Rudi Klein, nadšenec do klasických automobilů, vlastnil sbírku vzácných vozů, kterou nyní aukční síň RM Sotheby’s prodává
Kleinovo vrakoviště bylo známé svým přísným přístupem a obsahovalo vozy jako Mercedes 500 K a 300 SL, které se nyní draží
Aukce zahrnuje 180 vozů, včetně vzácných modelů, které byly dlouhá léta ukryty před veřejností
Nadšenec do klasických automobilů Rudi Klein byl podle všeho jedinečná osobnost.
Tento německý emigrant žil v Los Angeles, kde si otevřel vrakoviště s názvem Porche Foreign Auto Dismantling (s chybně napsaným jménem automobilky, aby se vyhnul soudním sporům). Klein, který zemřel v roce 2001, přijímal pouze špičkové zahraniční vozy, většinou Mercedesy a Porsche, ale také BMW a všechny značky superaut, včetně mnoha velmi vzácných exemplářů. Mezi trofeje vrakoviště patřil například Mercedes 500 K Special Coupe slavného jezdce Grand Prix Rudolfa Caraccioly z roku 1935, vzácný Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“ z roku 1955 (jeden z 29 vozů s karoserií z lehkých slitin) a mnoho dalších.
Většina, ale rozhodně ne všechny vozy, které Klein koupil, byly havarované, spálené nebo jinak opuštěné. Do Kleinova přísně střeženého útočiště se podařilo dostat německému štábu, který následně vydal neautorizovanou fotografickou knihu Junkyard 2017. Mnoho dalších lidí bylo od bran odvráceno a Klein si za zachráněné díly účtoval tak vysoké ceny, že nákupy byly krušné.
Dveře zůstaly zavřené i poté, co je převzali Kleinovi synové Ben a Jason. Nyní se však vše dostává na světlo, protože aukční síň RM Sotheby’s se chystá 26. října dražit vozy z Kleinovy sbírky na svém současném místě v jižním Los Angeles, včetně oněch dvou pozoruhodných Mercedesů.
Andrew Olson, specialista na automobily v RM Sotheby’s, řekl, že Kleinovy prostory mají „zajímavou a zvláštní atmosféru – kdybychom auta přestěhovali, část z ní by se ztratila. Stále je tu regál s vozy Porsche 356. Vynesli jsme je ven, abychom je vyfotografovali, ale pak se vrátily tam, kde byly.“ V loňském roce v Monterey aukční dům vystavil hordu bouří poškozených Ferrari, jako by se stále nacházela v hroutícím se skladu. Kleinův dvůr poskytuje přirozenou inscenaci.
Celkem je v prodeji 180 vozů, říká Olson. Prodá se většina toho, co bylo na dvoře, mínus některé značně ohořelé vozy a ty, jejichž současná hodnota by neopravňovala k renovaci.
Kupé Mercedes 500 K má karoserii od firmy Sindelfingen. Jedná se o ojedinělý vůz, který má stále původní karoserii. Vůz byl restaurován a vzbudil rozruch na slavné výstavě v Pebble Beach v roce 1966 a poté znovu v roce 1978. V roce 1980 však byl zaparkován pod Kleinovým vlastnictvím, naštěstí pod střechou. „Stav je překvapivě dobrý,“ říká Olson. „Je velmi solidní a měla by to být jednoduchá renovace.“
Mercedes 300 SL s karoserií z lehkých slitin z roku 1955 byl jako jediný dodán v černé barvě a kdysi ho vlastnil dovozce Ferrari Luigi Chinetti. Aukční síň jej popisuje jako „jedinečný příklad nejvyhledávanějšího z vozů 300 SL, který se prakticky neviděl celá desetiletí“. Doplňuje jej 300 SL Roadster z roku 1957, který byl z továrny lakován červenou barvou Fire Engine Red, s krémovým interiérem a žádanými koly Rudge.
Iso Grifo A3/L Spider z roku 1967 je prototyp postavený italskou karosárnou Bertone a je to jediný továrně vyrobený kabriolet Grifo. Klein vůz s motorem Chevrolet V8 údajně získal od automobilového nadšence a hollywoodského producenta Grega Garrisona. Podle Junkyard: „Byl to jeden z nejoblíbenějších vozů Rudiho Kleina, který doufal, že ho jednoho dne přestaví a zúčastní se rallye klasických vozů v Bavorsku.“
Horch 855 Special Roadster z roku 1939 se dlouho nacházel v Los Angeles a v 50. letech byl údajně používán pro reklamní fotografie v Hollywoodu. Podle Olsona byl spolu s dalšími třemi vozy zapůjčen na 25 let do muzea Audi výměnou za kompletní renovaci. „Audi vozy vystavilo a rodina Kleinových souhlasila, že je tam po vypršení původní dohody ponechá,“ říká.. „V Německu jsme si je vyzvedli teprve před několika dny.“
Porsche 356 B 1600 „Twin Grille“ Roadster od D’leterena z roku 1961 má na tachometru údajně méně než 600 mil. RM Sotheby’s prodala podobný model z roku 1962 na Amelia Island v roce 2019 za 467 000 USD. Model 356 byl Kleinovým oblíbeným modelem a měl jich mnoho, většinou v žalostném stavu. Několik jich bylo upřednostňováno při skladování v interiéru.
RM Sotheby’s stále pracuje na odhadech cen těchto vozů. Olson žasne nad pokladem za zamčenými dveřmi Kleinova automobilového úkrytu.
