Společnost Meta, mateřská společnost Facebooku, znovu testuje software pro rozpoznávání obličeje poté, co jej před třemi lety zastavila kvůli obavám o ochranu soukromí a odporu regulačních orgánů. Společnost plánuje zařadit asi 50 000 veřejně známých osob do zkušebního provozu, v němž budou jejich profilové fotografie na Facebooku automaticky porovnávány s obrázky používanými v podezřelých podvodných reklamách. Pokud se obrázky budou shodovat a společnost Meta vyhodnotí reklamy jako podvodné, budou zablokovány. Zúčastněné celebrity budou informovány a dostanou možnost se ze zkoušky odhlásit. Zkušební provoz bude od prosince spuštěn celosvětově, s výjimkou některých jurisdikcí, kde chybí regulační povolení. Cílem společnosti Meta je nabídkou této technologie ochránit veřejně známé osobnosti, ačkoli uživatelé se mohou rozhodnout, že se jí nezúčastní. Společnost se snaží řešit obavy z rostoucího počtu podvodů a zároveň minimalizovat stížnosti na ochranu soukromí. Společnost Meta již dříve v roce 2021 ukončila provoz svého systému rozpoznávání obličejů kvůli “rostoucím společenským obavám” a čelila právním krokům ohledně nakládání s údaji uživatelů. Kromě boje proti podvodům plánuje společnost Meta využívat údaje z rozpoznávání obličeje také k tomu, aby pomohla uživatelům, kteří nejsou známými osobnostmi, získat zpět přístup k ohroženým účtům.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky