Evropské letecké společnosti naléhají na Brusel, aby řešil nerovnováhu v odvětví, a tvrdí, že čínské letecké společnosti mají značné nákladové výhody díky možnosti létat nad Ruskem a absenci nákladů na ochranu životního prostředí. Dopravci, jako jsou British Airways a Lufthansa, zrušili linky do Pekingu kvůli silné konkurenci čínských leteckých společností na trasách mezi Evropou a Asií. K tomuto problému se přidávají zpoždění dodávek, kterým čelí Airbus a Boeing, protože výrobci letadel se potýkají s problémy v dodavatelském řetězci a s protestními akcemi.
Generální ředitel společnosti Lufthansa Carsten Spohr zdůraznil, že v zájmu zajištění spravedlivé hospodářské soutěže je nutné, aby se všechny lety do Evropy vyhýbaly ruskému vzdušnému prostoru. Posteskl si, že čínští dopravci mají obrovskou výhodu, protože mají povolen přelet přes Rusko a jsou vyňati z evropského systému obchodování s emisemi.
Generální ředitelé leteckých společností se v Bruselu zúčastnili tiskové konference, na níž diskutovali o konkurenceschopnosti odvětví. Generální ředitel IAG Luis Gallego vyjádřil obavy z náročnosti získání souhlasu regulačních orgánů a varoval, že neschopnost podpořit konsolidaci by mohla poškodit evropskou leteckou dopravu. Kromě toho letecké společnosti upozornily na nejistotu způsobenou zpožděním dodávek letadel. Generální ředitel společnosti Ryanair Michael O’Leary předpověděl pro příští rok výrazné snížení odhadů počtu cestujících v důsledku zpoždění dodávek. Společnost Air France-KLM obvinila ze zpoždění objednávek letadel Airbus A220 problémy s motory Pratt & Whitney, zatímco Lufthansa vyjádřila frustraci z bezprecedentních zpoždění letadel Boeing 777X, která dosahují přibližně pěti let.
Celkově evropské letecké společnosti zdůraznily naléhavou potřebu vyrovnat podmínky v odvětví a řešit konkurenční výzvy, kterým čelí.
Evropské letecké společnosti naléhají na Brusel, aby řešil nerovnováhu v odvětví, a tvrdí, že čínské letecké společnosti mají značné nákladové výhody díky možnosti létat nad Ruskem a absenci nákladů na ochranu životního prostředí. Dopravci, jako jsou British Airways a Lufthansa, zrušili linky do Pekingu kvůli silné konkurenci čínských leteckých společností na trasách mezi Evropou a Asií. K tomuto problému se přidávají zpoždění dodávek, kterým čelí Airbus a Boeing, protože výrobci letadel se potýkají s problémy v dodavatelském řetězci a s protestními akcemi.
Generální ředitel společnosti Lufthansa Carsten Spohr zdůraznil, že v zájmu zajištění spravedlivé hospodářské soutěže je nutné, aby se všechny lety do Evropy vyhýbaly ruskému vzdušnému prostoru. Posteskl si, že čínští dopravci mají obrovskou výhodu, protože mají povolen přelet přes Rusko a jsou vyňati z evropského systému obchodování s emisemi.
Generální ředitelé leteckých společností se v Bruselu zúčastnili tiskové konference, na níž diskutovali o konkurenceschopnosti odvětví. Generální ředitel IAG Luis Gallego vyjádřil obavy z náročnosti získání souhlasu regulačních orgánů a varoval, že neschopnost podpořit konsolidaci by mohla poškodit evropskou leteckou dopravu. Kromě toho letecké společnosti upozornily na nejistotu způsobenou zpožděním dodávek letadel. Generální ředitel společnosti Ryanair Michael O’Leary předpověděl pro příští rok výrazné snížení odhadů počtu cestujících v důsledku zpoždění dodávek. Společnost Air France-KLM obvinila ze zpoždění objednávek letadel Airbus A220 problémy s motory Pratt & Whitney, zatímco Lufthansa vyjádřila frustraci z bezprecedentních zpoždění letadel Boeing 777X, která dosahují přibližně pěti let.
Celkově evropské letecké společnosti zdůraznily naléhavou potřebu vyrovnat podmínky v odvětví a řešit konkurenční výzvy, kterým čelí.
