Adobe (ADBE) akcie se propadly, protože investory zklamal výhled společnosti.
Akcie společnosti solidně zvyšují tržby, ale investoři chtějí, aby její inovace v oblasti umělé inteligence vedly k rychlejšímu růstu
I když má společnost co dokazovat, myslím si, že přechod na odstupňované plány by mohl lépe pomoci jejímu úsilí o monetizaci AI
listopadu, její akcie klesaly, protože investoři byli zklamáni výhledem společnosti. Společnost Adobe stojí v čele generativní umělé inteligence (AI), a to jak se svým balíkem produktů Creative Cloud, který zahrnuje Photoshop, tak se svou divizí Document Cloud obsahující Acrobat. Její monetizační strategie související s AI však poněkud zaostává.
Po posledním propadu se akcie společnosti od začátku roku do dneška propadly o zhruba 18 %. Podívejme se blíže na její výsledky, abychom zjistili, zda je to pro investory příležitost k nákupu do roku 2025.
Zdroj: Shutterstock
Rekordní tržby, ale neuspokojivý výhled
Společnost Adobe uzavřela svůj fiskální rok solidním růstem, když její tržby vzrostly o 11 % na 5,61 miliardy dolarů. To je výrazně více, než předpokládal předchozí výhled, který počítal s tržbami v rozmezí 5,5 až 5,55 miliardy dolarů. Upravený zisk na akcii (EPS) mezitím vyskočil o téměř 13 % na 4,81 USD, což je více, než předpokládal odhad 4,63 až 4,68 USD.
V jednotlivých segmentech společnosti Digital Media, pod kterou spadají divize Creative a Document Cloud, vzrostly tržby o 12 % na 4,15 miliardy USD. V rámci tohoto segmentu vedl segment Document Cloud, jehož tržby vzrostly o 17 % na 843 milionů USD. Její větší divize Creative zaznamenala nárůst tržeb o 10 % na 3,30 miliardy dolarů.
Společnost dosáhla nových ročních opakovaných příjmů (ARR) z Digital Media ve výši 578 milionů USD , přičemž čtvrtletí zakončila s ARR z Digital Media ve výši 17,33 miliardy USD. To byl jen 2% nárůst oproti 569 milionům dolarů nových ARR v oblasti Digital Media, které vygenerovala v loňském roce.
Společnost Adobe pokračovala v propagaci svých nástrojů umělé inteligence a uvedla, že počet generací obrázků umělé inteligence z jejího modelu Firefly AI se nadále zrychluje a nyní překročil 16 miliard kumulativních generací. Nedávno spustila svůj model Firefly pro video v beta verzi a uvedla, že o něj zaznamenala obrovský zájem a že by měl být šířeji dostupný na začátku roku 2025.
Segment Digital Experience společnosti Adobe, který se zabývá digitální analýzou a online marketingem, zaznamenal nárůst příjmů o 10 % na 1,4 miliardy USD, přičemž příjmy z předplatného digitálních zkušeností vzrostly o 13 % na 1,27 miliardy USD. Společnost uvedla, že zaznamenává silnou poptávku po svém novém nástroji Adobe GenStudio for Performance Marketing.
Zdroj: Getty Images
Zatímco samotný kvartál byl solidní, investory zklamala prognóza společnosti Adobe. Pro fiskální rok 2025 společnost plánovala tržby ve výši 23,30 až 23,55 miliardy USD, což představuje růst o 8 až 9 %. To bylo pod konsensem analytiků podle LSEG, kteří očekávali tržby ve výši 23,78 miliardy USD. Předpokládaný upravený zisk na akcii se pohyboval mezi 20,20 a 20,50 dolaru.
Pro první fiskální čtvrtletí společnost stanovila tržby v rozmezí 5,63 až 5,68 miliardy USD, což je více než 5,18 miliardy USD před rokem a představuje 9 až 10% růst. To bylo pod konsensem analytiků ve výši 5,73 miliardy dolarů. Očištěný zisk na akcii očekává v rozmezí 4,95 až 5 USD. Níže je uveden graf výhledů společnosti na 1. fiskální čtvrtletí a celý rok.
Metrika
Předpověď na 1. fiskální čtvrtletí
Prognóza na fiskální rok 2025
Tržby
$5.63 mld až $5.68 mld
$23.30 mld až $23.55 mld
Příjmy segmentu Digital Media
$4.17 mld až $4.20 mld
$17.25 mld až $17.4 mld
Digital Experience segment revenue
$1.38 mld až $1.40 mld
$5.8 mld až $5.9 mld
Tržby segmentu Digital Experience
$4.95 až $5.00
$20.20 až $20.50
Jsou akcie vhodným kandidátem na odraz?
Akcie společnosti Adobe v letošním roce nedosáhly dostatečných výsledků a navzdory všem řečem o inovacích v oblasti umělé inteligence se tyto inovace nepromítly do zrychlujícího se růstu tržeb. Creative Cloud, její největší divize, zaznamenala ve čtvrtletí nárůst nových ARR jen o 2 %, zatímco pro rok 2025 předpovídá zpomalení růstu tržeb.
Společnost se v současné době snaží najít rovnováhu mezi přilákáním nových uživatelů AI a její monetizací. To v současné době vede k solidnímu růstu, ale nezvedlo to tempo růstu tržeb, což je to, co chtějí investoři vidět. A přestože Adobe pravděpodobně vydala poněkud konzervativní výhled, který může překonat, nedala najevo, že by se růst jejích příjmů mohl v příštím roce zrychlit.
Společnost Adobe používá kreditní model pro využívání generativní umělé inteligence a její největší příležitostí v oblasti umělé inteligence může být odklon od tohoto modelu. V rámci hovoru společnost zmínila, že má možnost vytvořit více úrovní napříč svými kreativními produkty, a to bude pravděpodobně lepší způsob, jak zpeněžit své úsilí v oblasti AI.
Z hlediska ocenění se akcie v současné době obchodují s poměrem forwardové ceny k zisku (P/E) ve výši 23,5násobku odhadu analytiků pro fiskální rok 2025 a s násobkem forwardové ceny k tržbám (P/S ) pod 9. To se zdá být relativně atraktivní ocenění.
listopadu, její akcie klesaly, protože investoři byli zklamáni výhledem společnosti. Společnost Adobe stojí v čele generativní umělé inteligence , a to jak se svým balíkem produktů Creative Cloud, který zahrnuje Photoshop, tak se svou divizí Document Cloud obsahující Acrobat. Její monetizační strategie související s AI však poněkud zaostává.Po posledním propadu se akcie společnosti od začátku roku do dneška propadly o zhruba 18 %. Podívejme se blíže na její výsledky, abychom zjistili, zda je to pro investory příležitost k nákupu do roku 2025. Rekordní tržby, ale neuspokojivý výhledSpolečnost Adobe uzavřela svůj fiskální rok solidním růstem, když její tržby vzrostly o 11 % na 5,61 miliardy dolarů. To je výrazně více, než předpokládal předchozí výhled, který počítal s tržbami v rozmezí 5,5 až 5,55 miliardy dolarů. Upravený zisk na akcii mezitím vyskočil o téměř 13 % na 4,81 USD, což je více, než předpokládal odhad 4,63 až 4,68 USD.V jednotlivých segmentech společnosti Digital Media, pod kterou spadají divize Creative a Document Cloud, vzrostly tržby o 12 % na 4,15 miliardy USD. V rámci tohoto segmentu vedl segment Document Cloud, jehož tržby vzrostly o 17 % na 843 milionů USD. Její větší divize Creative zaznamenala nárůst tržeb o 10 % na 3,30 miliardy dolarů.Společnost dosáhla nových ročních opakovaných příjmů z Digital Media ve výši 578 milionů USD , přičemž čtvrtletí zakončila s ARR z Digital Media ve výši 17,33 miliardy USD. To byl jen 2% nárůst oproti 569 milionům dolarů nových ARR