Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

McLaren posouvá hranice: model W1 s výkonem 1258 koní představuje nový vrchol

Každý silniční McLaren od legendárního modelu F1 z 90.

Michael Klos Autor: Michael Klos
8 října, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • McLaren představil model W1, svůj dosud nejvýkonnější hybridní supersport s výkonem 1258 koní
  • Pouze 399 kusů McLarenu W1 bude prodáno za 2,1 milionu dolarů, všechny již byly přiděleny zákazníkům
  • W1 kombinuje tradiční prvky McLarenu, jako je lehká karbonová konstrukce a aerodynamická optimalizace dveří

let byl nepochybně supersportem. Nyní však britská automobilka nasazuje novou laťku s modelem W1, který disponuje hybridním pohonem o neuvěřitelném výkonu 1258 koní, čímž se stává dosud nejvýkonnějším McLarenem.

Tento vůz, který navazuje na ikonické modely F1 a P1, byl představen v neděli.

Automobilky, které se obávají vzestupů a pádů trhu s elektromobily na baterie, se pojišťují hybridními vozy a jejich plug-in variantou. McLaren není jiný. Má sice elektrický dojezd, ale jen 1,6 km. – he W1 bude stát 2,1 milionu dolarů a celosvětově se ho prodá jen 399 kusů. Není překvapením, že všechny již byly přiděleny zákazníkům.

Mnoho známých konstrukčních tradic McLarenu zůstalo zachováno, včetně pohonu zadních kol, lehké konstrukce agregátu z uhlíkových vláken a vzhůru výklopných dveří typu gullwing, které se vyklápějí pouze ve střeše. Společnost uvádí, že dveře W1 mají „anhedral“ konstrukci a jsou optimalizovány pro aerodynamiku.

Dveře také „umožňují optimalizovat proudění vzduchu z podběhů předních kol do vysokoteplotních chladičů, čímž poskytují dodatečný chladicí prostor, který umožňuje zmenšit velikost chladičů potřebných k chlazení pohonného ústrojí, optimalizovat balení a snížit hmotnost“.

Zcela nový čtyřlitrový hliníkový motor V8 se dvěma turbodmychadly dává výkon 916 koní a firemní modul elektromotoru (spojený s baterií o kapacitě 1,38 kWh) přidává dalších 342 koní, což dává zmíněných 1258 koní a 988 N.m točivého momentu.

Advertisement
Zdroj: Getty images

Před dosažením červené hranice vůz točí 9 200 otáček za minutu a výkon proudí přes osmistupňovou převodovku s elektronickou zpátečkou a technicky inovativní hydraulický elektronický diferenciál. Ve voze vážícím pouhých 1 398 kilogramů to znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy, z nuly na 200 km/h za 5,8 sekundy a dosažení rychlosti 300 km/h za méně než 12,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 349 kilmetrů za hodinu.

Chcete využít této příležitosti?

W1 je při rozjezdu pomalejší než Tesla Model S Plaid edition za 89 990 USD (1,99 s na stovku, tvrdí společnost), ale zrychlení mimo trať je velkou výhodou elektromobilů. Pohonná jednotka McLarenu je bezpochyby působivá. O tomto motoru Richard Jackson, hlavní inženýr pohonného ústrojí, v tiskové zprávě uvedl: „Navrhli jsme jej tak, aby měl mnohem větší výkon než náš předchozí osmiválec – generuje 230 koní na litr a je schopen točit vyšší otáčky… s vrcholným zapojením řidiče.“

Řidič bude mít možnost zvolit režim Race, který přitvrdí odpružení (prostřednictvím nastavení Race nebo nastavení Race+, které více zatěžuje kosti) a rozšíří přítlačná křídla vpředu i vzadu. Motorizovaná křídla tam nejsou proto, že by vypadala cool – jsou schopna na silnici přivést 772 kg přítlaku vpředu a 1433 kg vzadu. Závodní vozy musí zastavovat, takže vůz dostal šestipístkové brzdy vpředu a čtyřpístkové jednotky vzadu. Z rychlosti 200 km/h dokáže W1 zastavit na 95 metrech.

W1 bude na silnici trávit hodně času mezi civilisty a na výběr je nastavení Comfort, které jízdu zklidní a umožní jízdu bez stresu po městě. Comfort využívá hybridní systém pouze pro příležitostné použití točivého momentu. Sport je prozatímní volba s plnou využitelností hybridního systému a rychlejší odezvou na plyn.

Fotografie modelu W1 ukazují výjimečně aerodynamický dvoudveřový supersport, tvarovaný podle preferencí větru, ve zlato-černém dvoubarevném provedení, přičemž tento vzor se přenáší i na sedadla. Spodní polštáře jsou zlaté, ale černá postupně proniká do interiéru, což by se dalo nazvat efektem házené barvy Jacksona Pollocka. Součástí designu je motor umístěný uprostřed, hned za řidičem.

V souladu s trendem individualizace majitelů McLaren uvádí, že pro W1 existují „prakticky neomezené možnosti přizpůsobení na míru“, včetně nového lehkého materiálu interiéru pleteného na míru nazvaného InnoKnit. Společnost tvrdí, že viditelnost je „nejlepší ve své třídě“, což je dobře, pokud to znamená, že řidič skutečně vidí, co se děje za supersportem – což je notoricky známý problém.

Zdroj: City A.M.

Pozice za volantem je prý poměrně skloněná, s dostatečnou oporou stehen – což je užitečné, když tyto vozy zatáčí ve vysokých rychlostech. Hliníkové pedály jsou nastavitelné.

Tlačítka Start/Stop, volič převodovky, ovládání oken a přepínač režimu Race jsou umístěny nad hlavou řidiče, tlačítko Boost je na volantu. Středový 8palcový displej nabízí USB-A a -C a Apple CarPlay. Supervozy nejsou známé úložnými prostory, ale W1 má malé odkládací prostory a posuvný držák na nápoje mezi řidičem a spolujezdcem. Víkendové tašky (nebo ochranné přilby) lze uložit za sedadla, pokud se opěrky hlavy posunou stranou.

Spotřebě paliva modelu W1 nepochybně pomůže hybridní pohon, ale konkrétní údaj zatím nebyl oznámen. Pro zákazníky této ligy to nebyl rozhodující údaj.

I milovníci značky, kteří již vlastní McLaren Senna, budou chtít W1, protože má o 102 koní více. Mějte na paměti, že 102 koní bylo považováno za naprosto adekvátní pro britské sportovní vozy 50. let. V téže době závodníci jezdili na trať, závodili a pak zase jeli domů. Zdá se, že W1 je připraven tuto éru vrátit.

