Stellantis, čtvrtý největší výrobce automobilů na světě, se snaží převzít nízkonákladové myšlení čínských výrobců elektromobilů, přestože čelí obchodním překážkám v Evropě a Spojených státech. Generální ředitel Carlos Tavares se domnívá, že cla uvalená na čínské elektromobily jsou “pastí”, která chrání starší výrobce automobilů před skutečností, že čínští konkurenti vyrábějí elektromobily s mnohem nižšími náklady. Ve snaze konkurovat získala společnost Stellantis 21% podíl v čínském výrobci elektromobilů Leapmotor, což jí umožnilo přístup k technologii Leapmotor a exkluzivní práva na výrobu elektromobilů mimo Čínu. Zatímco evropští výrobci automobilů přijali čínskou technologii, rozdílný přístup k čínským elektromobilům a základní technologii v Evropě a USA činí pro společnost Stellantis použití stejné strategie náročnější. Bidenova administrativa uvalila cla na elektromobily vyrobené v Číně a zaměřila se na čínské automobilové komponenty, což dále komplikuje možnosti společnosti Stellantis. Navzdory těmto výzvám je společnost Stellantis i nadále odhodlána plnit své cíle, jimiž je dosažení 100% prodeje elektromobilů v Evropě a 50% prodeje v USA do roku 2030. Odborníci z oboru však varují, že starší výrobci automobilů musí vyvíjet lepší elektromobily prostřednictvím inovací a nespoléhat se pouze na partnerství s čínskými společnostmi, aby mohli účinně konkurovat.
Stellantis, čtvrtý největší výrobce automobilů na světě, se snaží převzít nízkonákladové myšlení čínských výrobců elektromobilů, přestože čelí obchodním překážkám v Evropě a Spojených státech. Generální ředitel Carlos Tavares se domnívá, že cla uvalená na čínské elektromobily jsou “pastí”, která chrání starší výrobce automobilů před skutečností, že čínští konkurenti vyrábějí elektromobily s mnohem nižšími náklady. Ve snaze konkurovat získala společnost Stellantis 21% podíl v čínském výrobci elektromobilů Leapmotor, což jí umožnilo přístup k technologii Leapmotor a exkluzivní práva na výrobu elektromobilů mimo Čínu. Zatímco evropští výrobci automobilů přijali čínskou technologii, rozdílný přístup k čínským elektromobilům a základní technologii v Evropě a USA činí pro společnost Stellantis použití stejné strategie náročnější. Bidenova administrativa uvalila cla na elektromobily vyrobené v Číně a zaměřila se na čínské automobilové komponenty, což dále komplikuje možnosti společnosti Stellantis. Navzdory těmto výzvám je společnost Stellantis i nadále odhodlána plnit své cíle, jimiž je dosažení 100% prodeje elektromobilů v Evropě a 50% prodeje v USA do roku 2030. Odborníci z oboru však varují, že starší výrobci automobilů musí vyvíjet lepší elektromobily prostřednictvím inovací a nespoléhat se pouze na partnerství s čínskými společnostmi, aby mohli účinně konkurovat.
