Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Lamborghini Urus SE: Pozvolný přechod k elektrifikaci bez kompromisů na výkonu

Generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann jasně naznačil, že společnost, známá svými extrémně rychlými vozy, nebude do éry elektrifikace vstupovat unáhleně.

Michael Klos Autor: Michael Klos
31 října, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Drive

Zdroj: Drive

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Lamborghini vstupuje do éry elektrifikace s hybridním Urus SE, slibujícím nižší emise a vyšší výkon
  • Nové technologie umožňují Urusu SE dosáhnout dynamiky sportovního vozu v těle SUV
  • Cossalter z Lamborghini ujišťuje, že elektrifikace zachová výkonnostní zážitky známé milovníkům značky

„Naše první kroky tímto (elektrifikačním) směrem budou plug-in hybridy v celé modelové řadě,“ uvedl v roce 2022. „To vše v Lamborghini velmi snadno přivítáme. Rovnice jsou jednoduché.

U všech našich vozů vždy slibujeme vyšší výkon než u předchozí generace, a to při zachování udržitelnosti. Do roku 2025 se nám podaří snížit celkové emise o 50 % díky všem přidaným hybridním modelům.“

Na důkaz toho, že Lamborghini a Winkelmann drží své společné slovo, přišla v italské Boloni doba wattů a voltů, kdy debutovalo Lamborghini Urus SE 2025. První hybridní super-SUV hrdé italské firmy, jehož cena začíná na 275 000 dolarech, spojuje známé spalovací parametry svých vrčících motorů s energií z baterií, které nechtějí ani tak zachránit planetu, jako spíše pohánět vozidla po ní s větší svižností.

Urus SE je první hybridní plug-in verzí SUV značky Lamborghini a jeho cílem je překonat své soupeře s pohonem výhradně na vnitřní spalování, jako jsou Aston Martin DBX707 a Bentley Bentayga.

Zdroj: TheNewsMarket

PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) Urus SE spoléhá na hybridní pohonnou jednotku s 800 CV, která v hodnotách točivého momentu a výkonu překonává všechny předchozí modely SUV Lamborghini.

Advertisement

Motor V-8 o objemu 4,0 litru s dvojitým turbodmychadlem je přepracován a ve spolupráci s elektrickým pohonným ústrojím dosahuje výkonu 620 CV. Pro nezasvěcené: CV je zkratka pro Chevaux-Vapeur a je to obdoba koňských sil.

Obvykle se HP přepočítává na jen o něco méně než CV – to alespoň umožňuje automobilovým nadšencům z USA a Evropy získat tradiční představu o výkonu vozidla s plynovým nebo hybridním pohonem, aniž by potřebovali přepočítávací kalkulačku.

Abychom zkrátili dlouhý inženýrský příběh tak rychle, jako je tomu u Urusu SE, pokud sečteme pohonnou jednotku s vnitřní kontrukcí a e-motor, výsledný výkon je 800 CV. Výsledkem je Lamborghini, které snižuje emise o 80 %, aniž by přitom bylo ochuzeno o výkon, komfort nebo vzrušení z jízdy.

Podle Stefana Cossaltera, ředitele modelové řady Urus, začal proces přemýšlení o tom, kdy a jak tento plug-in hybrid uvést na trh, ještě před závazkem společnosti snížit emise CO2 v roce 2021.

„Tento plán dal podnět k důkladnému a neustálému zkoumání možností a výzev spojených s přechodem na elektrifikaci,“ říká Cossalter. „Plán začal v roce 2023 uvedením modelu Revuelto [prodávaného do roku 2026], našeho prvního HPEV (vysoce výkonného elektrifikovaného vozidla), a pokračuje uvedením hybridní verze našeho super SUV Urus SE.“

Cossalter stanoví, že pomalý a vytrvalý pochod k elektrifikaci bude pokračovat příští rok uvedením modelu Temerario, který Lamborghini popisuje jako nástupce populárního Huracanu a „první supersportovní vůz v historii … značky, který bude vybaven motorem V-8 twin-turbo spárovaným se třemi elektromotory“. Poté se automobilka podívá na obzor, kde v roce 2028 představí Lanzador, první BEV (bateriový elektromobil) společnosti.

