Klíčové body
- Nike provedla významné změny v manažerské struktuře, aby obnovila důvěru investorů a zlepšila výkonnost společnosti
- Partnerství s Amazonem by mohlo být klíčové pro obnovení online přítomnosti Nike a růstu tržeb
- Analytik Civello zvýšil hodnocení akcií Nike na „koupit“ kvůli potenciálu strategických změn a partnerství
- Marketingová kampaň spojená s WNBA hvězdou Caitlin Clarkovou je klíčovým krokem pro oživení značky a důvěry zákazníků
Tento krok přichází v souvislosti s tím, že akcie společnosti Nike v letošním roce nedosahují lepších výsledků než jejich kolegové v odvětví i širší akciový trh, a s několika neuspokojivými čtvrtletními výsledky.
Akcie giganta v oblasti sportovního oblečení a vybavení v tomto roce výrazně zaostaly za svými kolegy v odvětví i za širším akciovým trhem. Řada neuspokojivých čtvrtletních výsledků přiměla společnost oznámit, že s platností od 14. října nahrazuje svého generálního ředitele Elliotta Hilla, který v Nike strávil 32 let, než v roce 2020 odešel do důchodu. Tento otřes ve vedení pokračoval jmenováním dalších tří veteránů společnosti Nike: Johna Hokea, 30letého veterána, na pozici ředitele pro inovace, Martina Lottiho, 26letého veterána, na pozici ředitele pro design, a Nicole Grahamové, 18leté veteránky, na pozici marketingové ředitelky v listopadu.
Podle analytika společnosti Truist Josepha Civella je prvním úkolem nového vedení obnovit vztahy společnosti Nike s jejími maloobchodními partnery. Tento proces byl v posledních čtyřech letech poněkud odsunut na vedlejší kolej. Spolupráce s gigantem v oblasti elektronického obchodu Amazon.com Inc. by mohla být významným krokem k obnovení online přítomnosti společnosti Nike.

Nedávné jmenování Mugeho Erdirika Dogana, bývalého prezidenta společnosti Amazon Fashion, do funkce technologického ředitele společnosti Nike představuje slibnou cestu k obnovení partnerství s Amazonem. Civello jasně prohlásil: “Obnovení velkoobchodních vztahů by mělo být nejvyšší prioritou,” a dodal, že partnerství se společností Amazon by se pro Nike mohlo stát převratným krokem.
Je důležité zmínit, že společnost Amazon měla v letech 2017 až 2019 malý “pilotní obchod” společnosti Nike, ale rozešla se s ním kvůli problémům, které měla společnost Nike Inc. s nadbytkem padělaných výrobků. Civello se nicméně domnívá, že snaha Amazonu odstranit padělané zboží ze své platformy dosáhla pokroku a vyřešila tak jednu z hlavních obav společnosti Nike Inc..
Od zahájení pokrytí v listopadu 2023 Civello držel akcie společnosti Nike na úrovni “hold”. Potenciál úspěšného partnerství s Amazonem ho však vedl ke zvýšení ratingu akcií Nike na “koupit” a cílové ceny na 97 USD; což představuje zhruba 18% nárůst oproti předchozí hodnotě 83 USD.
Akcie společnosti Nike vykázaly při čtvrtečním ranním obchodování minimální pokles o 0,2 %, přestože v průběhu dne posílily až o 1,2 %. V letošním roce zatím klesly o 24,2 %, zatímco pro srovnání, ETF Consumer Discretionary Select Sector SPDR a index S&P 500 zaznamenaly příslušné zisky ve výši 10,8 % a výrazný nárůst o 21,4 %.
Civello naznačuje, že po jmenování nového týmu veteránů společnosti se Nike Inc. ubírá správným směrem. Zdůrazňuje, že zásadní oživení je dlouhodobou záležitostí, nicméně podotýká, že investice do většího marketingu, posílení velkoobchodních vztahů a dalších iniciativ by měly investorům zajistit lepší časy.
Nike Inc.
Civello poukázal na to, že v dubnu společnost Nike významně podepsala osmiletou smlouvu na 28 milionů dolarů s “fenoménem WNBA” Caitlin Clarkovou. Tato dohoda dokonce zahrnovala i smlouvu na podpis obuvi. Propagace Clarkové však byla špatně řízena; po šesti měsících se ještě nestala významnou součástí marketingových kampaní společnosti Nike. Nedostupnost jakéhokoli zboží s Caitlin Clarkovou vedla také ke stížnostem zákazníků; Civello věří, že společnost Nike tuto situaci zvládne a vyřeší lépe.
Civello předpovídá, že Nike rychle urychlí propagaci Clarkové a výrobu většího množství zboží se značkou Clarkové. Uznává sice, že takový krok nemusí drasticky ovlivnit finanční výsledky společnosti Nike, ale určitě ujistí zákazníky a investory, že značka je na slibnější cestě k oživení.
Ve světle Civellova zvýšení ratingu akcií společnosti Nike je podle průběžného hodnocení 37 analytiků oslovených společností FactSet 18 analytiků pro akcie býčích, 17 neutrálních a pouze dva analytici medvědí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky