Společnost Boeing uzavřela se skupinou bank úvěrovou smlouvu v hodnotě 10 miliard dolarů, protože hledá možnosti financování v souvislosti s vyčerpávající stávkou a nadcházejícími splátkami dluhů. Toto oznámení vedlo k 2% nárůstu akcií společnosti Boeing. Vzhledem k dluhu ve výši 11,5 miliardy dolarů, který je splatný do února 2026, se zdá, že výrobce letadel diverzifikuje své zdroje financování. Ve snaze řešit své finanční potíže se Boeing nedávno zavázal vydat akcie v hodnotě 4,7 miliardy dolarů, aby získal společnost Spirit AeroSystems a převzal její dluh. Stávka, která začala v září a do níž je zapojeno přibližně 33 000 pracovníků zastupovaných odborovým svazem Machinists, stojí společnost každý měsíc více než 1 miliardu dolarů. V reakci na ni společnost Boeing oznámila, že plánuje zrušit 17 000 pracovních míst, tj. 10 % své celosvětové pracovní síly. Již před tímto vývojem se výrobce letadel potýkal s potížemi kvůli regulačnímu omezení výroby svých letounů MAX po výbuchu kabinového panelu na začátku tohoto roku. Společnost Boeing se v současné době potýká se ztrátou provozního cash flow přesahující 7 miliard USD za prvních šest měsíců roku 2024 a nese celkový dluh ve výši přibližně 60 miliard USD. Tyto problémy přicházejí v kritické době, kdy se společnost snaží udržet si svůj investiční rating uprostřed možného snížení ratingu na úroveň “junk”, což je pro Boeing první případ.
Společnost Boeing uzavřela se skupinou bank úvěrovou smlouvu v hodnotě 10 miliard dolarů, protože hledá možnosti financování v souvislosti s vyčerpávající stávkou a nadcházejícími splátkami dluhů. Toto oznámení vedlo k 2% nárůstu akcií společnosti Boeing. Vzhledem k dluhu ve výši 11,5 miliardy dolarů, který je splatný do února 2026, se zdá, že výrobce letadel diverzifikuje své zdroje financování. Ve snaze řešit své finanční potíže se Boeing nedávno zavázal vydat akcie v hodnotě 4,7 miliardy dolarů, aby získal společnost Spirit AeroSystems a převzal její dluh. Stávka, která začala v září a do níž je zapojeno přibližně 33 000 pracovníků zastupovaných odborovým svazem Machinists, stojí společnost každý měsíc více než 1 miliardu dolarů. V reakci na ni společnost Boeing oznámila, že plánuje zrušit 17 000 pracovních míst, tj. 10 % své celosvětové pracovní síly. Již před tímto vývojem se výrobce letadel potýkal s potížemi kvůli regulačnímu omezení výroby svých letounů MAX po výbuchu kabinového panelu na začátku tohoto roku. Společnost Boeing se v současné době potýká se ztrátou provozního cash flow přesahující 7 miliard USD za prvních šest měsíců roku 2024 a nese celkový dluh ve výši přibližně 60 miliard USD. Tyto problémy přicházejí v kritické době, kdy se společnost snaží udržet si svůj investiční rating uprostřed možného snížení ratingu na úroveň “junk”, což je pro Boeing první případ.
