Automobilový průmysl se celosvětově nachází v krizi
Kam směřujeme?
V automobilce Hyundai v Nošovicích budou další dva nevýrobní dny, letos naposled
Na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách připadá 823.000 aut. Ve dvou indických závodech vyrobila Škoda 32.800 vozů. Automobilka o tom dnes informovala v tiskové zprávě.
Pro vozy mateřského koncernu Volkswagen vyrobila Škoda Auto více než 280.000 bateriových systémů pro plně elektrické vozy a pro vozy s plug-in hybridním pohonem, přes milion převodovek a téměř 500.000 motorů.
„Rok 2024 byl z pohledu výroby jedním z nejnáročnějších let v historii automobilky Škoda Auto, a to zásluhou spuštění výroby rekordního počtu nových vozů, rozšiřováním našich kapacit v zahraničních závodech a další optimalizací výrobních procesů,“ uvedl člen představenstva Škody pro výrobu a logistiku Andreas Dick.
Ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila loni automobilka 575.000 vozů modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Enyaq a Enyaq Coupé. Vzniklo tam rovněž 355.000 přímo řazených převodovek MQ 200 a téměř 500.000 motorů úsporné řady EA 211. Rozšířenou linku v Mladé Boleslavi loni opustilo 227.000 trakčních akumulátorů pro elektromobily na platformě MEB, které využívají vozy Škoda i další značky koncernu. Dalších 53.600 baterií závod vyrobil pro plug-in hybridní modely.
V závodě v Kvasinách vyrobila automobilka 248.000 vozů především modelů Karoq a Kodiaq, během roku přibyla modernizovaná Octavia. V závodě ve Vrchlabí vzniklo 710.600 sedmistupňových automatických převodovek DSG 200, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek.
V závodě v Bratislavě loni vyrobila Škoda 54.500 vozů modelu Superb nové generace.
Ve dvou indických závodech vyrobila Škoda 32.800 vozů. V Púně, kde se vyrábějí modely Slavia a Kushaq, začala v prosinci s výrobou nového SUV Kylaq, výrobní kapacita byla navýšená o 30 procent. Místní logistické centrum připravuje modely Slavia a Kushaq na plně rozložené montážní sady (CKD), které se budou kompletovat v nově vybudovaném závodu ve Vietnamu. Na lince ve městě Čhatrapati Sambhádžínagar se loni vyráběl SUV Kodiaq. Ve třech čínských závodech vyrobila automobilka 15.200 vozů. Na Ukrajině v Solomonovu pokračovala montáž SUV Karoq. V Kazachstánu, kde se z částečně rozložených sad (SKD) vyrábí modely Kodiaq, Karoq, Kamiq a Octavia, se loni vyrobilo prvních víc než 1400 vozů od opětovného vstupu značky na trh.
Automobilka plánuje letos v prvním čtvrtletí spustit sériovou produkci ve Vietnamu, kde se loni připravovala výroba modelů Slavia a Kushaq z kompletně rozložených sad (CKD) dovezených z Indie.
Škoda celosvětově zaměstnává zhruba 40.000 lidí. V současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq. Loni celosvětově zvýšila dodávky vozů o 6,9 procenta, na 926.600.
<!– DIP popup–>
Zdroj: Getty Images
V automobilce Hyundai v Nošovicích budou další dva nevýrobní dny, letos naposled
V automobilce Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku budou další dva nevýrobní dny. Po dvou pátcích půjde tentokrát o pondělky 3. a 10. února. Na internetových stránkách to dnes uvedli odboráři, upozornil na to server zdopravy.cz. Informaci potvrdil ČTK vedoucí divize administrativy závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) Petr Michník, který řekl, že půjde o poslední dva letošní nevýrobní dny.
„Opět klasika – vedoucí zaměstnanci určí, kteří zaměstnanci půjdou i přesto do práce, no a zbytek dle kolektivní smlouvy doma na 70 procentech průměrného výdělku,“ napsali odboráři.
Podle Michníka nevýrobní dny souvisí se snížením obchodního plánu, kvůli kterému automobilka od počátku roku zpomalila výrobní linky a také asi o 100 redukuje stav zaměstnanců. Důvodem je ekonomická situace ve světě a také nejistota, jaká bude poptávka po elektrických autech. Firma počátkem roku avizovala, že bude několik nevýrobních dnů.
Loni slezský závod vyrobil 330.890 aut, o 9610 vozů méně než v roce 2023. Pokles činil meziročně 2,8 procenta. Letošní plán výroby je zhruba 295.000 vozů.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Vyrábí modely Tucson, i30 v několika variantách a Kona Electric. Závod má přibližně 3100 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro jeho přímé dodavatele. Zisk podniku v roce 2023 vzrostl o 2,92 miliardy na 13,87 miliardy korun a tržby o 21,25 miliardy na 188,99 miliardy korun.
Zdroj: Getty Images
Na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách připadá 823.000 aut. Ve dvou indických závodech vyrobila Škoda 32.800 vozů. Automobilka o tom dnes informovala v tiskové zprávě.Pro vozy mateřského koncernu Volkswagen vyrobila Škoda Auto více než 280.000 bateriových systémů pro plně elektrické vozy a pro vozy s plug-in hybridním pohonem, přes milion převodovek a téměř 500.000 motorů.„Rok 2024 byl z pohledu výroby jedním z nejnáročnějších let v historii automobilky Škoda Auto, a to zásluhou spuštění výroby rekordního počtu nových vozů, rozšiřováním našich kapacit v zahraničních závodech a další optimalizací výrobních procesů,“ uvedl člen představenstva Škody pro výrobu a logistiku Andreas Dick.Ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila loni automobilka 575.000 vozů modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Enyaq a Enyaq Coupé. Vzniklo tam rovněž 355.000 přímo řazených převodovek MQ 200 a téměř 500.000 motorů úsporné řady EA 211. Rozšířenou linku v Mladé Boleslavi loni opustilo 227.000 trakčních akumulátorů pro elektromobily na platformě MEB, které využívají vozy Škoda i další značky koncernu. Dalších 53.600 baterií závod vyrobil pro plug-in hybridní modely.V závodě v Kvasinách vyrobila automobilka 248.000 vozů především modelů Karoq a Kodiaq, během roku přibyla modernizovaná Octavia. V závodě ve Vrchlabí vzniklo 710.600 sedmistupňových automatických převodovek DSG 200, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek.V závodě v Bratislavě loni vyrobila Škoda 54.500 vozů modelu Superb nové generace.Ve dvou indických závodech vyrobila Škoda 32.800 vozů. V Púně, kde se vyrábějí modely Slavia a Kushaq, začala v prosinci s výrobou nového SUV Kylaq, výrobní kapacita byla navýšená o 30 procent. Místní logistické centrum připravuje modely Slavia a Kushaq na plně rozložené montážní sady , které se budou kompletovat v nově vybudovaném závodu ve Vietnamu. Na lince ve městě Čhatrapati Sambhádžínagar se loni vyráběl SUV Kodiaq. Ve třech čínských závodech vyrobila automobilka 15.200 vozů. Na Ukrajině v Solomonovu pokračovala montáž SUV Karoq. V Kazachstánu, kde se z částečně rozložených sad vyrábí modely Kodiaq, Karoq, Kamiq a Octavia, se loni vyrobilo prvních víc než 1400 vozů od opětovného vstupu značky na trh.Automobilka plánuje letos v prvním čtvrtletí spustit sériovou produkci ve Vietnamu, kde se loni připravovala výroba modelů Slavia a Kushaq z kompletně rozložených sad dovezených z Indie.Škoda celosvětově zaměstnává zhruba 40.000 lidí. V současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq. Loni celosvětově zvýšila dodávky vozů o 6,9 procenta, na 926.600.<!– DIP popup–>V automobilce Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku budou další dva nevýrobní dny. Po dvou pátcích půjde tentokrát o pondělky 3. a 10. února. Na internetových stránkách to dnes uvedli odboráři, upozornil na to server zdopravy.cz. Informaci potvrdil ČTK vedoucí divize administrativy závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech Petr Michník, který řekl, že půjde o poslední dva letošní nevýrobní dny.„Opět klasika – vedoucí zaměstnanci určí, kteří zaměstnanci půjdou i přesto do práce, no a zbytek dle kolektivní smlouvy doma na 70 procentech průměrného výdělku,“ napsali odboráři.Podle Michníka nevýrobní dny souvisí se snížením obchodního plánu, kvůli kterému automobilka od počátku roku zpomalila výrobní linky a také asi o 100 redukuje stav zaměstnanců. Důvodem je ekonomická situace ve světě a také nejistota, jaká bude poptávka po elektrických autech. Firma počátkem roku avizovala, že bude několik nevýrobních dnů.Loni slezský závod vyrobil 330.890 aut, o 9610 vozů méně než v roce 2023. Pokles činil meziročně 2,8 procenta. Letošní plán výroby je zhruba 295.000 vozů.Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Vyrábí modely Tucson, i30 v několika variantách a Kona Electric. Závod má přibližně 3100 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro jeho přímé dodavatele. Zisk podniku v roce 2023 vzrostl o 2,92 miliardy na 13,87 miliardy korun a tržby o 21,25 miliardy na 188,99 miliardy korun.
Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...
Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....