Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: BS
    NTSK 19 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: BS
    NTSK 19 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Lamborghini Urus SE: Pozvolný přechod k elektrifikaci bez kompromisů na výkonu

Generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann jasně naznačil, že společnost, známá svými extrémně rychlými vozy, nebude do éry elektrifikace vstupovat unáhleně.

Michael Klos Autor: Michael Klos
31 října, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Drive

Zdroj: Drive

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Lamborghini vstupuje do éry elektrifikace s hybridním Urus SE, slibujícím nižší emise a vyšší výkon
  • Nové technologie umožňují Urusu SE dosáhnout dynamiky sportovního vozu v těle SUV
  • Cossalter z Lamborghini ujišťuje, že elektrifikace zachová výkonnostní zážitky známé milovníkům značky

„Naše první kroky tímto (elektrifikačním) směrem budou plug-in hybridy v celé modelové řadě,“ uvedl v roce 2022. „To vše v Lamborghini velmi snadno přivítáme. Rovnice jsou jednoduché.

U všech našich vozů vždy slibujeme vyšší výkon než u předchozí generace, a to při zachování udržitelnosti. Do roku 2025 se nám podaří snížit celkové emise o 50 % díky všem přidaným hybridním modelům.“

Na důkaz toho, že Lamborghini a Winkelmann drží své společné slovo, přišla v italské Boloni doba wattů a voltů, kdy debutovalo Lamborghini Urus SE 2025. První hybridní super-SUV hrdé italské firmy, jehož cena začíná na 275 000 dolarech, spojuje známé spalovací parametry svých vrčících motorů s energií z baterií, které nechtějí ani tak zachránit planetu, jako spíše pohánět vozidla po ní s větší svižností.

Urus SE je první hybridní plug-in verzí SUV značky Lamborghini a jeho cílem je překonat své soupeře s pohonem výhradně na vnitřní spalování, jako jsou Aston Martin DBX707 a Bentley Bentayga.

Zdroj: TheNewsMarket

PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) Urus SE spoléhá na hybridní pohonnou jednotku s 800 CV, která v hodnotách točivého momentu a výkonu překonává všechny předchozí modely SUV Lamborghini.

Advertisement

Motor V-8 o objemu 4,0 litru s dvojitým turbodmychadlem je přepracován a ve spolupráci s elektrickým pohonným ústrojím dosahuje výkonu 620 CV. Pro nezasvěcené: CV je zkratka pro Chevaux-Vapeur a je to obdoba koňských sil.

Chcete využít této příležitosti?

Obvykle se HP přepočítává na jen o něco méně než CV – to alespoň umožňuje automobilovým nadšencům z USA a Evropy získat tradiční představu o výkonu vozidla s plynovým nebo hybridním pohonem, aniž by potřebovali přepočítávací kalkulačku.

Abychom zkrátili dlouhý inženýrský příběh tak rychle, jako je tomu u Urusu SE, pokud sečteme pohonnou jednotku s vnitřní kontrukcí a e-motor, výsledný výkon je 800 CV. Výsledkem je Lamborghini, které snižuje emise o 80 %, aniž by přitom bylo ochuzeno o výkon, komfort nebo vzrušení z jízdy.

Podle Stefana Cossaltera, ředitele modelové řady Urus, začal proces přemýšlení o tom, kdy a jak tento plug-in hybrid uvést na trh, ještě před závazkem společnosti snížit emise CO2 v roce 2021.

„Tento plán dal podnět k důkladnému a neustálému zkoumání možností a výzev spojených s přechodem na elektrifikaci,“ říká Cossalter. „Plán začal v roce 2023 uvedením modelu Revuelto [prodávaného do roku 2026], našeho prvního HPEV (vysoce výkonného elektrifikovaného vozidla), a pokračuje uvedením hybridní verze našeho super SUV Urus SE.“

Cossalter stanoví, že pomalý a vytrvalý pochod k elektrifikaci bude pokračovat příští rok uvedením modelu Temerario, který Lamborghini popisuje jako nástupce populárního Huracanu a „první supersportovní vůz v historii … značky, který bude vybaven motorem V-8 twin-turbo spárovaným se třemi elektromotory“. Poté se automobilka podívá na obzor, kde v roce 2028 představí Lanzador, první BEV (bateriový elektromobil) společnosti.

