PAŘÍŽ – Generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares varoval, že cla Evropské unie na elektromobily vyrobené v Číně povedou k uzavření výrobních závodů v Evropě. Cla donutí čínské výrobce zřizovat v Evropě závody, čímž se v regionu zhorší problémy s nadbytečnými kapacitami. Tavares vysvětlil, že evropské vlády, například italská, se aktivně snaží přilákat asijské výrobce automobilů, kteří rozšiřují svou přítomnost na trhu. Výrobou elektrických vozidel v Evropě se tyto společnosti mohou potenciálně vyhnout novým clům EU. Ačkoli cla mohou být užitečným nástrojem, Tavares zdůraznil, že jejich zavedení má nezamýšlené důsledky, včetně posílení nadbytečné kapacity v rámci evropského výrobního systému. Jako příklad uvedl čínského giganta v oblasti elektromobilů BYD, který staví svůj první evropský montážní závod v Maďarsku. Tavares zdůraznil, že čínské automobilky pravděpodobně nebudou vyrábět své vozy v zemích, jako je Německo, Francie nebo Itálie, kvůli nákladovým nevýhodám, zejména pokud jde o výdaje na energii. Itálie zveřejnila, že vede jednání s asijskými výrobci automobilů, včetně čínských společností Dongfeng a Chery Auto, o možných investicích do výroby.
PAŘÍŽ – Generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares varoval, že cla Evropské unie na elektromobily vyrobené v Číně povedou k uzavření výrobních závodů v Evropě. Cla donutí čínské výrobce zřizovat v Evropě závody, čímž se v regionu zhorší problémy s nadbytečnými kapacitami. Tavares vysvětlil, že evropské vlády, například italská, se aktivně snaží přilákat asijské výrobce automobilů, kteří rozšiřují svou přítomnost na trhu. Výrobou elektrických vozidel v Evropě se tyto společnosti mohou potenciálně vyhnout novým clům EU. Ačkoli cla mohou být užitečným nástrojem, Tavares zdůraznil, že jejich zavedení má nezamýšlené důsledky, včetně posílení nadbytečné kapacity v rámci evropského výrobního systému. Jako příklad uvedl čínského giganta v oblasti elektromobilů BYD, který staví svůj první evropský montážní závod v Maďarsku. Tavares zdůraznil, že čínské automobilky pravděpodobně nebudou vyrábět své vozy v zemích, jako je Německo, Francie nebo Itálie, kvůli nákladovým nevýhodám, zejména pokud jde o výdaje na energii. Itálie zveřejnila, že vede jednání s asijskými výrobci automobilů, včetně čínských společností Dongfeng a Chery Auto, o možných investicích do výroby.
