Společnost General Motors (NYSE:GM) vynaložila v průběhu desetiletí miliardy dolarů na to, aby se prosadila na poli elektrických vozidel, a vydala průkopnické elektromobily a hybridy, které nakonec nedosáhly masového prodeje a byly vyřazeny. Tentokrát by to mohlo být jinak.
Lídr v prodeji automobilů v USA v loňském roce zvýšil prodeje elektromobilů a převzal tržní podíl od společností jako Tesla (NASDAQ:TSLA) navzdory zpomalující se poptávce, protože jeho zákazníci stále častěji dávali přednost elektromobilům před srovnatelnými modely GM na benzinový pohon.
Podle čtyř analytiků z oboru je tento pokrok – podpořený rozšiřující se nabídkou elektromobilů, která bude brzy zahrnovat tucet modelů – signálem, že GM může poprvé přesvědčit více běžných zákazníků, aby se rozhodli pro elektrický pohon.
Podle společnosti Cox Automotive, která se specializuje na automobilové služby, dosáhl podíl GM ve čtvrtém čtvrtletí na amerických elektromobilech 12 %, což je dvojnásobek oproti předchozímu roku a druhé místo po Tesle s 44,4 %.
Prodeje modelu Cadillac Lyriq EV společnosti GM se v loňském roce ztrojnásobily na 28 402 kusů a překonaly prodeje všech benzinových SUV XT4, XT5 a XT6. Prodeje levnějších modelů Chevrolet Equinox a Blazer EV se na celkových dodávkách ve čtvrtém čtvrtletí podílely 22 %, resp. 40 % pod stejným modelovým označením.

Společnost General Motors vynaložila v průběhu desetiletí miliardy dolarů na to, aby se prosadila na poli elektrických vozidel, a vydala průkopnické elektromobily a hybridy, které nakonec nedosáhly masového prodeje a byly vyřazeny. Tentokrát by to mohlo být jinak.
Lídr v prodeji automobilů v USA v loňském roce zvýšil prodeje elektromobilů a převzal tržní podíl od společností jako Tesla navzdory zpomalující se poptávce, protože jeho zákazníci stále častěji dávali přednost elektromobilům před srovnatelnými modely GM na benzinový pohon.
Podle čtyř analytiků z oboru je tento pokrok – podpořený rozšiřující se nabídkou elektromobilů, která bude brzy zahrnovat tucet modelů – signálem, že GM může poprvé přesvědčit více běžných zákazníků, aby se rozhodli pro elektrický pohon.
Podle společnosti Cox Automotive, která se specializuje na automobilové služby, dosáhl podíl GM ve čtvrtém čtvrtletí na amerických elektromobilech 12 %, což je dvojnásobek oproti předchozímu roku a druhé místo po Tesle s 44,4 %.
Prodeje modelu Cadillac Lyriq EV společnosti GM se v loňském roce ztrojnásobily na 28 402 kusů a překonaly prodeje všech benzinových SUV XT4, XT5 a XT6. Prodeje levnějších modelů Chevrolet Equinox a Blazer EV se na celkových dodávkách ve čtvrtém čtvrtletí podílely 22 %, resp. 40 % pod stejným modelovým označením.
