Společnost Goodyear Tire & Rubber plánuje prodat svou značku Dunlop společnosti Sumitomo Rubber Industries za přibližně 700 milionů dolarů. Součástí transakce je převod ochranných známek a aktiv Dunlop v Evropě, Severní Americe a Oceánii. Transakce zahrnuje aktiva v oblasti spotřebních, komerčních a speciálních pneumatik. Společnost Sumitomo Rubber zaplatí po uzavření transakce 701 milionů dolarů, což zahrnuje náklady spojené s převodem značky, poplatky za přechod a nákup zásob pneumatik. Společnost Goodyear hodlá výtěžek použít na snížení své finanční páky a podporu dalších podniků. Rozhodnutí prodat značku Dunlop následuje po strategické revizi této značky. Transakce podléhá schválení regulačních orgánů a očekává se, že bude dokončena do poloviny roku 2025. Společnost Goodyear si zejména ponechá určitá práva na značku Dunlop a zpětně získá licenci na ochranné známky pro nákladní pneumatiky v Evropě. Kromě toho si ponechá práva na své podnikání v oblasti motocyklových pneumatik v Evropě a Oceánii. Analytici z Morgan Stanley se domnívají, že tento krok umožní společnosti Goodyear snížit její expozici vůči neprémiovým pneumatikám, ale vyvolává otázky ohledně budoucích volných kapacit a kapitálových výdajů společnosti.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky