Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

McLaren posouvá hranice: model W1 s výkonem 1258 koní představuje nový vrchol

Každý silniční McLaren od legendárního modelu F1 z 90.

Michael Klos Autor: Michael Klos
8 října, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • McLaren představil model W1, svůj dosud nejvýkonnější hybridní supersport s výkonem 1258 koní
  • Pouze 399 kusů McLarenu W1 bude prodáno za 2,1 milionu dolarů, všechny již byly přiděleny zákazníkům
  • W1 kombinuje tradiční prvky McLarenu, jako je lehká karbonová konstrukce a aerodynamická optimalizace dveří

let byl nepochybně supersportem. Nyní však britská automobilka nasazuje novou laťku s modelem W1, který disponuje hybridním pohonem o neuvěřitelném výkonu 1258 koní, čímž se stává dosud nejvýkonnějším McLarenem.

Tento vůz, který navazuje na ikonické modely F1 a P1, byl představen v neděli.

Automobilky, které se obávají vzestupů a pádů trhu s elektromobily na baterie, se pojišťují hybridními vozy a jejich plug-in variantou. McLaren není jiný. Má sice elektrický dojezd, ale jen 1,6 km. – he W1 bude stát 2,1 milionu dolarů a celosvětově se ho prodá jen 399 kusů. Není překvapením, že všechny již byly přiděleny zákazníkům.

Mnoho známých konstrukčních tradic McLarenu zůstalo zachováno, včetně pohonu zadních kol, lehké konstrukce agregátu z uhlíkových vláken a vzhůru výklopných dveří typu gullwing, které se vyklápějí pouze ve střeše. Společnost uvádí, že dveře W1 mají „anhedral“ konstrukci a jsou optimalizovány pro aerodynamiku.

Dveře také „umožňují optimalizovat proudění vzduchu z podběhů předních kol do vysokoteplotních chladičů, čímž poskytují dodatečný chladicí prostor, který umožňuje zmenšit velikost chladičů potřebných k chlazení pohonného ústrojí, optimalizovat balení a snížit hmotnost“.

Zcela nový čtyřlitrový hliníkový motor V8 se dvěma turbodmychadly dává výkon 916 koní a firemní modul elektromotoru (spojený s baterií o kapacitě 1,38 kWh) přidává dalších 342 koní, což dává zmíněných 1258 koní a 988 N.m točivého momentu.

Advertisement
Zdroj: Getty images

Před dosažením červené hranice vůz točí 9 200 otáček za minutu a výkon proudí přes osmistupňovou převodovku s elektronickou zpátečkou a technicky inovativní hydraulický elektronický diferenciál. Ve voze vážícím pouhých 1 398 kilogramů to znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy, z nuly na 200 km/h za 5,8 sekundy a dosažení rychlosti 300 km/h za méně než 12,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 349 kilmetrů za hodinu.

W1 je při rozjezdu pomalejší než Tesla Model S Plaid edition za 89 990 USD (1,99 s na stovku, tvrdí společnost), ale zrychlení mimo trať je velkou výhodou elektromobilů. Pohonná jednotka McLarenu je bezpochyby působivá. O tomto motoru Richard Jackson, hlavní inženýr pohonného ústrojí, v tiskové zprávě uvedl: „Navrhli jsme jej tak, aby měl mnohem větší výkon než náš předchozí osmiválec – generuje 230 koní na litr a je schopen točit vyšší otáčky… s vrcholným zapojením řidiče.“

Řidič bude mít možnost zvolit režim Race, který přitvrdí odpružení (prostřednictvím nastavení Race nebo nastavení Race+, které více zatěžuje kosti) a rozšíří přítlačná křídla vpředu i vzadu. Motorizovaná křídla tam nejsou proto, že by vypadala cool – jsou schopna na silnici přivést 772 kg přítlaku vpředu a 1433 kg vzadu. Závodní vozy musí zastavovat, takže vůz dostal šestipístkové brzdy vpředu a čtyřpístkové jednotky vzadu. Z rychlosti 200 km/h dokáže W1 zastavit na 95 metrech.

W1 bude na silnici trávit hodně času mezi civilisty a na výběr je nastavení Comfort, které jízdu zklidní a umožní jízdu bez stresu po městě. Comfort využívá hybridní systém pouze pro příležitostné použití točivého momentu. Sport je prozatímní volba s plnou využitelností hybridního systému a rychlejší odezvou na plyn.

Fotografie modelu W1 ukazují výjimečně aerodynamický dvoudveřový supersport, tvarovaný podle preferencí větru, ve zlato-černém dvoubarevném provedení, přičemž tento vzor se přenáší i na sedadla. Spodní polštáře jsou zlaté, ale černá postupně proniká do interiéru, což by se dalo nazvat efektem házené barvy Jacksona Pollocka. Součástí designu je motor umístěný uprostřed, hned za řidičem.

V souladu s trendem individualizace majitelů McLaren uvádí, že pro W1 existují „prakticky neomezené možnosti přizpůsobení na míru“, včetně nového lehkého materiálu interiéru pleteného na míru nazvaného InnoKnit. Společnost tvrdí, že viditelnost je „nejlepší ve své třídě“, což je dobře, pokud to znamená, že řidič skutečně vidí, co se děje za supersportem – což je notoricky známý problém.

Zdroj: City A.M.

Pozice za volantem je prý poměrně skloněná, s dostatečnou oporou stehen – což je užitečné, když tyto vozy zatáčí ve vysokých rychlostech. Hliníkové pedály jsou nastavitelné.

Tlačítka Start/Stop, volič převodovky, ovládání oken a přepínač režimu Race jsou umístěny nad hlavou řidiče, tlačítko Boost je na volantu. Středový 8palcový displej nabízí USB-A a -C a Apple CarPlay. Supervozy nejsou známé úložnými prostory, ale W1 má malé odkládací prostory a posuvný držák na nápoje mezi řidičem a spolujezdcem. Víkendové tašky (nebo ochranné přilby) lze uložit za sedadla, pokud se opěrky hlavy posunou stranou.

Spotřebě paliva modelu W1 nepochybně pomůže hybridní pohon, ale konkrétní údaj zatím nebyl oznámen. Pro zákazníky této ligy to nebyl rozhodující údaj.

I milovníci značky, kteří již vlastní McLaren Senna, budou chtít W1, protože má o 102 koní více. Mějte na paměti, že 102 koní bylo považováno za naprosto adekvátní pro britské sportovní vozy 50. let. V téže době závodníci jezdili na trať, závodili a pak zase jeli domů. Zdá se, že W1 je připraven tuto éru vrátit.

let byl nepochybně supersportem. Nyní však britská automobilka nasazuje novou laťku s modelem W1, který disponuje hybridním pohonem o neuvěřitelném výkonu 1258 koní, čímž se stává dosud nejvýkonnějším McLarenem. Tento vůz, který navazuje na ikonické modely F1 a P1, byl představen v neděli.Automobilky, které se obávají vzestupů a pádů trhu s elektromobily na baterie, se pojišťují hybridními vozy a jejich plug-in variantou. McLaren není jiný. Má sice elektrický dojezd, ale jen 1,6 km. – he W1 bude stát 2,1 milionu dolarů a celosvětově se ho prodá jen 399 kusů. Není překvapením, že všechny již byly přiděleny zákazníkům.Mnoho známých konstrukčních tradic McLarenu zůstalo zachováno, včetně pohonu zadních kol, lehké konstrukce agregátu z uhlíkových vláken a vzhůru výklopných dveří typu gullwing, které se vyklápějí pouze ve střeše. Společnost uvádí, že dveře W1 mají „anhedral“ konstrukci a jsou optimalizovány pro aerodynamiku. Dveře také „umožňují optimalizovat proudění vzduchu z podběhů předních kol do vysokoteplotních chladičů, čímž poskytují dodatečný chladicí prostor, který umožňuje zmenšit velikost chladičů potřebných k chlazení pohonného ústrojí, optimalizovat balení a snížit hmotnost“.Zcela nový čtyřlitrový hliníkový motor V8 se dvěma turbodmychadly dává výkon 916 koní a firemní modul elektromotoru přidává dalších 342 koní, což dává zmíněných 1258 koní a 988 N.m točivého momentu. Před dosažením červené hranice vůz točí 9 200 otáček za minutu a výkon proudí přes osmistupňovou převodovku s elektronickou zpátečkou a technicky inovativní hydraulický elektronický diferenciál. Ve voze vážícím pouhých 1 398 kilogramů to znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy, z nuly na 200 km/h za 5,8 sekundy a dosažení rychlosti 300 km/h za méně než 12,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 349 kilmetrů za hodinu.W1 je při rozjezdu pomalejší než Tesla Model S Plaid edition za 89 990 USD , ale zrychlení mimo trať je velkou výhodou elektromobilů. Pohonná jednotka McLarenu je bezpochyby působivá. O tomto motoru Richard Jackson, hlavní inženýr pohonného ústrojí, v tiskové zprávě uvedl: „Navrhli jsme jej tak, aby měl mnohem větší výkon než náš předchozí osmiválec – generuje 230 koní na litr a je schopen točit vyšší otáčky… s vrcholným zapojením řidiče.“Řidič bude mít možnost zvolit režim Race, který přitvrdí odpružení a rozšíří přítlačná křídla vpředu i vzadu. Motorizovaná křídla tam nejsou proto, že by vypadala cool – jsou schopna na silnici přivést 772 kg přítlaku vpředu a 1433 kg vzadu. Závodní vozy musí zastavovat, takže vůz dostal šestipístkové brzdy vpředu a čtyřpístkové jednotky vzadu. Z rychlosti 200 km/h dokáže W1 zastavit na 95 metrech.W1 bude na silnici trávit hodně času mezi civilisty a na výběr je nastavení Comfort, které jízdu zklidní a umožní jízdu bez stresu po městě. Comfort využívá hybridní systém pouze pro příležitostné použití točivého momentu. Sport je prozatímní volba s plnou využitelností hybridního systému a rychlejší odezvou na plyn.Fotografie modelu W1 ukazují výjimečně aerodynamický dvoudveřový supersport, tvarovaný podle preferencí větru, ve zlato-černém dvoubarevném provedení, přičemž tento vzor se přenáší i na sedadla. Spodní polštáře jsou zlaté, ale černá postupně proniká do interiéru, což by se dalo nazvat efektem házené barvy Jacksona Pollocka. Součástí designu je motor umístěný uprostřed, hned za řidičem.V souladu s trendem individualizace majitelů McLaren uvádí, že pro W1 existují „prakticky neomezené možnosti přizpůsobení na míru“, včetně nového lehkého materiálu interiéru pleteného na míru nazvaného InnoKnit. Společnost tvrdí, že viditelnost je „nejlepší ve své třídě“, což je dobře, pokud to znamená, že řidič skutečně vidí, co se děje za supersportem – což je notoricky známý problém. Pozice za volantem je prý poměrně skloněná, s dostatečnou oporou stehen – což je užitečné, když tyto vozy zatáčí ve vysokých rychlostech. Hliníkové pedály jsou nastavitelné.Tlačítka Start/Stop, volič převodovky, ovládání oken a přepínač režimu Race jsou umístěny nad hlavou řidiče, tlačítko Boost je na volantu. Středový 8palcový displej nabízí USB-A a -C a Apple CarPlay. Supervozy nejsou známé úložnými prostory, ale W1 má malé odkládací prostory a posuvný držák na nápoje mezi řidičem a spolujezdcem. Víkendové tašky lze uložit za sedadla, pokud se opěrky hlavy posunou stranou.Spotřebě paliva modelu W1 nepochybně pomůže hybridní pohon, ale konkrétní údaj zatím nebyl oznámen. Pro zákazníky této ligy to nebyl rozhodující údaj.I milovníci značky, kteří již vlastní McLaren Senna, budou chtít W1, protože má o 102 koní více. Mějte na paměti, že 102 koní bylo považováno za naprosto adekvátní pro britské sportovní vozy 50. let. V téže době závodníci jezdili na trať, závodili a pak zase jeli domů. Zdá se, že W1 je připraven tuto éru vrátit.
Tagy: hybridMcLarensupersportW1