Hybridní verze nabídne lepší výkon oproti Urusu na 100 % benzin. Magnetosynchronní elektromotor umístěný v osmistupňové automatické převodovce SE navázané na systém pohonu všech kol dokáže posílit motor V-8 a nabídnout tak dodatečné zrychlení. Mezitím může tento motor poskytnout dostatečný výkon k přeměně Urusu SE na zcela elektrické vozidlo s dojezdem přibližně 35 km v režimu EV.

Po zaznamenání nového systému pohonu se mohli inženýři Lamborghini zaměřit na výkonnostní specifikace. Do vozu zabudovali nový, centrálně umístěný systém podélného elektrického vektorování točivého momentu s elektrohydraulickou vícelamelovou spojkou.

To je spousta módních technických výrazů, které říkají, že vozidlo může přehazovat výkon a přilnavost mezi přední a zadní nápravou tam a zpět, kde to palubní systém cítí jako potřebné. Nový elektronický diferenciál s omezeným prokluzem na zadní nápravě pomáhá v případě potřeby zajistit přetáčivost modelu Urus SE. Konečným výsledkem je SUV, které má na silnici pocit jako Huracan.

Tento pocit superauta v SUV je zážitek, který Lamborghini odmítá v Urusu SE opustit, říká Cossalter.

Zdroj: MotorTrend

„V procesu hybridizace jsme nepřistoupili ke kompromisům,“ říká. „Chtěli jsme, aby si Urus SE zachoval DNA původního projektu a umocnil zážitek řidiče. Z těchto důvodů jsme se rozhodli nesnižovat velikost. Zachovali jsme motor V-8 s jeho silným charakterem a hlasem a dynamické chování jsme pak okořenili změnou architektury pohonu všech kol. Výsledkem je vyšší výkon, vyšší točivý moment, vyšší rychlost a více zábavy.“

Co se týče vnějšího designu modelu Urus, Lamborghini si bere příklad z konkurence Aston Martin nebo Ferrari a snaží se vytvořit SUV, které vypadá jako SUV co nejméně. Profil je snížený a linie se od přídě k zádi zužují, jako by interní designéři Lamba chtěli schovat velikost a funkčnost SUV do tvarů známých supersportů Lamborghini z minulosti.

Jízda s Urusem však příliš nepřipomíná tradiční supersport Lamborghini jednoduše proto, že pozice za volantem je vyšší a vzpřímenější ve srovnání například s Avantadorem, díky kterému má řidič záda blízko k vozovce. Bez ohledu na to, kde člověk sedí, akcelerace, hluk a těsné řízení žijí v Urusu stejně šťastně jako v jakémkoli jiném Lambu.

Urus SE jako první sériový spotřebitelský krok do světa hybridů vzkazuje milovníkům italských supersportů, aby si zachovali víru.

„Urus SE poukazuje na budoucnost díky elektrifikaci a zároveň si zachovává své dědictví,“ říká Cossalter.