let byl nepochybně supersportem. Nyní však britská automobilka nasazuje novou laťku s modelem W1, který disponuje hybridním pohonem o neuvěřitelném výkonu 1258 koní, čímž se stává dosud nejvýkonnějším McLarenem. Tento vůz, který navazuje na ikonické modely F1 a P1, byl představen v neděli.Automobilky, které se obávají vzestupů a pádů trhu s elektromobily na baterie, se pojišťují hybridními vozy a jejich plug-in variantou. McLaren není jiný. Má sice elektrický dojezd, ale jen 1,6 km. – he W1 bude stát 2,1 milionu dolarů a celosvětově se ho prodá jen 399 kusů. Není překvapením, že všechny již byly přiděleny zákazníkům.Mnoho známých konstrukčních tradic McLarenu zůstalo zachováno, včetně pohonu zadních kol, lehké konstrukce agregátu z uhlíkových vláken a vzhůru výklopných dveří typu gullwing, které se vyklápějí pouze ve střeše. Společnost uvádí, že dveře W1 mají „anhedral“ konstrukci a jsou optimalizovány pro aerodynamiku. Dveře také „umožňují optimalizovat proudění vzduchu z podběhů předních kol do vysokoteplotních chladičů, čímž poskytují dodatečný chladicí prostor, který umožňuje zmenšit velikost chladičů potřebných k chlazení pohonného ústrojí, optimalizovat balení a snížit hmotnost“.Zcela nový čtyřlitrový hliníkový motor V8 se dvěma turbodmychadly dává výkon 916 koní a firemní modul elektromotoru přidává dalších 342 koní, což dává zmíněných 1258 koní a 988 N.m točivého momentu. Před dosažením červené hranice vůz točí 9 200 otáček za minutu a výkon proudí přes osmistupňovou převodovku s elektronickou zpátečkou a technicky inovativní hydraulický elektronický diferenciál. Ve voze vážícím pouhých 1 398 kilogramů to znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy, z nuly na 200 km/h za 5,8 sekundy a dosažení rychlosti 300 km/h za méně než 12,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 349 kilmetrů za hodinu.Chcete využít této příležitosti?W1 je při rozjezdu pomalejší než Tesla Model S Plaid edition za 89 990 USD , ale zrychlení mimo trať je velkou výhodou elektromobilů. Pohonná jednotka McLarenu je bezpochyby působivá. O tomto motoru Richard Jackson, hlavní inženýr pohonného ústrojí, v tiskové zprávě uvedl: „Navrhli jsme jej tak, aby měl mnohem větší výkon než náš předchozí osmiválec – generuje 230 koní na litr a je schopen točit vyšší otáčky… s vrcholným zapojením řidiče.“Řidič bude mít možnost zvolit režim Race, který přitvrdí odpružení a rozšíří přítlačná křídla vpředu i vzadu. Motorizovaná křídla tam nejsou proto, že by vypadala cool – jsou schopna na silnici přivést 772 kg přítlaku vpředu a 1433 kg vzadu. Závodní vozy musí zastavovat, takže vůz dostal šestipístkové brzdy vpředu a čtyřpístkové jednotky vzadu. Z rychlosti 200 km/h dokáže W1 zastavit na 95 metrech.W1 bude na silnici trávit hodně času mezi civilisty a na výběr je nastavení Comfort, které jízdu zklidní a umožní jízdu bez stresu po městě. Comfort využívá hybridní systém pouze pro příležitostné použití točivého momentu. Sport je prozatímní volba s plnou využitelností hybridního systému a rychlejší odezvou na plyn.Fotografie modelu W1 ukazují výjimečně aerodynamický dvoudveřový supersport, tvarovaný podle preferencí větru, ve zlato-černém dvoubarevném provedení, přičemž tento vzor se přenáší i na sedadla. Spodní polštáře jsou zlaté, ale černá postupně proniká do interiéru, což by se dalo nazvat efektem házené barvy Jacksona Pollocka. Součástí designu je motor umístěný uprostřed, hned za řidičem.V souladu s trendem individualizace majitelů McLaren uvádí, že pro W1 existují „prakticky neomezené možnosti přizpůsobení na míru“, včetně nového lehkého materiálu interiéru pleteného na míru nazvaného InnoKnit. Společnost tvrdí, že viditelnost je „nejlepší ve své třídě“, což je dobře, pokud to znamená, že řidič skutečně vidí, co se děje za supersportem – což je notoricky známý problém. Pozice za volantem je prý poměrně skloněná, s dostatečnou oporou stehen – což je užitečné, když tyto vozy zatáčí ve vysokých rychlostech. Hliníkové pedály jsou nastavitelné.Tlačítka Start/Stop, volič převodovky, ovládání oken a přepínač režimu Race jsou umístěny nad hlavou řidiče, tlačítko Boost je na volantu. Středový 8palcový displej nabízí USB-A a -C a Apple CarPlay. Supervozy nejsou známé úložnými prostory, ale W1 má malé odkládací prostory a posuvný držák na nápoje mezi řidičem a spolujezdcem. Víkendové tašky lze uložit za sedadla, pokud se opěrky hlavy posunou stranou.Spotřebě paliva modelu W1 nepochybně pomůže hybridní pohon, ale konkrétní údaj zatím nebyl oznámen. Pro zákazníky této ligy to nebyl rozhodující údaj.I milovníci značky, kteří již vlastní McLaren Senna, budou chtít W1, protože má o 102 koní více. Mějte na paměti, že 102 koní bylo považováno za naprosto adekvátní pro britské sportovní vozy 50. let. V téže době závodníci jezdili na trať, závodili a pak zase jeli domů. Zdá se, že W1 je připraven tuto éru vrátit.
Tagy: hybridMcLarensupersportW1

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Mercedes-Maybach SL 680: luxusní kabriolet, který budí emoce
      2. Rétromobile poprvé zamíří do New Yorku a představí aukci Gooding Christie’s
      3. 20. srpna – Na světě se objevují první barevné televize, přichází revoluce
      4. Prodej čínských aut v České republice roste, podíl na trhu se blíží 4 %
      5. Čínská automobilka Lynk&Co slavnostně vstupuje na český trh
      6. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
      Advertisement

      Breaking.

      03:17

      Američané se obávají obchodního deficitu jako ekonomické hrozby

      03:12

      Čína posiluje dovoz: Nový program otevírá globální trh

      03:09

      „Rozpočet Izraele: Klíčová bitva, která může změnit vládu“

      03:05

      Konec dotací brzdí americký trh s elektromobily

      03:00

      Telekomunikační sektor: T-Mobile a AT&T lákají investory k růstu

      02:57

      Wall Street v červeném: Technologie a průmysl pod tlakem

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Goldman Sachs předkládá globální akcie s růstovým potenciálem

      4 listopadu, 2025

      Goldman Sachs aktualizoval pro listopad svůj respektovaný globální seznam nejlepších akcií s největším růstovým potenciálem.

      Zdroj: Reuters

      UBS očekává růst Cisco díky silné poptávce po infrastruktuře AI

      4 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie IREN skokově rostou díky zásadní dohodě s Microsoftem o AI kapacitě

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Boston Scientific jako silná alternativa pro investory mimo sektor AI

      3 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 roste, Nvidia opět posiluje celý sektor AI průmyslu

      3 listopadu, 2025

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      Apple překonal očekávání, ale prodeje iPhonů v Číně zůstávají slabinou

      31 října, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      S&P 500 propadá, generální ředitelé varovali před oceněním trhu

      4 listopadu, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.