Zoom Communications: inovace a stabilní růst lídra v online komunikaci
Zoom Communications přináší nové inovace s podporou umělé inteligence, stabilizuje svůj růst a nabízí atraktivní příležitosti pro investory hledající dlouhodobý potenciál v online komunikaci.
Zoom (ZM) rozšiřuje svůj záběr s platformou Workplace poháněnou umělou inteligencí
Tržby Zoom meziročně rostou, s významnými zákazníky generujícími přes 100 000 USD ročně
Zoom nabízí atraktivní ocenění a potenciál pro růst díky podhodnocení oproti konkurentům
I když akcie zůstávají o 85 % níže než na svém vrcholu z října 2020, probíhající provozní a finanční oživení žene akcie na nejvyšší úroveň za téměř dva roky.
Je pravda, že Zoom (ZM) už nedosahuje tak bleskového růstu, jakého dosáhl během pandemie, kdy virtuální schůzky byly pro lidi pracující a učící se z domova nutností. Přesto vznikla společnost, která je diverzifikovanější a ziskovější než kdykoli předtím. Pro investory se nabízí příležitost koupit si lídra v oboru, jehož očekávání trh korigoval.
Pojďme prozkoumat, proč by společnost Zoom Communications mohla být chytrým přírůstkem do vašeho portfolia.
Budoucnost produktivity s podporou umělé inteligence
Je to už několik let, co společnost Zoom vzala svět útokem, přešla do popkulturního slovníku a stala se synonymem pro všechny online schůzky. Několik funkcí, včetně sdílení obrazovky, virtuálních tabulí a co-hostingu, které jsou poskytovány prostřednictvím snadno použitelného rozhraní, bylo považováno za převratné ve srovnání s tradičními možnostmi videokonferencí.
Zdroj: Getty images
Výzvou pro Zoom bylo udržet si relevanci nejen proto, že návrat do kanceláří utlumil jeho růst, ale také proto, že se pohybuje v silně konkurenčním prostředí. Alternativní řešení, jako je Teams od společnosti Microsoft a Webex od společnosti Cisco Systems, se nyní vyrovnají kdysi jedinečným schopnostem Zoomu a funkce jako sdílení obrazovky a virtuální tabule se staly standardem v oboru.
Zoom však pokračuje v inovacích a rozvíjí svou nabídku v rámci širšího ekosystému sjednocené komunikace.
Společnost přidala sadu nástrojů pro produktivitu podnikání integrovanou s generativní umělou inteligencí (AI), která automatizuje pracovní postupy jako virtuální asistent pro zlepšení uživatelského komfortu. Budoucnost společnosti Zoom je nakonec v této platformě Workplace s umělou inteligencí, která rozšiřuje oslovitelný trh daleko za hranice videokonferencí se specializovanými a oborově specifickými aplikacemi.
Stabilní ziskový růst
Společnost Zoom si v letošním roce na pozadí svých nových růstových faktorů připsala několik milníků. Ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2025 (za období do 30. září) vzrostly celkové tržby meziročně o 4 %, zatímco upravený zisk na akcii (EPS) činil 1,29 USD, což je o 7 % více než před rokem. Je pozoruhodné, že oba hlavní ukazatele překonaly očekávání Wall Street.
Ukazatelem výkonnosti, který vynikal, bylo to, že 3 995 zákazníků společnosti Zoom přispělo každý více než 100 000 USD ročních příjmů, což je o 7 % více než v loňském roce. To je důležité, protože to naznačuje, že Zoom získává dynamiku na větším podnikovém trhu.
Odchod zákazníků (Churn) ve výši 2,7 % klesl na nejnižší úroveň v historii, což poskytuje určitou jistotu, že růst bude pokračovat. Vedení do tohoto výhledu promítlo optimismus zvýšením celoročního výhledu. Zoom nyní očekává roční růst tržeb ve fiskálním roce 2025 mezi 2,8 % a 3 % oproti předchozímu odhadu 2,3 % až 2,5 %. Společnost nyní plánuje celoroční růst očištěného zisku na akcii o zhruba 4 % oproti loňskému roku.
Jaké jsou další kroky pro budoucnost Zoom Communications?
Zoom Communications nabízí solidní základy včetně stabilního růstu, zrychlujícího se volného cash flow a rozvahy s nulovým zadlužením. To je skvělý výchozí bod při uvažování o potenciální investici.
Zdroj: burzovnisvet.cz
Zajímavé je také atraktivní ocenění společnosti, jejíž akcie se obchodují za 16násobek celoročního konsensuálního zisku na akcii jako forwardový poměr ceny k zisku (P/E). Tato úroveň představuje hlubokou slevu oproti gigantům v oblasti softwarových aplikací, jako je Microsoft s forwardovým P/E 34 nebo Salesforce s 36.
Je pravda, že tito giganti si zaslouží vyšší ocenění díky svému aktuálně silnějšímu růstu tržeb, ale lze tvrdit, že společnost Zoom je podhodnocená a má prostor pro zvýšení svého násobku zisků.
Býčí argument spočívá v tom, že její výsledky v několika následujících čtvrtletích potvrdí začínající příběh návratu. Důkazy o tom, že platforma Zoom Workplace získává v kategorii firemní spolupráce na produktivitě stále větší váhu, a to právě na úkor těchto větších konkurentů, by měly být katalyzátorem pro udržení růstu akcií směrem vzhůru.
Závěr
Společnost Zoom Communications si odškrtává několik položek na seznamu toho, co považuji za bezvýznamnou akcii: skvělá společnost za výhodnou cenu, která má předpoklady přinášet akcionářům pozitivní výnosy.
To neznamená, že tento nápad je bez rizika, ale investoři s dlouhodobým horizontem mohou pro akcie Zoom najít místo v rámci diverzifikovaného portfolia.
I když akcie zůstávají o 85 % níže než na svém vrcholu z října 2020, probíhající provozní a finanční oživení žene akcie na nejvyšší úroveň za téměř dva roky.Je pravda, že Zoom už nedosahuje tak bleskového růstu, jakého dosáhl během pandemie, kdy virtuální schůzky byly pro lidi pracující a učící se z domova nutností. Přesto vznikla společnost, která je diverzifikovanější a ziskovější než kdykoli předtím. Pro investory se nabízí příležitost koupit si lídra v oboru, jehož očekávání trh korigoval.Pojďme prozkoumat, proč by společnost Zoom Communications mohla být chytrým přírůstkem do vašeho portfolia.Budoucnost produktivity s podporou umělé inteligenceJe to už několik let, co společnost Zoom vzala svět útokem, přešla do popkulturního slovníku a stala se synonymem pro všechny online schůzky. Několik funkcí, včetně sdílení obrazovky, virtuálních tabulí a co-hostingu, které jsou poskytovány prostřednictvím snadno použitelného rozhraní, bylo považováno za převratné ve srovnání s tradičními možnostmi videokonferencí.Výzvou pro Zoom bylo udržet si relevanci nejen proto, že návrat do kanceláří utlumil jeho růst, ale také proto, že se pohybuje v silně konkurenčním prostředí. Alternativní řešení, jako je Teams od společnosti Microsoft a Webex od společnosti Cisco Systems, se nyní vyrovnají kdysi jedinečným schopnostem Zoomu a funkce jako sdílení obrazovky a virtuální tabule se staly standardem v oboru.Zoom však pokračuje v inovacích a rozvíjí svou nabídku v rámci širšího ekosystému sjednocené komunikace.Společnost přidala sadu nástrojů pro produktivitu podnikání integrovanou s generativní umělou inteligencí , která automatizuje pracovní postupy jako virtuální asistent pro zlepšení uživatelského komfortu. Budoucnost společnosti Zoom je nakonec v této platformě Workplace s umělou inteligencí, která rozšiřuje oslovitelný trh daleko za hranice videokonferencí se specializovanými a oborově specifickými aplikacemi.Stabilní ziskový růstSpolečnost Zoom si v letošním roce na pozadí svých nových růstových faktorů připsala několik milníků. Ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2025 vzrostly celkové tržby meziročně o 4 %, zatímco upravený zisk na akcii činil 1,29 USD, což je o 7 % více než před rokem. Je pozoruhodné, že oba hlavní ukazatele překonaly očekávání Wall Street. Ukazatelem výkonnosti, který vynikal, bylo to, že 3 995 zákazníků společnosti Zoom přispělo každý více než 100 000 USD ročních příjmů, což je o 7 % více než v loňském roce. To je důležité, protože to naznačuje, že Zoom získává dynamiku na větším podnikovém trhu. Odchod zákazníků ve výši 2,7 % klesl na nejnižší úroveň v historii, což poskytuje určitou jistotu, že růst bude pokračovat. Vedení do tohoto výhledu promítlo optimismus zvýšením celoročního výhledu. Zoom nyní očekává roční růst tržeb ve fiskálním roce 2025 mezi 2,8 % a 3 % oproti předchozímu odhadu 2,3 % až 2,5 %. Společnost nyní plánuje celoroční růst očištěného zisku na akcii o zhruba 4 % oproti loňskému roku.Jaké jsou další kroky pro budoucnost Zoom Communications?Zoom Communications nabízí solidní základy včetně stabilního růstu, zrychlujícího se volného cash flow a rozvahy s nulovým zadlužením. To je skvělý výchozí bod při uvažování o potenciální investici.Zajímavé je také atraktivní ocenění společnosti, jejíž akcie se obchodují za 16násobek celoročního konsensuálního zisku na akcii jako forwardový poměr ceny k zisku . Tato úroveň představuje hlubokou slevu oproti gigantům v oblasti softwarových aplikací, jako je Microsoft s forwardovým P/E 34 nebo Salesforce s 36. Je pravda, že tito giganti si zaslouží vyšší ocenění díky svému aktuálně silnějšímu růstu tržeb, ale lze tvrdit, že společnost Zoom je podhodnocená a má prostor pro zvýšení svého násobku zisků.Býčí argument spočívá v tom, že její výsledky v několika následujících čtvrtletích potvrdí začínající příběh návratu. Důkazy o tom, že platforma Zoom Workplace získává v kategorii firemní spolupráce na produktivitě stále větší váhu, a to právě na úkor těchto větších konkurentů, by měly být katalyzátorem pro udržení růstu akcií směrem vzhůru.ZávěrSpolečnost Zoom Communications si odškrtává několik položek na seznamu toho, co považuji za bezvýznamnou akcii: skvělá společnost za výhodnou cenu, která má předpoklady přinášet akcionářům pozitivní výnosy. To neznamená, že tento nápad je bez rizika, ale investoři s dlouhodobým horizontem mohou pro akcie Zoom najít místo v rámci diverzifikovaného portfolia.