Akcie společnosti Nio (NIO) pokračují v silném růstu na základě relativně malého množství zpráv
Čínský výrobce elektromobilů se zaměřuje na prémiovou část trhu, ale vidí, jak se na něm vytváří tvrdá konkurence
Zde je přehled toho, co by investoři mohli chtít sledovat, pokud jde o tohoto klíčového hráče na trhu s elektromobily
Rozhodně ne.
Akcie společnosti Nio(NYSE:NIO), jednoho z nejznámějších čínských výrobců elektromobilů na trhu, jsem v minulosti hodnotil jako býčí. Všichni si totiž uvědomujeme, že trh s elektromobily poroste a Čína je v čele. Mohlo by se zdát, že tento čistě čínský výrobce BEV by měl těžit ze silných trendů demografického růstu.
Společnost Nio se však v uplynulém roce potýkala s určitými překážkami kvůli tomu, že je vystavena působení v horní části trhu. Ve 2. čtvrtletí 2024 společnost NIO vykázala 57 373 dodaných vozidel, přičemž kumulativně dodala 537 020 kusů.
Nová cla EU a vysoká rizika ocenění však mohou negativně ovlivnit akcie NIO, které od počátku roku již klesly o 50 %.
Společnost nadále bojuje s tvrdou konkurencí společností Tesla(NASDAQ:TSLA) a BYD(OTCMKTS:BYDDF). To vedlo k tomu, že Nio zaujímá méně než 2 % čínského trhu. Navíc poptávka po elektromobilech oslabila a zdá se, že model výměny baterií společnosti Nio se ukázal jako nákladný a není pravděpodobné, že by se prosadil celosvětově.
Vzhledem k rostoucím ztrátám a klesajícím dodávkám vozidel mají investoři možná nyní k dispozici lepší alternativy.
Zdroj: Shutterstock
Dodávky a prodeje i nadále klesají
Na začátku června společnost NIO oznámila květnové dodávky 20 544 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 233,8 %. Z toho bylo 12 164 prémiových elektrických SUV a 8 380 sedanů, čímž se celkové kumulativní dodávky společnosti zvýšily na 515 811 vozů.
Vozy SUV společnosti NIO, jako jsou modely ES6, ES7 a ES8, zůstávají i nadále oblíbenější než sedany.
I přes vysoké počty dodaných vozů čelí společnost NIO silné konkurenci ze strany větších čínských hráčů na trhu, jako jsou BYD, Li Auto (NASDAQ:LI) a Tesla, z nichž každý má na trhu významnější podíl.
Vstup společnosti Xiaomi se sedanem SU7, která v dubnu dodala 7 000 vozů a v květnu jejich počet zvýšila na 8 630, představuje pro NIO výzvu, která by se mohla zmenšit, až Xiaomi zvýší výrobu.
Překážky ze strany EU
Akcie NIO klesly v roce 2023 o více než 60 % a obchodují se hluboko pod počáteční cenou při IPO. Vedly k tomu klesající dodávky a snižující se marže, protože se objevily různé problémy v dodavatelském řetězci. V poslední době však existují pro čínského výrobce elektromobilů relevantnější protivětry.
Jedinečné vyměnitelné baterie společnosti Nio a její evropská expanze čelí překážce v podobě nových cel v EU v rozmezí od 17,4 % do 37,6 %, včetně 20,8% cla pro společnost Nio. Toto clo se přidává ke stávajícímu 10% dovoznímu clu.
Společnost Nio plánuje zachovat stávající evropské ceny, ale později je možná kvůli těmto clům zvýší.
Společnost Nio by se mohla vyhnout clům tím, že by vyráběla v Evropě, ale vyšší výrobní náklady by pravděpodobně tyto výhody znehodnotily. V současné době se společnost Li snaží posílit evropská partnerství a rozšířit výrobu tak, aby byla životaschopná.
Nyní zůstává Evropa pro společnost Nio malým trhem, s pouhými 100 dodávkami v roce 2021 a 1 296 dodávkami v roce 2022, ve srovnání s 91 429 a 122 486 dodávkami na celém světě. Nicméně pro společnost, která je oceňována na základě svých růstových vyhlídek, je to jistě protivítr, který zde investoři ocení.
Akcie Nio by se mohly stát hodnotovou hrou, pokud překonají problémy v Číně a škálování v Evropě. Spekulanti mohou nyní zvážit nákup, ale tlak na akcie může přetrvávat, dokud se nezlepší marže vozidel, nesníží se ztráty a neprokáže se udržitelnost evropské expanze. Ocenění by mohlo zůstat nízké kvůli obchodnímu a geopolitickému napětí.
Zdroj: Shutterstock
Vyhněte se akciím NIO
Společnost Nio čelí přetrvávajícím obchodním třenicím s USA a Evropou, přesto zdvojnásobila své růstové vyhlídky a předpokládá, že ve 2. čtvrtletí 2024 dodá 54 000 až 56 000 kusů, což představuje meziroční nárůst o 129,6 % až 138,1 %. Navzdory mezinárodním problémům Nio očekává zrychlení růstu tržeb z 89,1 % na 95,3 % a dosažení 2,373 miliardy dolarů v příštím roce.
Nejsem si jist, zda společnost těchto cílů dosáhne. Společnost Nio čelí výzvám při plnění ambiciózních cílů v náročných podmínkách pro čínské výrobce elektromobilů. Její velké zaměření na modely Onvo vyvolalo obavy o diferenciaci.
V důsledku toho se podle mého názoru vyplatí s akciemi NIO počkat, a to pro investory, kteří věří, že se čínský sektor elektromobilů nakonec obrátí k lepšímu. Jen si myslím, že bude možné akcie NIO získat na lepších úrovních v budoucnu.
Rozhodně ne.Akcie společnosti Nio , jednoho z nejznámějších čínských výrobců elektromobilů na trhu, jsem v minulosti hodnotil jako býčí. Všichni si totiž uvědomujeme, že trh s elektromobily poroste a Čína je v čele. Mohlo by se zdát, že tento čistě čínský výrobce BEV by měl těžit ze silných trendů demografického růstu.Společnost Nio se však v uplynulém roce potýkala s určitými překážkami kvůli tomu, že je vystavena působení v horní části trhu. Ve 2. čtvrtletí 2024 společnost NIO vykázala 57 373 dodaných vozidel, přičemž kumulativně dodala 537 020 kusů.Nová cla EU a vysoká rizika ocenění však mohou negativně ovlivnit akcie NIO, které od počátku roku již klesly o 50 %.Společnost nadále bojuje s tvrdou konkurencí společností Tesla a BYD . To vedlo k tomu, že Nio zaujímá méně než 2 % čínského trhu. Navíc poptávka po elektromobilech oslabila a zdá se, že model výměny baterií společnosti Nio se ukázal jako nákladný a není pravděpodobné, že by se prosadil celosvětově.Vzhledem k rostoucím ztrátám a klesajícím dodávkám vozidel mají investoři možná nyní k dispozici lepší alternativy.Dodávky a prodeje i nadále klesajíNa začátku června společnost NIO oznámila květnové dodávky 20 544 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 233,8 %. Z toho bylo 12 164 prémiových elektrických SUV a 8 380 sedanů, čímž se celkové kumulativní dodávky společnosti zvýšily na 515 811 vozů.Vozy SUV společnosti NIO, jako jsou modely ES6, ES7 a ES8, zůstávají i nadále oblíbenější než sedany.I přes vysoké počty dodaných vozů čelí společnost NIO silné konkurenci ze strany větších čínských hráčů na trhu, jako jsou BYD, Li Auto a Tesla, z nichž každý má na trhu významnější podíl.Vstup společnosti Xiaomi se sedanem SU7, která v dubnu dodala 7 000 vozů a v květnu jejich počet zvýšila na 8 630, představuje pro NIO výzvu, která by se mohla zmenšit, až Xiaomi zvýší výrobu.Překážky ze strany EUAkcie NIO klesly v roce 2023 o více než 60 % a obchodují se hluboko pod počáteční cenou při IPO. Vedly k tomu klesající dodávky a snižující se marže, protože se objevily různé problémy v dodavatelském řetězci. V poslední době však existují pro čínského výrobce elektromobilů relevantnější protivětry.Jedinečné vyměnitelné baterie společnosti Nio a její evropská expanze čelí překážce v podobě nových cel v EU v rozmezí od 17,4 % do 37,6 %, včetně 20,8% cla pro společnost Nio. Toto clo se přidává ke stávajícímu 10% dovoznímu clu.Společnost Nio plánuje zachovat stávající evropské ceny, ale později je možná kvůli těmto clům zvýší.Společnost Nio by se mohla vyhnout clům tím, že by vyráběla v Evropě, ale vyšší výrobní náklady by pravděpodobně tyto výhody znehodnotily. V současné době se společnost Li snaží posílit evropská partnerství a rozšířit výrobu tak, aby byla životaschopná.Nyní zůstává Evropa pro společnost Nio malým trhem, s pouhými 100 dodávkami v roce 2021 a 1 296 dodávkami v roce 2022, ve srovnání s 91 429 a 122 486 dodávkami na celém světě. Nicméně pro společnost, která je oceňována na základě svých růstových vyhlídek, je to jistě protivítr, který zde investoři ocení.Akcie Nio by se mohly stát hodnotovou hrou, pokud překonají problémy v Číně a škálování v Evropě. Spekulanti mohou nyní zvážit nákup, ale tlak na akcie může přetrvávat, dokud se nezlepší marže vozidel, nesníží se ztráty a neprokáže se udržitelnost evropské expanze. Ocenění by mohlo zůstat nízké kvůli obchodnímu a geopolitickému napětí.Vyhněte se akciím NIOSpolečnost Nio čelí přetrvávajícím obchodním třenicím s USA a Evropou, přesto zdvojnásobila své růstové vyhlídky a předpokládá, že ve 2. čtvrtletí 2024 dodá 54 000 až 56 000 kusů, což představuje meziroční nárůst o 129,6 % až 138,1 %. Navzdory mezinárodním problémům Nio očekává zrychlení růstu tržeb z 89,1 % na 95,3 % a dosažení 2,373 miliardy dolarů v příštím roce.Nejsem si jist, zda společnost těchto cílů dosáhne. Společnost Nio čelí výzvám při plnění ambiciózních cílů v náročných podmínkách pro čínské výrobce elektromobilů. Její velké zaměření na modely Onvo vyvolalo obavy o diferenciaci.V důsledku toho se podle mého názoru vyplatí s akciemi NIO počkat, a to pro investory, kteří věří, že se čínský sektor elektromobilů nakonec obrátí k lepšímu. Jen si myslím, že bude možné akcie NIO získat na lepších úrovních v budoucnu.