Akcie společnosti Stellantis ve čtvrtek klesly poté, co generální ředitel Carlos Tavares potvrdil, že program výplaty dividend a zpětného odkupu akcií zůstane zachován i pro rok 2024. Nevyloučil však úpravy v roce 2025, což mezi investory vyvolalo obavy, že finanční potíže automobilky ovlivní budoucí výplaty. Stellantis zaznamenal v předobchodní fázi obchodování v USA více než 3% pokles, zatímco jeho evropské akcie klesly o 3,6 % na nejnižší úroveň od července 2022. Nedávné varování před ziskem prohloubilo obavy o udržitelnost jejích plánů na výplatu dividend a zpětný odkup. Tavares uvedl, že závazky pro rok 2024 budou dodrženy, ale rozhodnutí pro rok 2025 budou přijata na konci příštího roku. Stellantis, který vlastní populární značky včetně Chrysleru, Jeepu, Fiatu, Citroenu a Peugeotu, zaznamenal v letošním roce propad akcií o 43 %, což z něj činí nejhorší výsledek mezi evropskými automobilkami. Barclays snížila rating Stellantisu z kategorie Overweight na Equal Weight a snížila své odhady EBIT na období 2024-26 o 33-45 % s odkazem na výrazné snížení volného cash flow, které zpochybňuje schopnost společnosti udržet dividendy a iniciativy v oblasti zpětného odkupu. Snížila také cílovou cenu akcií Stellantis.
Akcie společnosti Stellantis ve čtvrtek klesly poté, co generální ředitel Carlos Tavares potvrdil, že program výplaty dividend a zpětného odkupu akcií zůstane zachován i pro rok 2024. Nevyloučil však úpravy v roce 2025, což mezi investory vyvolalo obavy, že finanční potíže automobilky ovlivní budoucí výplaty. Stellantis zaznamenal v předobchodní fázi obchodování v USA více než 3% pokles, zatímco jeho evropské akcie klesly o 3,6 % na nejnižší úroveň od července 2022. Nedávné varování před ziskem prohloubilo obavy o udržitelnost jejích plánů na výplatu dividend a zpětný odkup. Tavares uvedl, že závazky pro rok 2024 budou dodrženy, ale rozhodnutí pro rok 2025 budou přijata na konci příštího roku. Stellantis, který vlastní populární značky včetně Chrysleru, Jeepu, Fiatu, Citroenu a Peugeotu, zaznamenal v letošním roce propad akcií o 43 %, což z něj činí nejhorší výsledek mezi evropskými automobilkami. Barclays snížila rating Stellantisu z kategorie Overweight na Equal Weight a snížila své odhady EBIT na období 2024-26 o 33-45 % s odkazem na výrazné snížení volného cash flow, které zpochybňuje schopnost společnosti udržet dividendy a iniciativy v oblasti zpětného odkupu. Snížila také cílovou cenu akcií Stellantis.