„Naše první kroky tímto směrem budou plug-in hybridy v celé modelové řadě,“ uvedl v roce 2022. „To vše v Lamborghini velmi snadno přivítáme. Rovnice jsou jednoduché. U všech našich vozů vždy slibujeme vyšší výkon než u předchozí generace, a to při zachování udržitelnosti. Do roku 2025 se nám podaří snížit celkové emise o 50 % díky všem přidaným hybridním modelům.“Na důkaz toho, že Lamborghini a Winkelmann drží své společné slovo, přišla v italské Boloni doba wattů a voltů, kdy debutovalo Lamborghini Urus SE 2025. První hybridní super-SUV hrdé italské firmy, jehož cena začíná na 275 000 dolarech, spojuje známé spalovací parametry svých vrčících motorů s energií z baterií, které nechtějí ani tak zachránit planetu, jako spíše pohánět vozidla po ní s větší svižností.Urus SE je první hybridní plug-in verzí SUV značky Lamborghini a jeho cílem je překonat své soupeře s pohonem výhradně na vnitřní spalování, jako jsou Aston Martin DBX707 a Bentley Bentayga.PHEV Urus SE spoléhá na hybridní pohonnou jednotku s 800 CV, která v hodnotách točivého momentu a výkonu překonává všechny předchozí modely SUV Lamborghini.Motor V-8 o objemu 4,0 litru s dvojitým turbodmychadlem je přepracován a ve spolupráci s elektrickým pohonným ústrojím dosahuje výkonu 620 CV. Pro nezasvěcené: CV je zkratka pro Chevaux-Vapeur a je to obdoba koňských sil. Chcete využít této příležitosti?Obvykle se HP přepočítává na jen o něco méně než CV – to alespoň umožňuje automobilovým nadšencům z USA a Evropy získat tradiční představu o výkonu vozidla s plynovým nebo hybridním pohonem, aniž by potřebovali přepočítávací kalkulačku.Abychom zkrátili dlouhý inženýrský příběh tak rychle, jako je tomu u Urusu SE, pokud sečteme pohonnou jednotku s vnitřní kontrukcí a e-motor, výsledný výkon je 800 CV. Výsledkem je Lamborghini, které snižuje emise o 80 %, aniž by přitom bylo ochuzeno o výkon, komfort nebo vzrušení z jízdy.Podle Stefana Cossaltera, ředitele modelové řady Urus, začal proces přemýšlení o tom, kdy a jak tento plug-in hybrid uvést na trh, ještě před závazkem společnosti snížit emise CO2 v roce 2021.„Tento plán dal podnět k důkladnému a neustálému zkoumání možností a výzev spojených s přechodem na elektrifikaci,“ říká Cossalter. „Plán začal v roce 2023 uvedením modelu Revuelto [prodávaného do roku 2026], našeho prvního HPEV , a pokračuje uvedením hybridní verze našeho super SUV Urus SE.“Cossalter stanoví, že pomalý a vytrvalý pochod k elektrifikaci bude pokračovat příští rok uvedením modelu Temerario, který Lamborghini popisuje jako nástupce populárního Huracanu a „první supersportovní vůz v historii … značky, který bude vybaven motorem V-8 twin-turbo spárovaným se třemi elektromotory“. Poté se automobilka podívá na obzor, kde v roce 2028 představí Lanzador, první BEV společnosti.Hybridní verze nabídne lepší výkon oproti Urusu na 100 % benzin. Magnetosynchronní elektromotor umístěný v osmistupňové automatické převodovce SE navázané na systém pohonu všech kol dokáže posílit motor V-8 a nabídnout tak dodatečné zrychlení. Mezitím může tento motor poskytnout dostatečný výkon k přeměně Urusu SE na zcela elektrické vozidlo s dojezdem přibližně 35 km v režimu EV.Po zaznamenání nového systému pohonu se mohli inženýři Lamborghini zaměřit na výkonnostní specifikace. Do vozu zabudovali nový, centrálně umístěný systém podélného elektrického vektorování točivého momentu s elektrohydraulickou vícelamelovou spojkou. To je spousta módních technických výrazů, které říkají, že vozidlo může přehazovat výkon a přilnavost mezi přední a zadní nápravou tam a zpět, kde to palubní systém cítí jako potřebné. Nový elektronický diferenciál s omezeným prokluzem na zadní nápravě pomáhá v případě potřeby zajistit přetáčivost modelu Urus SE. Konečným výsledkem je SUV, které má na silnici pocit jako Huracan.Tento pocit superauta v SUV je zážitek, který Lamborghini odmítá v Urusu SE opustit, říká Cossalter.„V procesu hybridizace jsme nepřistoupili ke kompromisům,“ říká. „Chtěli jsme, aby si Urus SE zachoval DNA původního projektu a umocnil zážitek řidiče. Z těchto důvodů jsme se rozhodli nesnižovat velikost. Zachovali jsme motor V-8 s jeho silným charakterem a hlasem a dynamické chování jsme pak okořenili změnou architektury pohonu všech kol. Výsledkem je vyšší výkon, vyšší točivý moment, vyšší rychlost a více zábavy.“Co se týče vnějšího designu modelu Urus, Lamborghini si bere příklad z konkurence Aston Martin nebo Ferrari a snaží se vytvořit SUV, které vypadá jako SUV co nejméně. Profil je snížený a linie se od přídě k zádi zužují, jako by interní designéři Lamba chtěli schovat velikost a funkčnost SUV do tvarů známých supersportů Lamborghini z minulosti.Jízda s Urusem však příliš nepřipomíná tradiční supersport Lamborghini jednoduše proto, že pozice za volantem je vyšší a vzpřímenější ve srovnání například s Avantadorem, díky kterému má řidič záda blízko k vozovce. Bez ohledu na to, kde člověk sedí, akcelerace, hluk a těsné řízení žijí v Urusu stejně šťastně jako v jakémkoli jiném Lambu.Urus SE jako první sériový spotřebitelský krok do světa hybridů vzkazuje milovníkům italských supersportů, aby si zachovali víru.„Urus SE poukazuje na budoucnost díky elektrifikaci a zároveň si zachovává své dědictví,“ říká Cossalter.
Tagy: hybridlamborghiniSEurus

