální ředitelka Kathryn Zealandová. „Tehdy také nastala doba, kdy se hodně snižovaly náklady, a to by bylo složité. Museli jsme začít shánět finanční prostředky.“
Společnost Alphabet nechtěla prodat základní duševní vlastnictví Skipu Zealandové jako jednotlivci, a tak se spojila s rizikovými fondy ve snaze vytvořit spinout. Do dnešního dne získal startup 6 milionů dolarů kombinací financování a grantů.
Jakmile začal vyrážet na vlastní pěst, začalo být pro Skip stále důležitější podepsat smlouvu s módním partnerem.
„Mám příšerný smysl pro módu,“ říká se smíchem Zealand. „Už když jsme pracovali v X, bylo jasné, že technologie má potenciál. Lidé přicházeli a měli bolesti kolen nebo zápasili se schody. Oblékli by si prototyp a zvládli by to.“ A pak se najednou objeví.
Zealand vypráví příběh ženy, která 25 let nevystoupala do schodů, jenže to zvládla dvakrát za sebou, když měla na sobě tuto technologii. „Ale skok od ‚funguje to v laboratoři‘ k tomu, co by byl životaschopný spotřebitelský produkt, který by lidé používali každý den – hodně z toho byly problémy s nositelností,“ říká.
Skip zpočátku zkoumal více oděvních partnerství, ale nakonec se rozhodl pro uvedení na trh pouze s jedním. Arc’teryx podle Zealandové „splňoval všechny požadavky“. Společnost se sídlem ve Vancouveru, BC, vyrábí oblečení, ale také „tvrdé zboží“, jako jsou postroje a lyžařské boty – průřez mezi formou a funkcí, který byl přesně v místě, kde se Skip cítil dobře.
Půjčovny turistického oblečení budou poskytovat anonymní sběr dat pro testování MO/GO v drsných reálných podmínkách, ale Skip se zaměřuje především na každodenní nošení. Cena 4 500 dolarů při uvedení na trh téměř jistě omezí jeho použití pro osoby, které nejsou omezeny na mobilitu. Zealand říká, že společnost v současné době provádí klinické testy, aby otestovala účinnost systému při pomoci při stavech, jako je Parkinsonova choroba.
Případná klasifikace systému jako zdravotnického prostředku je však pravděpodobně ještě několik let vzdálená. V krátkodobém horizontu se Skip snaží o to, aby se na jeho systém vztahoval FSA, což by pomohlo snížit cenu pro uživatele. Rozšíření výroby pomůže časem snížit i cenu.
Společnost Alphabet v průběhu let používala různé metody spolupráce se spinoty X Labs. Velké projekty, jako je Waymo, mají tendenci dostávat od technologického giganta spíše zakladatelskou podporu, zatímco menší projekty jsou vystrčeny z hnízda a povzbuzovány k samostatnému rozletu.
Zdá se, že druhý model se stává častější možností, protože Alphabet omezil zdroje. Zakladatel a generální ředitel společnosti Iyo Jason Rugolo nám vyprávěl podobný příběh, když jsme v květnu hovořili o sluchátkách s generativní umělou inteligencí jeho společnosti, a poznamenal, že Alphabet sloužil jako raný investor, ale rozhodl se nezasednout v představenstvu startupu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky