Klíčové body
- Zakladatelé vytvořili platformu Roon, aby poskytla přístup k přesným lékařským informacím a zkušenostem pacientů, které nahrazují nejasné výsledky vyhledávání na internetu
- Roon nabízí více než 16 000 krátkých videí o zdravotních tématech, vytvořených lékaři a dalšími odborníky, s plánem dalšího rozšíření obsahu na klíčové oblasti medicíny
- Navzdory absenci jasného obchodního modelu startup získal 15 milionů dolarů při ocenění 68 milionů, což ukazuje důvěru investorů v jeho potenciál
„Obrátilo mi to svět vzhůru nohama,“ řekl Bhaskaran. Přes den pracoval a večery trávil googlováním o nemoci a možnostech léčby a ve skupinách na Facebooku. Bhaskaran však zjistil, že najít jasné a užitečné informace o stavu jeho otce je neuvěřitelně obtížné.
„Seděl jsem v Silicon Valley obklopen těmi nejchytřejšími mozky v oblasti inženýrství a designu,“ řekl. „Ale pokud jde o zdraví, připadal jsem si jako v době temna.“
Během pandemie se proto Bhaskaran spojil se svými dvěma přáteli, Rohanem Ramakrishnou, neurochirurgem z Weill Cornell Medicine, a inženýrem z Pinterestu Arunem Ranganathanem, a vytvořili Roon, online zdroj, který poskytuje klinicky přesné komplexní lékařské informace vytvořené lékaři a lidmi žijícími s určitou nemocí.
Roon si klade za cíl nahradit googlování a starší weby se zdravotnickým obsahem, jako jsou WebMD a Healthline, videodotazníky a odpověďmi na tisíce zdravotních otázek vytvořenými lékaři ve špičkových zdravotnických zařízeních.

Dr. Ramakrishna si všiml, že on i ostatní lékaři při návštěvách pacientů často odpovídají na stejný soubor otázek. Přesto jsou tyto odpovědi poskytovány pouze během návštěvy lékaře.
„Lékaři vlastní ve svých mozcích miliardy kousků privilegovaných informací, které s vámi sdílejí na klinice, ale mimo jejich vlastní lékařskou praxi se nijak nerozšiřují,“ řekl Dr. Ramakrishna.
Společnost Roon vyzvala tisíce lékařů, aby tyto informace sdíleli na její platformě. Každý, kdo hledá odpovědi na otázky týkající se určitého onemocnění, může vstoupit do služby Roon a zhlédnout více než 16 000 krátkých videí o ALS, glioblastomu, demenci, syndromu polycystických vaječníků
V nadcházejících měsících plánuje Roon rozšířit svůj záběr na ženské zdraví
Bhaskaran vidí Roon jako platformu pro tvůrce lékařů. „Je to trochu jako počátky Pinterestu,“ řekl.
Lékaři se k Roonu připojují, protože chtějí poskytovat cenné informace a sdílet své znalosti. Platforma společnosti jim dává příležitost být tvůrci, ale ne nutně vydělávat na svém obsahu.
Roon nabízí lékařům za účast honorář, i když někteří ho odmítají kvůli předpisům o střetu zájmů, takže nejde o platformu, která by se snažila udělat z lékařů dobře placené tvůrce hvězd sociálních médií, řekl Bhaskaran.
Bhaskaran však věří, že lékaři zjistí, že jim Roon pomáhá šetřit čas a poskytovat lepší péči pacientům. Mohou například sdílet videa Roon jako doplněk vzdělávání před návštěvou lékaře nebo po ní.
Pro pacienty je obsah Roon přitažlivý tím, že slyší lékařské rady od skutečných lékařů a dalších pacientů, kteří se také potýkají s danou nemocí.
Přestože společnost zatím nezačala generovat příjmy ani nevyřešila svůj obchodní model, investoři jí věří. Startup získal 15 milionů dolarů při ocenění 68 milionů dolarů, na němž se podílejí společnosti Forerunner Ventures a FirstMark, a připojili se k nim předchozí investoři Sequoia Capital a TMV.
Eurie Kimová, řídící partner společnosti Forerunner, s nabídkou společnosti Roon hluboce souzní. Více než deset let se starala o svou matku, která měla rakovinu.

„Nemáte moc času na svého chirurga nebo lékaře, a tak když se vás zeptají: „Máte na mě nějaké otázky?“, zpanikaříte,“ řekla. Kim vidí v systému Roon způsob, jak pacientům umožnit, aby byli lépe informovaní a připravení na schůzky.
Pokud jde o způsob, jakým bude Roon zpeněžovat svůj obsah, Kimová se domnívá, že Roon může jít několika cestami. Mohla by prodávat reklamy nebo nabízet předplatné pro nemocnice a lékařské ordinace, které chtějí sdílet vzdělávací videa s pacienty. Stránky by se také mohly potenciálně rozšířit na adresář lékařů, který by pacientům pomohl najít lékaře nebo druhý názor, řekla.
Jako investorka zaměřená na spotřebitele Kimová věří, že obchodní modely se stanou jasnými, jakmile platforma získá kritické množství věrných příznivců a uživatelů.
„Musíte začít s obsahem, musíte začít s důvěrou, správnými informacemi a pak z toho vyrůst,“ řekla Kimová.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky