6. září roku 1997 byla oficiálně dokončena fúze společností Daimler-Benz a Chrysler Corporation, čímž vznikla korporace DaimlerChrysler AG. Fúze byla sice o 10 let později – v roce 2007 – zrušena. Pojďme se dnes ale podívat na historii Mercedesu. Jedná se o velmi zajímavý příběh úspěchu.
Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1939 – Jihoafrická republika vyhlásila válku Německu.
1968 – Svazijsko vyhlásilo nezávislost na Velké Británii.
1970 – Kytarista Jimi Hendrix odehrál poslední koncert.
1976 – Ruský letecký technik Viktor Ivanovič Bělenko odletěl na stíhacím letounu MiG-25 do Japonska, kde požádal o politický azyl.
1997 – V Londýně se konal pohřeb princezny Diany.
2007 – Operace Ovocný sad: Izraelská armáda provedla letecký útok na jaderný reaktor v Sýrii.
A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
1888 – V Londýně vychází první číslo Financial Times, britského mezinárodního deníku zaměřeného na obchodní a ekonomické zprávy.
1968 – Premiéra prvního dílu televizního seriálu „Šílenci“ (Mad Men), který se odehrává ve světě reklamy v 60. letech 20. století, na stanici AMC.
2012 – Společnost Amazon představila Kindle Paperwhite, elektronickou čtečku s předním osvětlením a vylepšenou technologií displeje, která zákazníkům zpříjemňuje čtení.
2018 – Amazon se stal druhou veřejně obchodovanou společností, která dosáhla tržní kapitalizace 1 bilionu USD, po společnosti Apple, která tohoto milníku dosáhla na začátku roku.
Mercedes – Symbol úspěchu & automobilová legenda
Daimler AG je mezinárodní automobilová společnost. Je jedním z předních světových výrobců osobních a nákladních automobilů a mezi její značky patří Mercedes-Benz, Maybach (luxusní automobily) a Smart (mikrohybridní automobily). Daimler vyrábí užitková vozidla pod značkami Freightliner, Sterling, Western Star, Setra, Thomas Built Buses, Orion a Fuso. Společnost se zabývá také technologickým výzkumem a finančními službami. Sídlo společnosti Daimler se nachází ve Stuttgartu v Německu.
Společnost Daimler-Benz vznikla v roce 1926 spojením dvou průkopnických německých automobilových společností, z nichž jednu založil Karl Benz a druhou Gottlieb Daimler. Benz i Daimler tvrdili, že vynalezli automobilový motor poháněný benzinem. Benz postavil svůj první automobil poháněný jednoválcovým benzinovým motorem v roce 1885 a v roce 1887 začal prodávat automobily. Daimler zkonstruoval v roce 1883 řadu benzinových motorů a v roce 1885 získal německý patent na tříkolové vozidlo poháněné benzinem.
Zdroj: Shutterstock
V roce 1890 Daimler založil firmu Daimler-Motoren-Gesellschaft, která vyráběla jeho rychle rostoucí řadu automobilů Daimler. První luxusní automobil vyrobený společností Daimler byl v roce 1889 prodán marockému sultánovi. V roce 1901 Daimler prodal první Mercedes, který byl vybaven čtyřválcovým motorem. Emil Jellinek, diplomat a významný investor společnosti Daimler, navrhl, aby se řada jmenovala po jeho dceři Mercedes, protože se obával, že německy znějící jméno Daimler se ve Francii nebude dobře prodávat.
Společnost Benz vyráběla nákladní i osobní automobily. Benz začal vyrábět nákladní automobily s úspornými vznětovými motory, které pod vysokým tlakem vstřikovaly do spalovacího prostoru topný olej, již před první světovou válkou.
Po spojení obou konkurenčních společností v roce 1926 jejich inženýrské štáby spolupracovaly na konstrukci klasické řady „S“ Mercedes. Daimler-Benz byl první společností, která použila vznětové motory v osobních automobilech; Mercedes-Benz se vznětovým motorem se začal prodávat v roce 1936.
Během druhé světové války byly motory Daimler-Benz hojně využívány v německých tancích, bombardérech a stíhacích letadlech. V roce 1944 byly továrny Daimler-Benz téměř zcela zničeny spojeneckým bombardováním, ale nakonec byly obnoveny. Počátkem 80. let 20. století se díky vysoké poptávce po vozech Mercedes v Německu i v zahraničí stala společnost Daimler-Benz největší německou automobilkou z hlediska hodnoty prodeje. V polovině 80. let se společnost Daimler-Benz snažila diverzifikovat své aktivity do oblasti špičkových technologií, když koupila společnosti AEG AG (výrobce elektrických systémů, turbínových motorů a radiových a radarových komunikačních systémů), Dornier GmbH (letecké a zdravotnické výrobky) a Motoren & Turbinen Union GmbH (letecké motory). Mnohé z akvizic však nebyly ziskové a v polovině 90. let prošel Daimler-Benz rozsáhlou restrukturalizací, kdy byly prodány četné dceřiné společnosti a počet zaměstnanců společnosti byl výrazně snížen.
V květnu 1998 oznámily společnosti Chrysler Corporation a Daimler-Benz plány na fúzi, při níž by Daimler-Benz získal americkou automobilku za více než 35 miliard dolarů výměnou akcií. Akcionáři obou společností schválili transakci v září a fúze byla dokončena 12. listopadu 1998; akcie DaimlerChrysler se začaly obchodovat na burzách ještě téhož měsíce. Podle podmínek dohody o fúzi bude mít společnost DaimlerChrysler dvojí sídlo a dvojího předsedu představenstva a úředním jazykem bude angličtina. Bylo také zdůrazněno, že identita značek výrobků bude zachována odděleně (tj. žádný Mercedes se nebude prodávat v dealerstvích Chrysler, žádný vůz Chrysler nebude mít emblém Mercedesu s třícípou hvězdou).
Zdroj: Mercedes
Na počátku roku 2000 se společnost DaimlerChrysler snažila posílit své postavení v automobilovém průmyslu. V roce 2000 koupila 34 % společnosti Mitsubishi Motors, čímž se DaimlerChrysler stal třetím největším výrobcem automobilů na světě (po General Motors Corporation a Ford Motor Company). V následujícím roce společnost prodala společnost Adtranz, dodavatele železničních systémů, aby se mohla soustředit na své podnikání v automobilovém průmyslu. Dohoda s Mitsubishi se však ukázala jako finančně nevýhodná a do roku 2005 se DaimlerChrysler svého podílu v japonském automobilovém koncernu zcela zbavil. Divize Chrysler vykázala v roce 2006 ztrátu 1,5 miliardy dolarů, což v roce 2007 urychlilo její prodej americké soukromé investiční společnosti Cerberus Capital Management. V říjnu 2007 se DaimlerChrysler přejmenoval na Daimler AG.
MBG.DE
Mercedes-Benz Group AG N
XETRA
50,23 €
0,16 €
0,32%
Jak se tento symbol úspěchu ale vlastně zrodil?6. září roku 1997 byla oficiálně dokončena fúze společností Daimler-Benz a Chrysler Corporation, čímž vznikla korporace DaimlerChrysler AG. Fúze byla sice o 10 let později – v roce 2007 – zrušena. Pojďme se dnes ale podívat na historii Mercedesu. Jedná se o velmi zajímavý příběh úspěchu.Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1939 – Jihoafrická republika vyhlásila válku Německu.
1968 – Svazijsko vyhlásilo nezávislost na Velké Británii.
1970 – Kytarista Jimi Hendrix odehrál poslední koncert.
1976 – Ruský letecký technik Viktor Ivanovič Bělenko odletěl na stíhacím letounu MiG-25 do Japonska, kde požádal o politický azyl.
1997 – V Londýně se konal pohřeb princezny Diany.
2007 – Operace Ovocný sad: Izraelská armáda provedla letecký útok na jaderný reaktor v Sýrii.
A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
1888 – V Londýně vychází první číslo Financial Times, britského mezinárodního deníku zaměřeného na obchodní a ekonomické zprávy.
1968 – Premiéra prvního dílu televizního seriálu „Šílenci“ , který se odehrává ve světě reklamy v 60. letech 20. století, na stanici AMC.
2012 – Společnost Amazon představila Kindle Paperwhite, elektronickou čtečku s předním osvětlením a vylepšenou technologií displeje, která zákazníkům zpříjemňuje čtení.
2018 – Amazon se stal druhou veřejně obchodovanou společností, která dosáhla tržní kapitalizace 1 bilionu USD, po společnosti Apple, která tohoto milníku dosáhla na začátku roku.
