Jefferies jmenuje akcie, které budou těžit z boomu anime za 60 miliard dolarů
Celosvětová obliba anime, neboli animovaných filmů vyráběných v Japonsku, v posledních letech výrazně vzrostla a vyvolala velký zájem a značné investice ze strany světových zábavních společností.
Globální trh s anime může do roku 2030 vzrůst z 31,2 miliardy dolarů na 60,1 miliardy, poháněn streamováním a merchandisingem
Jefferies označuje Netflix, Sony Group a Bandai Namco jako klíčové firmy, které mohou těžit z růstu anime trhu
Netflix úspěšně licencuje a produkuje anime obsah, přičemž hitové seriály jako Demon Slayer jsou velmi populární
Bandai Namco využívá anime duševní vlastnictví v hrách a produktech, zatímco Sony vlastní Crunchyroll, globální platformu pro anime streamování
Tyto klíčové údaje vyplynuly z nedávné zprávy o akciovém výzkumu, kterou v minulém týdnu vypracovali investiční analytici společnosti Jefferies. V poznámce bylo zdůrazněno, že “mnoho společností nyní staví podnikání spojené s anime jako klíčovou součást svých růstových strategií”. Za tímto trendem stojí především rostoucí poptávka po anime na mezinárodní půdě, nikoli v rodišti tohoto odvětví, Japonsku.
Zámořský trh s anime se v posledním desetiletí výrazně rozrostl a vykazuje složenou roční míru růstu (CAGR) ve výši 20 %. Stojí za zmínku, že expanze trhu zaznamenaná v období COVID-19 proběhla tak rychle, že se nyní svou velikostí vyrovná japonskému trhu. Navíc tato zahraniční expanze nevykazuje žádné známky zpomalení. Naopak, je na silném vzestupu, přičemž analytici uvádějí, že “Anime se v USA/Evropě stalo mainstreamovou kulturou se značným potenciálem pro expanzi”.
Projekce budoucích trendů ukazuje, že globální trh s anime vykazuje jasné známky zdvojnásobení velikosti z hodnoty 31,2 miliardy dolarů v roce 2023 na ohromujících 60,1 miliardy dolarů v roce 2030. Tato předpověď vychází z odhadů společnosti Grand View Research. Předpokládá se, že tato rozsáhlá expanze trhu bude způsobena rostoucí distribucí anime na streamovacích platformách spolu s nárůstem příjmů z licencí plynoucích z merchandisingu a reklamního využití. Analytici dodali potenciálnímu vlivu tohoto odvětví další váhu, když napsali: “Japonské anime IP (duševní vlastnictví) má obrovský vliv i v celosvětovém měřítku.”
Tento bod lze dobře ilustrovat porovnáním příjmů mezi šesti nejlepšími anime franšízami a filmovým vesmírem Marvel. Anime franšízy, mezi něž patří jména jako Pokémon, Hello Kitty od společnosti Sanrio a Dragon Ball od společnosti Bandai Namco, přinesly úctyhodné kumulativní příjmy ve výši 311 miliard dolarů, což je více než 30 miliard dolarů, které vygeneroval filmový vesmír Marvel.
Vzhledem k jasnému potenciálu v tomto odvětví společnost Jefferies zdůraznila tři ze svých globálních akcií s nákupním hodnocením, které mají strategicky dobré postavení na rozvíjejícím se trhu s anime.
Netflix, mezinárodní streamovací platforma, učinila pokroky ve využívání rostoucího zájmu o anime. Aktivně prosazuje strategie, které zahrnují licencování i financování různých anime seriálů. Analytici poznamenali, že mezi hitové anime seriály platformy patří Demon Slayer, Delicious in Dungeon, Jujutsu Kaisen a My Hero Academia. Tyto výrazné seriály se od roku 2021 trvale umisťují v týdenních globálních žebříčcích top 10 neanglického obsahu v různých zemích. Netflix strategicky investuje do tvorby vlastního anime obsahu a podniká kroky k transformaci “klasických” anime seriálů do hrané produkce. V souladu s tímto trendem analytici z Jefferies předpokládají, že úspěšný přístup společnosti Netflix k anime spočívající v licencování nejúspěšnějších japonských anime a financování vlastních animovaných a hraných anime seriálů bude pokračovat i v budoucnu.
Dalším klíčovým hráčem v této oblasti je podle Jefferies skupina Sony. Tento nadnárodní konglomerát již prokázal pevnou pozici v anime průmyslu a investiční banka jej popisuje jako “lídra v oblasti výroby a streamování anime na celém světě”. Společnost Sony provozuje v rámci svého hudebního segmentu společnost Aniplex, která se zabývá plánováním a produkcí anime, a v rámci obrazového segmentu provozuje známou platformu pro streamování anime Crunchyroll. Po přezkoumání těchto působivých kroků analytici investiční banky uvedli, že skupina Sony má předpoklady k tomu, aby v budoucnu poskytovala anime průmyslu ještě silnější podporu.
A konečně, společnosti Bandai Namco se od analytiků banky dostává pozoruhodné zmínky. Společnost efektivně využívá duševní vlastnictví anime v řadě kreativních komerčních cest, od hraček a obchodních karet až po občerstvení s anime postavami a digitální hry. Mezi nimi vynikají populární hry společnosti Bandai Namco, série Shonen Jump a Dragon Ball. V současné době se společnost veze na vlně rostoucí popularity anime duševního vlastnictví, kterou podpořil růst prodeje v zahraničí.
Závěrem lze říci, že nárůst celosvětové spotřeby anime představuje významný posun v oblasti zábavy, přičemž tyto tři společnosti – Netflix, Sony Group a Bandai Namco – mají optimální pozici k tomu, aby tento rostoucí trend využily. Očekává se, že s tím, jak bude toto prosperující odvětví pokračovat ve své trajektorii, budou vzkvétat příležitosti pro kreativní průzkum, tvorbu obsahu a lukrativní investiční možnosti.
Tyto klíčové údaje vyplynuly z nedávné zprávy o akciovém výzkumu, kterou v minulém týdnu vypracovali investiční analytici společnosti Jefferies. V poznámce bylo zdůrazněno, že “mnoho společností nyní staví podnikání spojené s anime jako klíčovou součást svých růstových strategií”. Za tímto trendem stojí především rostoucí poptávka po anime na mezinárodní půdě, nikoli v rodišti tohoto odvětví, Japonsku.Zámořský trh s anime se v posledním desetiletí výrazně rozrostl a vykazuje složenou roční míru růstu ve výši 20 %. Stojí za zmínku, že expanze trhu zaznamenaná v období COVID-19 proběhla tak rychle, že se nyní svou velikostí vyrovná japonskému trhu. Navíc tato zahraniční expanze nevykazuje žádné známky zpomalení. Naopak, je na silném vzestupu, přičemž analytici uvádějí, že “Anime se v USA/Evropě stalo mainstreamovou kulturou se značným potenciálem pro expanzi”.Projekce budoucích trendů ukazuje, že globální trh s anime vykazuje jasné známky zdvojnásobení velikosti z hodnoty 31,2 miliardy dolarů v roce 2023 na ohromujících 60,1 miliardy dolarů v roce 2030. Tato předpověď vychází z odhadů společnosti Grand View Research. Předpokládá se, že tato rozsáhlá expanze trhu bude způsobena rostoucí distribucí anime na streamovacích platformách spolu s nárůstem příjmů z licencí plynoucích z merchandisingu a reklamního využití. Analytici dodali potenciálnímu vlivu tohoto odvětví další váhu, když napsali: “Japonské anime IP má obrovský vliv i v celosvětovém měřítku.”Tento bod lze dobře ilustrovat porovnáním příjmů mezi šesti nejlepšími anime franšízami a filmovým vesmírem Marvel. Anime franšízy, mezi něž patří jména jako Pokémon, Hello Kitty od společnosti Sanrio a Dragon Ball od společnosti Bandai Namco, přinesly úctyhodné kumulativní příjmy ve výši 311 miliard dolarů, což je více než 30 miliard dolarů, které vygeneroval filmový vesmír Marvel.Vzhledem k jasnému potenciálu v tomto odvětví společnost Jefferies zdůraznila tři ze svých globálních akcií s nákupním hodnocením, které mají strategicky dobré postavení na rozvíjejícím se trhu s anime.Netflix, mezinárodní streamovací platforma, učinila pokroky ve využívání rostoucího zájmu o anime. Aktivně prosazuje strategie, které zahrnují licencování i financování různých anime seriálů. Analytici poznamenali, že mezi hitové anime seriály platformy patří Demon Slayer, Delicious in Dungeon, Jujutsu Kaisen a My Hero Academia. Tyto výrazné seriály se od roku 2021 trvale umisťují v týdenních globálních žebříčcích top 10 neanglického obsahu v různých zemích. Netflix strategicky investuje do tvorby vlastního anime obsahu a podniká kroky k transformaci “klasických” anime seriálů do hrané produkce. V souladu s tímto trendem analytici z Jefferies předpokládají, že úspěšný přístup společnosti Netflix k anime spočívající v licencování nejúspěšnějších japonských anime a financování vlastních animovaných a hraných anime seriálů bude pokračovat i v budoucnu.Netflix, Inc. Dalším klíčovým hráčem v této oblasti je podle Jefferies skupina Sony. Tento nadnárodní konglomerát již prokázal pevnou pozici v anime průmyslu a investiční banka jej popisuje jako “lídra v oblasti výroby a streamování anime na celém světě”. Společnost Sony provozuje v rámci svého hudebního segmentu společnost Aniplex, která se zabývá plánováním a produkcí anime, a v rámci obrazového segmentu provozuje známou platformu pro streamování anime Crunchyroll. Po přezkoumání těchto působivých kroků analytici investiční banky uvedli, že skupina Sony má předpoklady k tomu, aby v budoucnu poskytovala anime průmyslu ještě silnější podporu.A konečně, společnosti Bandai Namco se od analytiků banky dostává pozoruhodné zmínky. Společnost efektivně využívá duševní vlastnictví anime v řadě kreativních komerčních cest, od hraček a obchodních karet až po občerstvení s anime postavami a digitální hry. Mezi nimi vynikají populární hry společnosti Bandai Namco, série Shonen Jump a Dragon Ball. V současné době se společnost veze na vlně rostoucí popularity anime duševního vlastnictví, kterou podpořil růst prodeje v zahraničí.Závěrem lze říci, že nárůst celosvětové spotřeby anime představuje významný posun v oblasti zábavy, přičemž tyto tři společnosti – Netflix, Sony Group a Bandai Namco – mají optimální pozici k tomu, aby tento rostoucí trend využily. Očekává se, že s tím, jak bude toto prosperující odvětví pokračovat ve své trajektorii, budou vzkvétat příležitosti pro kreativní průzkum, tvorbu obsahu a lukrativní investiční možnosti.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...