Hybridní verze nabídne lepší výkon oproti Urusu na 100 % benzin. Magnetosynchronní elektromotor umístěný v osmistupňové automatické převodovce SE navázané na systém pohonu všech kol dokáže posílit motor V-8 a nabídnout tak dodatečné zrychlení. Mezitím může tento motor poskytnout dostatečný výkon k přeměně Urusu SE na zcela elektrické vozidlo s dojezdem přibližně 35 km v režimu EV.

Po zaznamenání nového systému pohonu se mohli inženýři Lamborghini zaměřit na výkonnostní specifikace. Do vozu zabudovali nový, centrálně umístěný systém podélného elektrického vektorování točivého momentu s elektrohydraulickou vícelamelovou spojkou.

To je spousta módních technických výrazů, které říkají, že vozidlo může přehazovat výkon a přilnavost mezi přední a zadní nápravou tam a zpět, kde to palubní systém cítí jako potřebné. Nový elektronický diferenciál s omezeným prokluzem na zadní nápravě pomáhá v případě potřeby zajistit přetáčivost modelu Urus SE. Konečným výsledkem je SUV, které má na silnici pocit jako Huracan.

Tento pocit superauta v SUV je zážitek, který Lamborghini odmítá v Urusu SE opustit, říká Cossalter.

Zdroj: MotorTrend

„V procesu hybridizace jsme nepřistoupili ke kompromisům,“ říká. „Chtěli jsme, aby si Urus SE zachoval DNA původního projektu a umocnil zážitek řidiče. Z těchto důvodů jsme se rozhodli nesnižovat velikost. Zachovali jsme motor V-8 s jeho silným charakterem a hlasem a dynamické chování jsme pak okořenili změnou architektury pohonu všech kol. Výsledkem je vyšší výkon, vyšší točivý moment, vyšší rychlost a více zábavy.“

Co se týče vnějšího designu modelu Urus, Lamborghini si bere příklad z konkurence Aston Martin nebo Ferrari a snaží se vytvořit SUV, které vypadá jako SUV co nejméně. Profil je snížený a linie se od přídě k zádi zužují, jako by interní designéři Lamba chtěli schovat velikost a funkčnost SUV do tvarů známých supersportů Lamborghini z minulosti.

Jízda s Urusem však příliš nepřipomíná tradiční supersport Lamborghini jednoduše proto, že pozice za volantem je vyšší a vzpřímenější ve srovnání například s Avantadorem, díky kterému má řidič záda blízko k vozovce. Bez ohledu na to, kde člověk sedí, akcelerace, hluk a těsné řízení žijí v Urusu stejně šťastně jako v jakémkoli jiném Lambu.

Urus SE jako první sériový spotřebitelský krok do světa hybridů vzkazuje milovníkům italských supersportů, aby si zachovali víru.

„Urus SE poukazuje na budoucnost díky elektrifikaci a zároveň si zachovává své dědictví,“ říká Cossalter.

„Naše první kroky tímto směrem budou plug-in hybridy v celé modelové řadě,“ uvedl v roce 2022. „To vše v Lamborghini velmi snadno přivítáme. Rovnice jsou jednoduché. U všech našich vozů vždy slibujeme vyšší výkon než u předchozí generace, a to při zachování udržitelnosti. Do roku 2025 se nám podaří snížit celkové emise o 50 % díky všem přidaným hybridním modelům.“Na důkaz toho, že Lamborghini a Winkelmann drží své společné slovo, přišla v italské Boloni doba wattů a voltů, kdy debutovalo Lamborghini Urus SE 2025. První hybridní super-SUV hrdé italské firmy, jehož cena začíná na 275 000 dolarech, spojuje známé spalovací parametry svých vrčících motorů s energií z baterií, které nechtějí ani tak zachránit planetu, jako spíše pohánět vozidla po ní s větší svižností.Urus SE je první hybridní plug-in verzí SUV značky Lamborghini a jeho cílem je překonat své soupeře s pohonem výhradně na vnitřní spalování, jako jsou Aston Martin DBX707 a Bentley Bentayga.PHEV Urus SE spoléhá na hybridní pohonnou jednotku s 800 CV, která v hodnotách točivého momentu a výkonu překonává všechny předchozí modely SUV Lamborghini.Motor V-8 o objemu 4,0 litru s dvojitým turbodmychadlem je přepracován a ve spolupráci s elektrickým pohonným ústrojím dosahuje výkonu 620 CV. Pro nezasvěcené: CV je zkratka pro Chevaux-Vapeur a je to obdoba koňských sil. Obvykle se HP přepočítává na jen o něco méně než CV – to alespoň umožňuje automobilovým nadšencům z USA a Evropy získat tradiční představu o výkonu vozidla s plynovým nebo hybridním pohonem, aniž by potřebovali přepočítávací kalkulačku.Abychom zkrátili dlouhý inženýrský příběh tak rychle, jako je tomu u Urusu SE, pokud sečteme pohonnou jednotku s vnitřní kontrukcí a e-motor, výsledný výkon je 800 CV. Výsledkem je Lamborghini, které snižuje emise o 80 %, aniž by přitom bylo ochuzeno o výkon, komfort nebo vzrušení z jízdy.Podle Stefana Cossaltera, ředitele modelové řady Urus, začal proces přemýšlení o tom, kdy a jak tento plug-in hybrid uvést na trh, ještě před závazkem společnosti snížit emise CO2 v roce 2021.„Tento plán dal podnět k důkladnému a neustálému zkoumání možností a výzev spojených s přechodem na elektrifikaci,“ říká Cossalter. „Plán začal v roce 2023 uvedením modelu Revuelto [prodávaného do roku 2026], našeho prvního HPEV , a pokračuje uvedením hybridní verze našeho super SUV Urus SE.“Cossalter stanoví, že pomalý a vytrvalý pochod k elektrifikaci bude pokračovat příští rok uvedením modelu Temerario, který Lamborghini popisuje jako nástupce populárního Huracanu a „první supersportovní vůz v historii … značky, který bude vybaven motorem V-8 twin-turbo spárovaným se třemi elektromotory“. Poté se automobilka podívá na obzor, kde v roce 2028 představí Lanzador, první BEV společnosti.Hybridní verze nabídne lepší výkon oproti Urusu na 100 % benzin. Magnetosynchronní elektromotor umístěný v osmistupňové automatické převodovce SE navázané na systém pohonu všech kol dokáže posílit motor V-8 a nabídnout tak dodatečné zrychlení. Mezitím může tento motor poskytnout dostatečný výkon k přeměně Urusu SE na zcela elektrické vozidlo s dojezdem přibližně 35 km v režimu EV.Po zaznamenání nového systému pohonu se mohli inženýři Lamborghini zaměřit na výkonnostní specifikace. Do vozu zabudovali nový, centrálně umístěný systém podélného elektrického vektorování točivého momentu s elektrohydraulickou vícelamelovou spojkou. To je spousta módních technických výrazů, které říkají, že vozidlo může přehazovat výkon a přilnavost mezi přední a zadní nápravou tam a zpět, kde to palubní systém cítí jako potřebné. Nový elektronický diferenciál s omezeným prokluzem na zadní nápravě pomáhá v případě potřeby zajistit přetáčivost modelu Urus SE. Konečným výsledkem je SUV, které má na silnici pocit jako Huracan.Tento pocit superauta v SUV je zážitek, který Lamborghini odmítá v Urusu SE opustit, říká Cossalter.„V procesu hybridizace jsme nepřistoupili ke kompromisům,“ říká. „Chtěli jsme, aby si Urus SE zachoval DNA původního projektu a umocnil zážitek řidiče. Z těchto důvodů jsme se rozhodli nesnižovat velikost. Zachovali jsme motor V-8 s jeho silným charakterem a hlasem a dynamické chování jsme pak okořenili změnou architektury pohonu všech kol. Výsledkem je vyšší výkon, vyšší točivý moment, vyšší rychlost a více zábavy.“Co se týče vnějšího designu modelu Urus, Lamborghini si bere příklad z konkurence Aston Martin nebo Ferrari a snaží se vytvořit SUV, které vypadá jako SUV co nejméně. Profil je snížený a linie se od přídě k zádi zužují, jako by interní designéři Lamba chtěli schovat velikost a funkčnost SUV do tvarů známých supersportů Lamborghini z minulosti.Jízda s Urusem však příliš nepřipomíná tradiční supersport Lamborghini jednoduše proto, že pozice za volantem je vyšší a vzpřímenější ve srovnání například s Avantadorem, díky kterému má řidič záda blízko k vozovce. Bez ohledu na to, kde člověk sedí, akcelerace, hluk a těsné řízení žijí v Urusu stejně šťastně jako v jakémkoli jiném Lambu.Urus SE jako první sériový spotřebitelský krok do světa hybridů vzkazuje milovníkům italských supersportů, aby si zachovali víru.„Urus SE poukazuje na budoucnost díky elektrifikaci a zároveň si zachovává své dědictví,“ říká Cossalter.
Tagy: hybridlamborghiniSEurus