Daimler AG je mezinárodní automobilová společnost. Je jedním z předních světových výrobců osobních a nákladních automobilů a mezi její značky patří Mercedes-Benz, Maybach a Smart . Daimler vyrábí užitková vozidla pod značkami Freightliner, Sterling, Western Star, Setra, Thomas Built Buses, Orion a Fuso. Společnost se zabývá také technologickým výzkumem a finančními službami. Sídlo společnosti Daimler se nachází ve Stuttgartu v Německu.Společnost Daimler-Benz vznikla v roce 1926 spojením dvou průkopnických německých automobilových společností, z nichž jednu založil Karl Benz a druhou Gottlieb Daimler. Benz i Daimler tvrdili, že vynalezli automobilový motor poháněný benzinem. Benz postavil svůj první automobil poháněný jednoválcovým benzinovým motorem v roce 1885 a v roce 1887 začal prodávat automobily. Daimler zkonstruoval v roce 1883 řadu benzinových motorů a v roce 1885 získal německý patent na tříkolové vozidlo poháněné benzinem.V roce 1890 Daimler založil firmu Daimler-Motoren-Gesellschaft, která vyráběla jeho rychle rostoucí řadu automobilů Daimler. První luxusní automobil vyrobený společností Daimler byl v roce 1889 prodán marockému sultánovi. V roce 1901 Daimler prodal první Mercedes, který byl vybaven čtyřválcovým motorem. Emil Jellinek, diplomat a významný investor společnosti Daimler, navrhl, aby se řada jmenovala po jeho dceři Mercedes, protože se obával, že německy znějící jméno Daimler se ve Francii nebude dobře prodávat.Společnost Benz vyráběla nákladní i osobní automobily. Benz začal vyrábět nákladní automobily s úspornými vznětovými motory, které pod vysokým tlakem vstřikovaly do spalovacího prostoru topný olej, již před první světovou válkou.Po spojení obou konkurenčních společností v roce 1926 jejich inženýrské štáby spolupracovaly na konstrukci klasické řady „S“ Mercedes. Daimler-Benz byl první společností, která použila vznětové motory v osobních automobilech; Mercedes-Benz se vznětovým motorem se začal prodávat v roce 1936.Během druhé světové války byly motory Daimler-Benz hojně využívány v německých tancích, bombardérech a stíhacích letadlech. V roce 1944 byly továrny Daimler-Benz téměř zcela zničeny spojeneckým bombardováním, ale nakonec byly obnoveny. Počátkem 80. let 20. století se díky vysoké poptávce po vozech Mercedes v Německu i v zahraničí stala společnost Daimler-Benz největší německou automobilkou z hlediska hodnoty prodeje. V polovině 80. let se společnost Daimler-Benz snažila diverzifikovat své aktivity do oblasti špičkových technologií, když koupila společnosti AEG AG , Dornier GmbH a Motoren & Turbinen Union GmbH . Mnohé z akvizic však nebyly ziskové a v polovině 90. let prošel Daimler-Benz rozsáhlou restrukturalizací, kdy byly prodány četné dceřiné společnosti a počet zaměstnanců společnosti byl výrazně snížen.V květnu 1998 oznámily společnosti Chrysler Corporation a Daimler-Benz plány na fúzi, při níž by Daimler-Benz získal americkou automobilku za více než 35 miliard dolarů výměnou akcií. Akcionáři obou společností schválili transakci v září a fúze byla dokončena 12. listopadu 1998; akcie DaimlerChrysler se začaly obchodovat na burzách ještě téhož měsíce. Podle podmínek dohody o fúzi bude mít společnost DaimlerChrysler dvojí sídlo a dvojího předsedu představenstva a úředním jazykem bude angličtina. Bylo také zdůrazněno, že identita značek výrobků bude zachována odděleně .Na počátku roku 2000 se společnost DaimlerChrysler snažila posílit své postavení v automobilovém průmyslu. V roce 2000 koupila 34 % společnosti Mitsubishi Motors, čímž se DaimlerChrysler stal třetím největším výrobcem automobilů na světě . V následujícím roce společnost prodala společnost Adtranz, dodavatele železničních systémů, aby se mohla soustředit na své podnikání v automobilovém průmyslu. Dohoda s Mitsubishi se však ukázala jako finančně nevýhodná a do roku 2005 se DaimlerChrysler svého podílu v japonském automobilovém koncernu zcela zbavil. Divize Chrysler vykázala v roce 2006 ztrátu 1,5 miliardy dolarů, což v roce 2007 urychlilo její prodej americké soukromé investiční společnosti Cerberus Capital Management. V říjnu 2007 se DaimlerChrysler přejmenoval na Daimler AG.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky