Společnost Celsius Holdings (CELH) zaznamenala pokles tržeb kvůli změnám ve strategii a rostoucí konkurenci, což vedlo k propadu akcií o 70 % z historických maxim
Dlouhodobá expanze na mezinárodní trhy a rostoucí poptávka po energetických nápojích naznačují příležitosti pro budoucí růst tržeb společnosti Celsius
Po výrazném poklesu hodnoty akcií nabízí Celsius atraktivní možnost pro investory zaměřené na dlouhodobý růstový potenciál v dynamickém odvětví energetických nápojů
Výrobce zdravějších energetických nápojů bez cukru zaznamenal v minulém čtvrtletí propad tržeb kvůli rostoucí konkurenci a změně strategie u svého největšího distribučního partnera. Akcie se propadly o neuvěřitelných 70 % z historického maxima, které bylo dosaženo před pouhým půl rokem, což způsobilo obrovskou bolest akcionářům, kteří se v tomto roce udrželi.
Tato krátkodobá bolest by měla být vnímána jako příležitost pro trpělivé investory zaměřené na dlouhodobé zisky. Zde je důvod, proč jsou růstové akcie společnosti Celsius Holdings pro investory vhodnou koupí v době, kdy se blíží sezóna dovolených.
Stagnace tržního podílu a výzvy v distribuci s PepsiCo
Akcie společnosti Celsius (CELH) se propadly z několika důvodů. Zaprvé bychom si měli uvědomit, že akcie se na začátku roku 2024 obchodovaly s poměrem ceny k zisku (P/E) vyšším než 100. V roce 2024 se akcie společnosti Celsius prodávaly za cenu vyšší než 100 %. Jakákoli akcie obchodovaná s hodnotou P/E, která je na hranici nosu, bude riziková, bez ohledu na to, jak rychle společnosti rostou tržby.
Zdroj: Shutterstock
Když už jsme u toho, dostáváme se k druhému důvodu, proč akcie společnosti Celsius letos oslabily: zpomalení růstu tržeb. Poté, co společnost Celsius po mnoho let vykazovala obrovské dvouciferné hodnoty růstu tržeb, došlo v roce 2024 k velkému zpomalení. V každém čtvrtletí docházelo k postupnému zpomalování růstu tržeb, přičemž v posledním čtvrtletí tržby skutečně meziročně poklesly o 31 %.
Nyní tento obrovský pokles příjmů není tak špatný, jak se zdá. Společnost Celsius má významnou distribuční smlouvu se společností PepsiCo, která se letos rozhodla snížit stav zásob tohoto energetického nápoje. Snížení zásob znamenalo dočasný zásah do příjmů společnosti Celsius. Značka neztratila 30 % svého podílu na trhu během jednoho čtvrtletí.
Příběh tržního podílu však není hezký. Po letech nárůstu tržního podílu v kategorii energetických nápojů se zdá, že se Celsius v roce 2024 zastavil na zhruba 12% podílu na trhu ve Spojených státech. Čas ukáže, zda je tato stagnace pro společnost Celsius stropem, ale investoři jsou zjevně znepokojeni. Na trhu energetických nápojů bez cukru, kterému kdysi dominovala společnost Celsius, se objevuje stále větší konkurence ze strany nově vznikajících značek, jako jsou Alani Nu a Ghost.
Dlouhodobý mezinárodní růst
Společnost Celsius nyní čelí protivětru v několika oblastech. To však neznamená, že budou trvalé. Problémy se zásobami u Pepsi by se měly vyřešit během několika příštích čtvrtletí. Pak se tržby společnosti srovnají se skutečnými prodeji od maloobchodníků fanouškům tohoto produktu.
Konkurence značek je tvrdá a investoři by neměli spoléhat na to, že Celsius získá podíl na trhu jako před rokem 2024. Žádná kategorie spotřebního baleného zboží není monopolní – vždy budou existovat další značky energetických nápojů.
Existuje několik dlouhodobých zadních větrů, které by měly společnosti Celsius v příštích pěti letech pomoci k růstu. Značka teprve expanduje na mezinárodní trhy, které nyní zahrnují anglicky mluvící země a Francii. Mezinárodní tržby v posledním čtvrtletí meziročně vzrostly o 37 %, což by investoři měli očekávat i v příštích letech.
Celkové prodeje energetických nápojů stále rostou a ubírají podíl tradičním zdrojům nápojů, jako je káva, ovocné šťávy a limonády. Pokud si společnost Celsius udrží svůj podíl na trhu, měl by jí tento vítr v zádech v tomto odvětví pomoci v růstu tržeb v příštích několika letech.
V neposlední řadě bychom neměli zapomínat na stálé zvyšování cen, které mohou značky spotřebitelsky balených potravin rok co rok realizovat.
Zdroj: Getty Images
Balení 12 plechovek Celsius se v současné době na Amazonu prodává za cenu kolem 20 dolarů. Společnost Celsius bude moci v příštích letech zvýšit ceny svých balení energetických nápojů na 21, 22 a případně i výše a pravděpodobně se setká jen s malým odporem zákazníků. Nejde zkrátka o drahé zboží, pokud lidé takové výrobky zařadí do svého každodenního života.
Proč může být nyní vhodné koupit akcie společnosti Celsius?
Když sečteme tyto tři faktory růstu – mezinárodní expanzi, růst kategorie a cenovou sílu -, myslím, že společnost Celsius může v příštích pěti letech dosáhnout 10% ročního růstu tržeb. Extrapolací ze současných klouzavých tržeb ve výši 1,37 miliardy dolarů dosáhne společnost Celsius za pět let tržeb ve výši 2,2 miliardy dolarů.
Za předpokladu, že společnost dosáhne podobných ziskových marží jako Monster Beverage ve výši 25 %, bude Celsius za pět let generovat roční zisk 550 milionů USD, což by snížilo její P/E na 12,4 ve srovnání se současnou tržní kapitalizací akcie ve výši 6,8 miliardy USD. Průměrný poměr P/E pro index S&P 500 je dnes 31.
Pokud věříte v růstový příběh společnosti Celsius, je tato akcie po poklesu o 70 % z maximálních hodnot pravděpodobně vhodná k nákupu pro ty, kteří ji chtějí držet alespoň pět let nebo déle.
Výrobce zdravějších energetických nápojů bez cukru zaznamenal v minulém čtvrtletí propad tržeb kvůli rostoucí konkurenci a změně strategie u svého největšího distribučního partnera. Akcie se propadly o neuvěřitelných 70 % z historického maxima, které bylo dosaženo před pouhým půl rokem, což způsobilo obrovskou bolest akcionářům, kteří se v tomto roce udrželi.Tato krátkodobá bolest by měla být vnímána jako příležitost pro trpělivé investory zaměřené na dlouhodobé zisky. Zde je důvod, proč jsou růstové akcie společnosti Celsius Holdings pro investory vhodnou koupí v době, kdy se blíží sezóna dovolených.Stagnace tržního podílu a výzvy v distribuci s PepsiCoAkcie společnosti Celsius se propadly z několika důvodů. Zaprvé bychom si měli uvědomit, že akcie se na začátku roku 2024 obchodovaly s poměrem ceny k zisku vyšším než 100. V roce 2024 se akcie společnosti Celsius prodávaly za cenu vyšší než 100 %. Jakákoli akcie obchodovaná s hodnotou P/E, která je na hranici nosu, bude riziková, bez ohledu na to, jak rychle společnosti rostou tržby.Zdroj: Shutterstock
Když už jsme u toho, dostáváme se k druhému důvodu, proč akcie společnosti Celsius letos oslabily: zpomalení růstu tržeb. Poté, co společnost Celsius po mnoho let vykazovala obrovské dvouciferné hodnoty růstu tržeb, došlo v roce 2024 k velkému zpomalení. V každém čtvrtletí docházelo k postupnému zpomalování růstu tržeb, přičemž v posledním čtvrtletí tržby skutečně meziročně poklesly o 31 %.Nyní tento obrovský pokles příjmů není tak špatný, jak se zdá. Společnost Celsius má významnou distribuční smlouvu se společností PepsiCo, která se letos rozhodla snížit stav zásob tohoto energetického nápoje. Snížení zásob znamenalo dočasný zásah do příjmů společnosti Celsius. Značka neztratila 30 % svého podílu na trhu během jednoho čtvrtletí.Příběh tržního podílu však není hezký. Po letech nárůstu tržního podílu v kategorii energetických nápojů se zdá, že se Celsius v roce 2024 zastavil na zhruba 12% podílu na trhu ve Spojených státech. Čas ukáže, zda je tato stagnace pro společnost Celsius stropem, ale investoři jsou zjevně znepokojeni. Na trhu energetických nápojů bez cukru, kterému kdysi dominovala společnost Celsius, se objevuje stále větší konkurence ze strany nově vznikajících značek, jako jsou Alani Nu a Ghost.Dlouhodobý mezinárodní růstSpolečnost Celsius nyní čelí protivětru v několika oblastech. To však neznamená, že budou trvalé. Problémy se zásobami u Pepsi by se měly vyřešit během několika příštích čtvrtletí. Pak se tržby společnosti srovnají se skutečnými prodeji od maloobchodníků fanouškům tohoto produktu.Konkurence značek je tvrdá a investoři by neměli spoléhat na to, že Celsius získá podíl na trhu jako před rokem 2024. Žádná kategorie spotřebního baleného zboží není monopolní – vždy budou existovat další značky energetických nápojů. Existuje několik dlouhodobých zadních větrů, které by měly společnosti Celsius v příštích pěti letech pomoci k růstu. Značka teprve expanduje na mezinárodní trhy, které nyní zahrnují anglicky mluvící země a Francii. Mezinárodní tržby v posledním čtvrtletí meziročně vzrostly o 37 %, což by investoři měli očekávat i v příštích letech.Celkové prodeje energetických nápojů stále rostou a ubírají podíl tradičním zdrojům nápojů, jako je káva, ovocné šťávy a limonády. Pokud si společnost Celsius udrží svůj podíl na trhu, měl by jí tento vítr v zádech v tomto odvětví pomoci v růstu tržeb v příštích několika letech.V neposlední řadě bychom neměli zapomínat na stálé zvyšování cen, které mohou značky spotřebitelsky balených potravin rok co rok realizovat.Balení 12 plechovek Celsius se v současné době na Amazonu prodává za cenu kolem 20 dolarů. Společnost Celsius bude moci v příštích letech zvýšit ceny svých balení energetických nápojů na 21, 22 a případně i výše a pravděpodobně se setká jen s malým odporem zákazníků. Nejde zkrátka o drahé zboží, pokud lidé takové výrobky zařadí do svého každodenního života.Proč může být nyní vhodné koupit akcie společnosti Celsius?Když sečteme tyto tři faktory růstu – mezinárodní expanzi, růst kategorie a cenovou sílu -, myslím, že společnost Celsius může v příštích pěti letech dosáhnout 10% ročního růstu tržeb. Extrapolací ze současných klouzavých tržeb ve výši 1,37 miliardy dolarů dosáhne společnost Celsius za pět let tržeb ve výši 2,2 miliardy dolarů.Za předpokladu, že společnost dosáhne podobných ziskových marží jako Monster Beverage ve výši 25 %, bude Celsius za pět let generovat roční zisk 550 milionů USD, což by snížilo její P/E na 12,4 ve srovnání se současnou tržní kapitalizací akcie ve výši 6,8 miliardy USD. Průměrný poměr P/E pro index S&P 500 je dnes 31.Pokud věříte v růstový příběh společnosti Celsius, je tato akcie po poklesu o 70 % z maximálních hodnot pravděpodobně vhodná k nákupu pro ty, kteří ji chtějí držet alespoň pět let nebo déle.
Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...
Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....