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      00:12

      Akcionářský spor ohrožuje osud fúze STAAR Surgical s Alcon

      00:00

      Legence oslnila Nasdaq: Úspěšné IPO přineslo 825 milionů dolarů

      23:57

      Ruské akcie zažívají propad, telekomunikace vedou ztráty

      23:54

      Flexibilní splátky nově dostupné s Klarna a Apple Pay

      23:51

      Ticketmaster čelí vyšetřování: Ochrana proti botům pod drobnohledem FTC

      23:46

      Kolumbijská burza v zeleném: Nutresa září, káva posiluje

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Broadcom dominuje trhu AI čipů a analytici čekají další růst akcií

      15 září, 2025

      Společnost Broadcom se opět dostává do středu pozornosti investorů a analytiků, protože její pozice na trhu specializovaných čipů jí zajišťuje...

      Zdroj: Bloomberg

      JPMorgan doporučuje tyto evropské luxusní společnosti, vidí růst

      15 září, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Deutsche Bank zvyšuje před výsledky cílovou cenu akcií Micron

      15 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Citi doporučuje koupit Union Pacific, akcie jsou podle ní výjimečně levné

      15 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Dividendové akcie, které mohou přinést nadprůměrné výnosy

      15 září, 2025

      IPO Radar.

      Netskope, Inc.

      Datum IPO: 19 září, 2025
      Potenciální ocenění: 6,5 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      O’Reilly Automotive překonavá odhady a dosáhuje nového maxima

      14 září, 2025

      Opendoor mění vedení, akcie rostou na víc než tříleté maximum

      13 září, 2025

      Rekordní růst S&P 500 pokračuje, sázky na snížení úrokových sazeb Fedu sílí

      11 září, 2025

      Lumen Technologies posiluje důvěru investorů díky růstu a novým plánům

      13 září, 2025

      Srpnová inflace pod drobnohledem: rozhodující test pro Fed i trhy

      11 září, 2025

      Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem

      14 září, 2025

      S&P 500 se díky růstu Tesly poprvé uzavřel nad hranicí 6 600 bodů

      15 září, 2025

      Index S&P 500 klesá, ale aktuální trend je více než pozitivní

      12 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Komodity

      Zlato láme rekordy a potvrzuje svou roli bezpečného aktiva

      14 září, 2025

      Zlato letos přepisuje historii – investoři už více než třicetkrát sledovali nové rekordní ceny, a to navzdory výrazným výkyvům na...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.