Akcie Adobe klesly o 15 % po zveřejnění výsledků za 3. čtvrtletí, přestože společnost splnila vlastní prognózy
Společnost Adobe integrovala generativní AI Firefly, která umožňuje snadnou úpravu grafických a video souborů pomocí textu
I přes pokles akcií je Adobe atraktivní investiční příležitostí díky stabilnímu růstu tržeb a dominantní pozici na trhu
Některé firmy byly od základu postaveny na využití umělé inteligence, zatímco jiné ji přijaly, aby se přizpůsobily současným trendům.
Adobe (ADBE) je jednou z těch společností, které integrovaly AI do své řady nástrojů pro grafický design, ale akcie nereagovaly pozitivně.
Od zveřejnění poslední výsledkové zprávy se akcie propadly o 15 %. Nemyslím si však, že by zde byl důvod akcie prodávat, a mohla by to být příležitost k dalšímu nákupu.
Společnost Adobe integrovala generativní umělou inteligenci do své sady produktů
Sada produktů Adobe pro grafický design je výchozím produktem pro ty, kteří pracují v oboru vyžadujícím tvorbu digitálních médií. Tento obor by mohla narušit technologie generativní umělé inteligence, protože mnoho špičkových modelů má schopnost generovat obrázky. Společnost Adobe však tuto skutečnost předběhla a vyvinula vlastní model generativní umělé inteligence Firefly.
Zdroj: Generative AI Publication
Firefly je neuvěřitelně užitečný. Umožňuje svým uživatelům upravovat obrazové a vektorové soubory pomocí textového vstupu. Pracuje také na verzi, kterou lze použít pro video, což je schopnost, kterou má v současné době jen málo generativních modelů AI. Využití Firefly je neuvěřitelné, vedení společnosti uvádí, že pomocí Firefly bylo vytvořeno více než 12 miliard obrázků.
Adobe je zářným příkladem společnosti, která se rychle přeorientovala na nasazení generativní umělé inteligence dříve, než byla narušena. Tím, že se tyto nástroje dostaly do rukou uživatelů dříve, než byly k dispozici jiné možnosti, společnost Adobe drasticky snížila riziko, že bude nahrazena jiným produktem.
To je klíčové, protože společnost Adobe je v tomto odvětví zavedeným hráčem a potřebuje si udržet dominantní postavení na trhu, aby si udržela svou prémiovou cenu.
Akcie společnosti Adobe se po nedávném pádu jeví jako výhodná koupě
Společnost Adobe byla dlouho průmyslovým standardem pro to, čím chtějí softwarové společnosti být, až dospějí. Pravidelně vykazuje téměř 90% marže hrubého zisku a 30% marže čistého zisku.
Ačkoli neroste zdaleka tak rychle jako dříve, trvale dosahuje dvouciferného meziročního růstu tržeb.
Generuje spoustu volného peněžního toku, který vedení využívá k odkupu akcií. Za poslední tři roky snížila společnost Adobe počet svých akcií v oběhu přibližně o 7 %. To sice není masivní snížení, ale je těžké udělat tak velký zářez do počtu akcií, když se akcie obchodují za prémiové ocenění.
Akcie společnosti Adobe nejsou levné, jejich cena je 43násobkem klouzavého zisku a 28násobkem budoucího zisku. Společnost Adobe dlouhodobě dosahuje vysoké výkonnosti, takže si zaslouží prémiové ocenění. Nicméně 28násobek budoucích zisků není tak drahý v porovnání s její konzistentní mírou růstu a historií realizace, zejména ve srovnání s některými jinými akciemi.
Zdroj: Shutterstock
Ještě minulý měsíc se však na základě reakce Wall Street na její zprávu o výsledcích obchodovala za mnohem vyšší cenu. Co tedy bylo ve zprávě tak špatného?
Všechno to souviselo s výhledem tržeb za 4. čtvrtletí, který vedení společnosti předpokládalo v rozmezí 5,5 až 5,55 miliardy dolarů. Wall Street však očekávala 5,61 miliardy dolarů, takže se akcie propadly. Tato reakce není vůči společnosti Adobe spravedlivá, protože splnila všechny prognózy vedení.
Použijeme-li celoroční výhled tržeb, který vedení uvedlo ve druhém čtvrtletí (21,45 miliardy dolarů pro fiskální rok 2024), a porovnáme-li jej s tržbami, které dosáhla v prvních třech čtvrtletích, plus výhled pro čtvrté čtvrtletí, dostaneme naprosto stejné číslo. Jedná se o případ, kdy Wall Street chce, aby společnost Adobe dosáhla většího růstu, ale vedení s tímto hodnocením nesouhlasí.