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      16:00

      Donald Trump Jr. připouští, že by v budoucnu mohl usilovat o Bílý dům

      15:48

      Spojené arabské emiráty představují vlastní AI model, závod v regionu se zrychluje

      15:36

      Inflace ve Velké Británii v dubnu skokově vzrostla, což zvyšuje pravděpodobnost odložení snížení úrokových sazeb BoE

      15:24

      Akcie a dolar klesají v důsledku Trumpova daňového návrhu, který vyvolává obavy o státní finance

      15:12

      Indonéská centrální banka obnovila uvolňování měnové politiky snížením sazeb o 25 bazických bodů na podporu zpomalující ekonomiky

      15:00

      Japonsko zvažuje uvolnění časového rámce pro dosažení rozpočtového cíle, uvádí Nikkei

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Home Depot si podle Stifelu zaslouží pozornost investorů i přes smíšené výsledky

      21 května, 2025

      Navzdory smíšeným výsledkům za první čtvrtletí zůstává investiční společnost Stifel pozitivně naladěná vůči akciím Home Depot, jednoho z největších amerických...

      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Tesla opět na vzestupu – Musk slibuje robotaxi, méně politiky a víc inovací

      21 května, 2025
      Zdroj: The Japan Times

      Nippon Steel zvyšuje investice do US Steel na 11 miliard USD, bude dosaženo dohody?

      20 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Bernstein posiluje svůj optimistický výhled na společnost Boeing

      20 května, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Goldman Sachs zvyšuje cílovou cenu Microsoftu díky důvěře v AI strategii

      20 května, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Bloomberg
      Akcie

      Americké akcie pohledem makléře z Mercurius Pro, o.c.p.: Je čas nakupovat?

      19 května, 2025

      Americký akciový trh zažil v dubnu a květnu 2025 dramatické období, které bylo výrazně ovlivněno eskalací a následnou deeskalací obchodní...

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie se mírně propadají, Home Depot potvrzuje výhled

      20 května, 2025

      Americké akcie propadly po snížení ratingu Moody’s; Nvidia v centru pozornosti

      19 května, 2025

      Lichotit nebo raději konfrontovat aneb jak světoví lídři jednají s Trumpem

      17 května, 2025

      Index S&P 500 uzavřel v plusu, investoři ignorují snížení ratingu USA

      19 května, 2025

      Virgin Galactic se vrací s novými loděmi a rostoucím zájmem o vesmírné lety

      17 května, 2025

      S&P 500 přerušil šestidenní vítěznou sérii, růst technologického sektoru zpomalil

      20 května, 2025

      Trumpův daňový plán zvyšuje deficit, přestože slibuje bilionové úspory

      21 května, 2025

      ChargePoint pod tlakem: Nepříznivé podmínky brzdí růst i atraktivitu akcií

      18 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.