„Uvnitř nebyl skoro nikdo kromě sběratele Bruce Meyera. Pro mě jako sběratele bylo úžasné do těchto prostor vstoupit,“ říká. Po své návštěvě Meyer popsal auta „naskládaná jako dřevo z kordů“. V dnešní době je horda o něco organizovanější. „Mnohá auta jsou nyní seřazena a mají na sobě kryty,“ říká Olson.
Nadšenec do klasických automobilů Rudi Klein byl podle všeho jedinečná osobnost. Tento německý emigrant žil v Los Angeles, kde si otevřel vrakoviště s názvem Porche Foreign Auto Dismantling . Klein, který zemřel v roce 2001, přijímal pouze špičkové zahraniční vozy, většinou Mercedesy a Porsche, ale také BMW a všechny značky superaut, včetně mnoha velmi vzácných exemplářů. Mezi trofeje vrakoviště patřil například Mercedes 500 K Special Coupe slavného jezdce Grand Prix Rudolfa Caraccioly z roku 1935, vzácný Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“ z roku 1955 a mnoho dalších. Většina, ale rozhodně ne všechny vozy, které Klein koupil, byly havarované, spálené nebo jinak opuštěné. Do Kleinova přísně střeženého útočiště se podařilo dostat německému štábu, který následně vydal neautorizovanou fotografickou knihu Junkyard 2017. Mnoho dalších lidí bylo od bran odvráceno a Klein si za zachráněné díly účtoval tak vysoké ceny, že nákupy byly krušné. Dveře zůstaly zavřené i poté, co je převzali Kleinovi synové Ben a Jason. Nyní se však vše dostává na světlo, protože aukční síň RM Sotheby’s se chystá 26. října dražit vozy z Kleinovy sbírky na svém současném místě v jižním Los Angeles, včetně oněch dvou pozoruhodných Mercedesů. Andrew Olson, specialista na automobily v RM Sotheby’s, řekl, že Kleinovy prostory mají „zajímavou a zvláštní atmosféru – kdybychom auta přestěhovali, část z ní by se ztratila. Stále je tu regál s vozy Porsche 356. Vynesli jsme je ven, abychom je vyfotografovali, ale pak se vrátily tam, kde byly.“ V loňském roce v Monterey aukční dům vystavil hordu bouří poškozených Ferrari, jako by se stále nacházela v hroutícím se skladu. Kleinův dvůr poskytuje přirozenou inscenaci.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Celkem je v prodeji 180 vozů, říká Olson. Prodá se většina toho, co bylo na dvoře, mínus některé značně ohořelé vozy a ty, jejichž současná hodnota by neopravňovala k renovaci. Kupé Mercedes 500 K má karoserii od firmy Sindelfingen. Jedná se o ojedinělý vůz, který má stále původní karoserii. Vůz byl restaurován a vzbudil rozruch na slavné výstavě v Pebble Beach v roce 1966 a poté znovu v roce 1978. V roce 1980 však byl zaparkován pod Kleinovým vlastnictvím, naštěstí pod střechou. „Stav je překvapivě dobrý,“ říká Olson. „Je velmi solidní a měla by to být jednoduchá renovace.“ Mercedes 300 SL s karoserií z lehkých slitin z roku 1955 byl jako jediný dodán v černé barvě a kdysi ho vlastnil dovozce Ferrari Luigi Chinetti. Aukční síň jej popisuje jako „jedinečný příklad nejvyhledávanějšího z vozů 300 SL, který se prakticky neviděl celá desetiletí“. Doplňuje jej 300 SL Roadster z roku 1957, který byl z továrny lakován červenou barvou Fire Engine Red, s krémovým interiérem a žádanými koly Rudge. Iso Grifo A3/L Spider z roku 1967 je prototyp postavený italskou karosárnou Bertone a je to jediný továrně vyrobený kabriolet Grifo. Klein vůz s motorem Chevrolet V8 údajně získal od automobilového nadšence a hollywoodského producenta Grega Garrisona. Podle Junkyard: „Byl to jeden z nejoblíbenějších vozů Rudiho Kleina, který doufal, že ho jednoho dne přestaví a zúčastní se rallye klasických vozů v Bavorsku.“ Horch 855 Special Roadster z roku 1939 se dlouho nacházel v Los Angeles a v 50. letech byl údajně používán pro reklamní fotografie v Hollywoodu. Podle Olsona byl spolu s dalšími třemi vozy zapůjčen na 25 let do muzea Audi výměnou za kompletní renovaci.„Audi vozy vystavilo a rodina Kleinových souhlasila, že je tam po vypršení původní dohody ponechá,“ říká.. „V Německu jsme si je vyzvedli teprve před několika dny.“ Porsche 356 B 1600 „Twin Grille“ Roadster od D’leterena z roku 1961 má na tachometru údajně méně než 600 mil. RM Sotheby’s prodala podobný model z roku 1962 na Amelia Island v roce 2019 za 467 000 USD. Model 356 byl Kleinovým oblíbeným modelem a měl jich mnoho, většinou v žalostném stavu. Několik jich bylo upřednostňováno při skladování v interiéru. RM Sotheby’s stále pracuje na odhadech cen těchto vozů. Olson žasne nad pokladem za zamčenými dveřmi Kleinova automobilového úkrytu. „Uvnitř nebyl skoro nikdo kromě sběratele Bruce Meyera. Pro mě jako sběratele bylo úžasné do těchto prostor vstoupit,“ říká. Po své návštěvě Meyer popsal auta „naskládaná jako dřevo z kordů“. V dnešní době je horda o něco organizovanější. „Mnohá auta jsou nyní seřazena a mají na sobě kryty,“ říká Olson.