Odborníci z odvětví předpovídají, že prodej automobilů v USA zaznamená ve třetím čtvrtletí slabší tempo růstu než ve stejném období loňského roku. Inflační tlaky odrazují spotřebitele od uvažování o nových vozidlech, což tlumí silnou poptávku po crossoverech a pickupech, které se kdysi automobilky těšily. Společnost J.D. Power, která se zabývá průzkumem trhu, odhaduje pro třetí čtvrtletí mírný nárůst celkového prodeje nových vozidel o 0,2 % na 3 882 600 kusů. Kupující se přiklánějí k cenově dostupnějším modelům, jako jsou kompaktní pickupy a subkompaktní SUV, například Ford Maverick. Charles Chesbrough, hlavní ekonom společnosti Cox Automotive, přisuzuje oblibu těchto vozidel jejich relativně nižším cenám. Odborníci z odvětví očekávali oživení prodejů automobilů ve třetím čtvrtletí, ale navzdory slevám společností a snížení úrokových sazeb americkým Federálním rezervním systémem zůstala poptávka nevýrazná. Předpokládá se, že General Motors si udrží první místo v prodeji, i když se očekává 3% pokles. Předpokládá se, že další dvě příčky obsadí Toyota a Ford. Výzkumná společnost Edmunds však pro toto čtvrtletí předpokládá téměř 2% pokles celkového prodeje nových vozidel. Analytici společnosti Edmunds rovněž varují před možnými překážkami pro výrobce automobilů, včetně možných narušení v důsledku stávky v přístavech na východním pobřeží. Poté, co společnost Stellantis, která je mateřskou společností Chrysleru, snížila prognózu zisku pro rok 2024 a varovala před vyšším čerpáním hotovosti, akcie Ford a GM uzavřely o 2 %, resp. 3 % níže. Chris Hopson, hlavní analytik společnosti S&P Global Mobility, zdůrazňuje, že vysoké úrokové sazby a pomalu klesající ceny vozidel tlačí na spotřebitele na trhu, což vede k vyšším měsíčním splátkám.
Odborníci z odvětví předpovídají, že prodej automobilů v USA zaznamená ve třetím čtvrtletí slabší tempo růstu než ve stejném období loňského roku. Inflační tlaky odrazují spotřebitele od uvažování o nových vozidlech, což tlumí silnou poptávku po crossoverech a pickupech, které se kdysi automobilky těšily. Společnost J.D. Power, která se zabývá průzkumem trhu, odhaduje pro třetí čtvrtletí mírný nárůst celkového prodeje nových vozidel o 0,2 % na 3 882 600 kusů. Kupující se přiklánějí k cenově dostupnějším modelům, jako jsou kompaktní pickupy a subkompaktní SUV, například Ford Maverick. Charles Chesbrough, hlavní ekonom společnosti Cox Automotive, přisuzuje oblibu těchto vozidel jejich relativně nižším cenám. Odborníci z odvětví očekávali oživení prodejů automobilů ve třetím čtvrtletí, ale navzdory slevám společností a snížení úrokových sazeb americkým Federálním rezervním systémem zůstala poptávka nevýrazná. Předpokládá se, že General Motors si udrží první místo v prodeji, i když se očekává 3% pokles. Předpokládá se, že další dvě příčky obsadí Toyota a Ford. Výzkumná společnost Edmunds však pro toto čtvrtletí předpokládá téměř 2% pokles celkového prodeje nových vozidel. Analytici společnosti Edmunds rovněž varují před možnými překážkami pro výrobce automobilů, včetně možných narušení v důsledku stávky v přístavech na východním pobřeží. Poté, co společnost Stellantis, která je mateřskou společností Chrysleru, snížila prognózu zisku pro rok 2024 a varovala před vyšším čerpáním hotovosti, akcie Ford a GM uzavřely o 2 %, resp. 3 % níže. Chris Hopson, hlavní analytik společnosti S&P Global Mobility, zdůrazňuje, že vysoké úrokové sazby a pomalu klesající ceny vozidel tlačí na spotřebitele na trhu, což vede k vyšším měsíčním splátkám.