To je směšný důvod k výprodeji akcií, protože investoři věděli, co dostanou, ještě než byly tyto výsledky k dispozici. V důsledku toho si nemyslím, že je čas prodávat Adobe, a možná je čas využít historicky atraktivní ceny akcií. Adobe je stále špičkovým hráčem ve svém oboru, a to i s vlivem generativní umělé inteligence, a jsem zvědavý, jaké další nástroje přinese na trh.
Některé firmy byly od základu postaveny na využití umělé inteligence, zatímco jiné ji přijaly, aby se přizpůsobily současným trendům.Adobe je jednou z těch společností, které integrovaly AI do své řady nástrojů pro grafický design, ale akcie nereagovaly pozitivně.Od zveřejnění poslední výsledkové zprávy se akcie propadly o 15 %. Nemyslím si však, že by zde byl důvod akcie prodávat, a mohla by to být příležitost k dalšímu nákupu.Společnost Adobe integrovala generativní umělou inteligenci do své sady produktůSada produktů Adobe pro grafický design je výchozím produktem pro ty, kteří pracují v oboru vyžadujícím tvorbu digitálních médií. Tento obor by mohla narušit technologie generativní umělé inteligence, protože mnoho špičkových modelů má schopnost generovat obrázky. Společnost Adobe však tuto skutečnost předběhla a vyvinula vlastní model generativní umělé inteligence Firefly.Firefly je neuvěřitelně užitečný. Umožňuje svým uživatelům upravovat obrazové a vektorové soubory pomocí textového vstupu. Pracuje také na verzi, kterou lze použít pro video, což je schopnost, kterou má v současné době jen málo generativních modelů AI. Využití Firefly je neuvěřitelné, vedení společnosti uvádí, že pomocí Firefly bylo vytvořeno více než 12 miliard obrázků.Adobe je zářným příkladem společnosti, která se rychle přeorientovala na nasazení generativní umělé inteligence dříve, než byla narušena. Tím, že se tyto nástroje dostaly do rukou uživatelů dříve, než byly k dispozici jiné možnosti, společnost Adobe drasticky snížila riziko, že bude nahrazena jiným produktem. To je klíčové, protože společnost Adobe je v tomto odvětví zavedeným hráčem a potřebuje si udržet dominantní postavení na trhu, aby si udržela svou prémiovou cenu.Akcie společnosti Adobe se po nedávném pádu jeví jako výhodná koupěSpolečnost Adobe byla dlouho průmyslovým standardem pro to, čím chtějí softwarové společnosti být, až dospějí. Pravidelně vykazuje téměř 90% marže hrubého zisku a 30% marže čistého zisku.Ačkoli neroste zdaleka tak rychle jako dříve, trvale dosahuje dvouciferného meziročního růstu tržeb.Generuje spoustu volného peněžního toku, který vedení využívá k odkupu akcií. Za poslední tři roky snížila společnost Adobe počet svých akcií v oběhu přibližně o 7 %. To sice není masivní snížení, ale je těžké udělat tak velký zářez do počtu akcií, když se akcie obchodují za prémiové ocenění.Akcie společnosti Adobe nejsou levné, jejich cena je 43násobkem klouzavého zisku a 28násobkem budoucího zisku. Společnost Adobe dlouhodobě dosahuje vysoké výkonnosti, takže si zaslouží prémiové ocenění. Nicméně 28násobek budoucích zisků není tak drahý v porovnání s její konzistentní mírou růstu a historií realizace, zejména ve srovnání s některými jinými akciemi.Ještě minulý měsíc se však na základě reakce Wall Street na její zprávu o výsledcích obchodovala za mnohem vyšší cenu. Co tedy bylo ve zprávě tak špatného?Všechno to souviselo s výhledem tržeb za 4. čtvrtletí, který vedení společnosti předpokládalo v rozmezí 5,5 až 5,55 miliardy dolarů. Wall Street však očekávala 5,61 miliardy dolarů, takže se akcie propadly. Tato reakce není vůči společnosti Adobe spravedlivá, protože splnila všechny prognózy vedení.Použijeme-li celoroční výhled tržeb, který vedení uvedlo ve druhém čtvrtletí , a porovnáme-li jej s tržbami, které dosáhla v prvních třech čtvrtletích, plus výhled pro čtvrté čtvrtletí, dostaneme naprosto stejné číslo. Jedná se o případ, kdy Wall Street chce, aby společnost Adobe dosáhla většího růstu, ale vedení s tímto hodnocením nesouhlasí.To je směšný důvod k výprodeji akcií, protože investoři věděli, co dostanou, ještě než byly tyto výsledky k dispozici. V důsledku toho si nemyslím, že je čas prodávat Adobe, a možná je čas využít historicky atraktivní ceny akcií. Adobe je stále špičkovým hráčem ve svém oboru, a to i s vlivem generativní umělé inteligence, a jsem zvědavý, jaké další nástroje přinese na trh.