Analytici Citi snížili hodnocení akcií společnosti Nestlé SA z Buy na Neutral s odkazem na krátkodobá rizika pro zisk a obavy ze zpomalení organického růstu tržeb (OSG). Společnost z Wall Street rovněž snížila cílovou cenu akcií. Akcie Nestlé v evropském obchodování klesly o 1 %. Revize ratingu předpokládá 6% pokles konsensuálního zisku společnosti Nestlé za fiskální rok 2025, a to kvůli nákladům na prodané zboží (COGS) a cenovým omezením, jakož i zvýšeným provozním nákladům. Citi předpokládá, že Nestlé bude čelit tlaku na marže, a předpovídá marži ve výši 17,3 % pro fiskální rok 2024 a 16,4 % pro fiskální rok 2025, což je pod výhledem společnosti a konsensuálními odhady. Citi poznamenává, že nedávné slabší výsledky Nestlé mohou být způsobeny spíše dynamikou kategorie než nedostatečnými investicemi, protože výdaje společnosti na reklamu a propagaci jsou považovány za přiměřené. Zvýšení podpory značky nemusí v blízké budoucnosti stačit. Revize portfolia by sice mohla nabídnout rychlejší řešení problémů Nestlé s růstem, ale bez zpětného odkupu akcií by mohla vést ke krátkodobému zředění zisku na akcii. Citi navrhuje použít prostředky z případného prodeje podílu Nestlé ve společnosti L’Oréal spíše na transakci, která posílí OSG, než na zpětné odkupy akcií.
Analytici Citi snížili hodnocení akcií společnosti Nestlé SA z Buy na Neutral s odkazem na krátkodobá rizika pro zisk a obavy ze zpomalení organického růstu tržeb . Společnost z Wall Street rovněž snížila cílovou cenu akcií. Akcie Nestlé v evropském obchodování klesly o 1 %. Revize ratingu předpokládá 6% pokles konsensuálního zisku společnosti Nestlé za fiskální rok 2025, a to kvůli nákladům na prodané zboží a cenovým omezením, jakož i zvýšeným provozním nákladům. Citi předpokládá, že Nestlé bude čelit tlaku na marže, a předpovídá marži ve výši 17,3 % pro fiskální rok 2024 a 16,4 % pro fiskální rok 2025, což je pod výhledem společnosti a konsensuálními odhady. Citi poznamenává, že nedávné slabší výsledky Nestlé mohou být způsobeny spíše dynamikou kategorie než nedostatečnými investicemi, protože výdaje společnosti na reklamu a propagaci jsou považovány za přiměřené. Zvýšení podpory značky nemusí v blízké budoucnosti stačit. Revize portfolia by sice mohla nabídnout rychlejší řešení problémů Nestlé s růstem, ale bez zpětného odkupu akcií by mohla vést ke krátkodobému zředění zisku na akcii. Citi navrhuje použít prostředky z případného prodeje podílu Nestlé ve společnosti L’Oréal spíše na transakci, která posílí OSG, než na zpětné odkupy akcií.