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      Charles Schwab schválil zpětný odkup akcií za 20 miliard USD a oznámil dividendy

      00:48

      Zisk těžaře zlata Newmont překonal odhady díky růstu cen zlata

      00:36

      Trumpova administrativa doporučuje ověřování umístění čipů pro umělou inteligenci

      00:24

      Mateřská společnost Hoka, Deckers, překonala čtvrtletní odhady díky silné mezinárodní poptávce

      00:12

      Starlink hlásí výpadek sítě

      00:05

      Puma snižuje celoroční výhled kvůli slabším prodejům a americkým clům

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Spotify má před sebou rekordní růst. Oppenheimer zvýšil cílovou cenu

      24 července, 2025

      Hudební streamovací platforma Spotify získala ve středu výraznou podporu od analytické společnosti Oppenheimer, která zvýšila hodnocení jejích akcií z „perform“...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America zvyšuje cílovou cenu akcií Amazonu před zveřejněním výsledků

      23 července, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Investiční společnosti vidí příležitosti v akciích Celsius a Formula One Group

      23 července, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      UBS doporučuje akcie Albertsons ke koupi a předpovídá až 35% růst

      22 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma míří na tržní hodnotu 16,4 miliardy dolarů díky oživení technologických IPO

      21 července, 2025

      Společnost Figma, známá jako jeden z lídrů v oblasti cloudového designového softwaru, se chystá vstoupit na newyorskou burzu s plánovanou...

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 roste díky optimismu kolem dohody USA s Japonskem; výsledky Tesly a Alphabet

      23 července, 2025

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      Wall Street zvyšuje nároky. Ani dobré výsledky už investorům nestačí

      20 července, 2025

      S&P 500 navzdory výkyvům v odvětví čipů uzavřel na rekordní úrovni

      22 července, 2025

      Nájmy v Česku 2. čtvrtletí zdražily meziročně o 9 % na 17 586 Kč

      20 července, 2025

      S&P 500 opět uzavřel na rekordní úrovni díky optimismu ohledně obchodní dohody

      23 července, 2025

      Trumpova administrativa povolila Chevronu obnovit činnost ve Venezuele

      24 července, 2025

      S&P 500 poprvé uzavřel nad 6 300 body; pozornost se upírá na výsledky

      21 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.