v oblasti Digital Media, které vygenerovala v loňském roce.Společnost Adobe pokračovala v propagaci svých nástrojů umělé inteligence a uvedla, že počet generací obrázků umělé inteligence z jejího modelu Firefly AI se nadále zrychluje a nyní překročil 16 miliard kumulativních generací. Nedávno spustila svůj model Firefly pro video v beta verzi a uvedla, že o něj zaznamenala obrovský zájem a že by měl být šířeji dostupný na začátku roku 2025.Segment Digital Experience společnosti Adobe, který se zabývá digitální analýzou a online marketingem, zaznamenal nárůst příjmů o 10 % na 1,4 miliardy USD, přičemž příjmy z předplatného digitálních zkušeností vzrostly o 13 % na 1,27 miliardy USD. Společnost uvedla, že zaznamenává silnou poptávku po svém novém nástroji Adobe GenStudio for Performance Marketing.Zatímco samotný kvartál byl solidní, investory zklamala prognóza společnosti Adobe. Pro fiskální rok 2025 společnost plánovala tržby ve výši 23,30 až 23,55 miliardy USD, což představuje růst o 8 až 9 %. To bylo pod konsensem analytiků podle LSEG, kteří očekávali tržby ve výši 23,78 miliardy USD. Předpokládaný upravený zisk na akcii se pohyboval mezi 20,20 a 20,50 dolaru.Pro první fiskální čtvrtletí společnost stanovila tržby v rozmezí 5,63 až 5,68 miliardy USD, což je více než 5,18 miliardy USD před rokem a představuje 9 až 10% růst. To bylo pod konsensem analytiků ve výši 5,73 miliardy dolarů. Očištěný zisk na akcii očekává v rozmezí 4,95 až 5 USD.Níže je uveden graf výhledů společnosti na 1. fiskální čtvrtletí a celý rok.MetrikaPředpověď na 1. fiskální čtvrtletíPrognóza na fiskální rok 2025Tržby$5.63 mld až $5.68 mld$23.30 mld až $23.55 mldPříjmy segmentu Digital Media$4.17 mld až $4.20 mld$17.25 mld až $17.4 mldDigital Experience segment revenue$1.38 mld až $1.40 mld$5.8 mld až $5.9 mldTržby segmentu Digital Experience$4.95 až $5.00$20.20 až $20.50Jsou akcie vhodným kandidátem na odraz?Akcie společnosti Adobe v letošním roce nedosáhly dostatečných výsledků a navzdory všem řečem o inovacích v oblasti umělé inteligence se tyto inovace nepromítly do zrychlujícího se růstu tržeb. Creative Cloud, její největší divize, zaznamenala ve čtvrtletí nárůst nových ARR jen o 2 %, zatímco pro rok 2025 předpovídá zpomalení růstu tržeb.Společnost se v současné době snaží najít rovnováhu mezi přilákáním nových uživatelů AI a její monetizací. To v současné době vede k solidnímu růstu, ale nezvedlo to tempo růstu tržeb, což je to, co chtějí investoři vidět. A přestože Adobe pravděpodobně vydala poněkud konzervativní výhled, který může překonat, nedala najevo, že by se růst jejích příjmů mohl v příštím roce zrychlit.Společnost Adobe používá kreditní model pro využívání generativní umělé inteligence a její největší příležitostí v oblasti umělé inteligence může být odklon od tohoto modelu. V rámci hovoru společnost zmínila, že má možnost vytvořit více úrovní napříč svými kreativními produkty, a to bude pravděpodobně lepší způsob, jak zpeněžit své úsilí v oblasti AI.Z hlediska ocenění se akcie v současné době obchodují s poměrem forwardové ceny k zisku ve výši 23,5násobku odhadu analytiků pro fiskální rok 2025 a s násobkem forwardové ceny k tržbám pod 9. To se zdá být relativně atraktivní ocenění.