Pařížský startup H: od rekordního financování k průlomové umělé inteligenci
H, pařížský startup založený absolventy Googlu, se loni v létě postaral o velký rozruch, když z ničeho nic oznámil seed round ve výši 220 milionů dolarů, a to ještě před uvedením jediného produktu.
Pařížský startup H získal rekordních 230 milionů dolarů ještě před uvedením svého prvního produktu
Nový produkt Runner H přináší efektivní AI řešení pro podniky, postavené na vlastním kompaktním LLM
Startup se zaměřuje na robotickou automatizaci procesů, zajištění kvality a outsourcing obchodních procesů
O tři měsíce později, stále bez produktu, se toto pozdvižení začalo podobat katastrofální povodni, když tři z pěti spoluzakladatelů společnosti odešli kvůli „provozním a obchodním neshodám“.
Společnost se však nevzdala a dnes představuje svůj první produkt – Runner H. Jedná se o „agentní“ umělou inteligenci, navrženou pro podniky a vývojáře k využití při zajištění kvality a automatizaci procesů. Tento systém je postaven na vlastním patentovaném „kompaktním“ LLM modelu, který využívá pouze 2 miliardy parametrů.
Společnost H vytvořila na svých stránkách čekací listinu na Runner H. Generální ředitel Charles Kantor uvedl, že v příštích dnech uvolní API pro ty, kteří jsou na seznamu, aby mohli používat agenty „z police“, které byly předem sestaveny společností H, a také aby si vývojáři mohli vytvořit vlastní. Přístup k API bude také spojen s přístupem k něčemu, co se nazývá H-Studio, aby bylo možné testovat a spravovat, jak tyto služby fungují.
Zdroj: Getty images
Zpočátku bude používání těchto rozhraní API zdarma, později bude zaveden model placení.
I při použití kompaktních LLM není vytváření a provozování AI levné, zejména proto, že konkurence stále získává peníze na vývoj vlastních produktů. Kantor také potvrdil, že společnost H získává prostředky ze série A na vybudování toho, co popisuje jako součást druhé éry AI – přičemž společnosti LLM jako OpenAI jsou součástí první éry.
„Máme to štěstí, že jsme v pozici, kdy můžeme budovat vlastní modely,“ řekl Kantor. „Ale tato druhá éra bude stejně kapitálově náročná jako ta první.“
(Připomeňme, že 230 milionů dolarů, které společnost H již získala – zdá se, že od svého oznámení na začátku tohoto roku přidala dalších 10 milionů dolarů – byla směs vlastního kapitálu a konvertibilního dluhu. Dlouhý seznam investorů v tomto kole zahrnoval jednotlivce, jako jsou Eric Schmidt, Jurij Milner a Xavier Niel; rizikové fondy, jako jsou Accel a Creandum; a strategické sponzory, jako jsou Amazon, Samsung a UiPath).
Kantor uvádí, že společnost H v tichosti spolupracuje s několika zákazníky z oblastí, jako je elektronický obchod, bankovnictví, pojišťovnictví a outsourcing, kteří jí pomáhají produkt zdokonalovat.
„Všechno [v H] není založeno na naší kreativitě, ale na zpětné vazbě od zákazníků,“ řekl.
Runner H se zpočátku zaměří na tři konkrétní případy použití: robotickou automatizaci procesů (RPA), zajištění kvality a outsourcing obchodních procesů.
RPA je oblast, která existuje již několik let a využívá základní skripty k automatizaci většiny opakujících se úkolů, které museli vykonávat lidé – například čtení formulářů, zaškrtávání políček a posílání souborů z jednoho místa na druhé.
Ve skutečnosti mnoho RPA nikdy nebylo vytvořeno se zapracovanou umělou inteligencí, a to ani poté, co umělá inteligence začala rozvíjet pokročilé dovednosti. Myšlenka programu Runner H spočívá v tom, že bude schopen spouštět RPA napříč formuláři, weby a dalšími šablonami, i když byly upraveny (něco, co mohlo předchozí skripty rozbít), a v mnohem širší škále zdrojů.
Zajištění kvality může zahrnovat širokou škálu aplikací, ale Kantor uvedl, že jednou z nejoblíbenějších je zatím snížení „zátěže údržby“ kolem testování webových stránek – ověřování dostupnosti stránek, simulace skutečných akcí uživatelů nebo zajištění kompatibility napříč platebními metodami – zejména pokud byly provedeny změny.
Zdroj: Unsplash
BPO je souhrnná oblast, která bude zahrnovat nejen opravu a zlepšení fakturačních procesů, ale také zrychlení způsobu, jakým může agent využívat data z různých zdrojů a přistupovat k nim, a další.
Mezi zakladatelskými společnostmi v oblasti umělé inteligence probíhají závody v tom, kolik parametrů přejde do LLM. (Například GPT 4 má 175 miliard parametrů.) Společnost Runner H však volí zcela odlišný přístup s pouhými 2 miliardami parametrů, a to jak pro svůj LLM, tak pro svůj „VLM“ založený na počítačovém vidění.
Kantor argumentuje tím, že díky tomu jsou výrazně efektivnější z hlediska nákladů a provozu, což je klíčové při práci na získávání a udržení obchodních zakázek a vlastních provozních nákladů společnosti H.
„Jsme specialisté,“ řekl. „Budujeme pro agenturní éru.“
Společnost také tvrdí, že to funguje: Uvádí, že její kompaktní model překonává model „Computer Use“ společnosti Anthropic o 29 % (na základě srovnávacích testů WebVoyager) a také modely společností Mistral a Meta.
O tři měsíce později, stále bez produktu, se toto pozdvižení začalo podobat katastrofální povodni, když tři z pěti spoluzakladatelů společnosti odešli kvůli „provozním a obchodním neshodám“.Společnost se však nevzdala a dnes představuje svůj první produkt – Runner H. Jedná se o „agentní“ umělou inteligenci, navrženou pro podniky a vývojáře k využití při zajištění kvality a automatizaci procesů. Tento systém je postaven na vlastním patentovaném „kompaktním“ LLM modelu, který využívá pouze 2 miliardy parametrů.Společnost H vytvořila na svých stránkách čekací listinu na Runner H. Generální ředitel Charles Kantor uvedl, že v příštích dnech uvolní API pro ty, kteří jsou na seznamu, aby mohli používat agenty „z police“, které byly předem sestaveny společností H, a také aby si vývojáři mohli vytvořit vlastní. Přístup k API bude také spojen s přístupem k něčemu, co se nazývá H-Studio, aby bylo možné testovat a spravovat, jak tyto služby fungují.Zpočátku bude používání těchto rozhraní API zdarma, později bude zaveden model placení.I při použití kompaktních LLM není vytváření a provozování AI levné, zejména proto, že konkurence stále získává peníze na vývoj vlastních produktů. Kantor také potvrdil, že společnost H získává prostředky ze série A na vybudování toho, co popisuje jako součást druhé éry AI – přičemž společnosti LLM jako OpenAI jsou součástí první éry.„Máme to štěstí, že jsme v pozici, kdy můžeme budovat vlastní modely,“ řekl Kantor. „Ale tato druhá éra bude stejně kapitálově náročná jako ta první.“.Kantor uvádí, že společnost H v tichosti spolupracuje s několika zákazníky z oblastí, jako je elektronický obchod, bankovnictví, pojišťovnictví a outsourcing, kteří jí pomáhají produkt zdokonalovat.„Všechno [v H] není založeno na naší kreativitě, ale na zpětné vazbě od zákazníků,“ řekl.Runner H se zpočátku zaměří na tři konkrétní případy použití: robotickou automatizaci procesů , zajištění kvality a outsourcing obchodních procesů.RPA je oblast, která existuje již několik let a využívá základní skripty k automatizaci většiny opakujících se úkolů, které museli vykonávat lidé – například čtení formulářů, zaškrtávání políček a posílání souborů z jednoho místa na druhé. Ve skutečnosti mnoho RPA nikdy nebylo vytvořeno se zapracovanou umělou inteligencí, a to ani poté, co umělá inteligence začala rozvíjet pokročilé dovednosti. Myšlenka programu Runner H spočívá v tom, že bude schopen spouštět RPA napříč formuláři, weby a dalšími šablonami, i když byly upraveny , a v mnohem širší škále zdrojů.Zajištění kvality může zahrnovat širokou škálu aplikací, ale Kantor uvedl, že jednou z nejoblíbenějších je zatím snížení „zátěže údržby“ kolem testování webových stránek – ověřování dostupnosti stránek, simulace skutečných akcí uživatelů nebo zajištění kompatibility napříč platebními metodami – zejména pokud byly provedeny změny.BPO je souhrnná oblast, která bude zahrnovat nejen opravu a zlepšení fakturačních procesů, ale také zrychlení způsobu, jakým může agent využívat data z různých zdrojů a přistupovat k nim, a další.Mezi zakladatelskými společnostmi v oblasti umělé inteligence probíhají závody v tom, kolik parametrů přejde do LLM. Společnost Runner H však volí zcela odlišný přístup s pouhými 2 miliardami parametrů, a to jak pro svůj LLM, tak pro svůj „VLM“ založený na počítačovém vidění. Kantor argumentuje tím, že díky tomu jsou výrazně efektivnější z hlediska nákladů a provozu, což je klíčové při práci na získávání a udržení obchodních zakázek a vlastních provozních nákladů společnosti H.„Jsme specialisté,“ řekl. „Budujeme pro agenturní éru.“Společnost také tvrdí, že to funguje: Uvádí, že její kompaktní model překonává model „Computer Use“ společnosti Anthropic o 29 % a také modely společností Mistral a Meta.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...