Bill Ackman dál kupuje akcie Nike i po 50% propadu
Nike napravuje chyby a vrací se k maloobchodníkům
Partnerství se SKIMS může podpořit růst značky
Akcie Nike jsou nejlevnější za posledních 10 let
Nedávno firma Pershing Square miliardáře Billa Ackmana zveřejnila své obchody za čtvrté čtvrtletí roku 2024. Mezi pohyby byla i pokračující akumulace akcií Nike (NKE), giganta v oblasti tenisek a sportovního oblečení, jehož pád z výsluní způsobil, že od konce roku 2021 ztratil více než 50 % své nejvyšší hodnoty.
Nike je v současné době pátým největším podílem (něco přes 11 %) v portfoliu 10 akcií společnosti Pershing Square. Investoři by nikdy neměli tyto obchody bezhlavě sledovat, ale Ackmanovy pokračující nákupy přece jen zvedají obočí, protože signalizují přesvědčení jedné z nejznámějších osobností trhu .
Nyní by mohl být příběh návratu společnosti Nike v plném proudu. Společnost nedávno oznámila potenciálně převratný krok, který by mohl být přesně tím, v co Ackman a další akcionáři doufali.
Zdroj: CNBC
Zde je důvod, proč by investoři měli zvážit nákup společnosti Nike, dokud je ještě v plusu.
Vyčištění účtu
Dlouhotrvající pokles společnosti Nike pramení ze strategických chybných kroků po vrcholu pandemie COVID-19. Společnost Nike se rozhodla, že bude pokračovat ve své činnosti. Společnost opustila několik zavedených vztahů s velkoobchodníky a zaměřila se na přímý prodej spotřebitelům. Tato strategie se však vymstila a Nike ztratila směr. Konkurenti jako On (On Holding) a Hoka (Deckers Outdoor) zaplnili mezeru, kterou strategický obrat společnosti Nike u maloobchodníků zanechal. Společnost Nike navíc přiznala, že logistika přímého prodeje spotřebitelům zpomalila její obchodní dynamiku.
Koncem loňského roku společnost změnila vedení a přivedla z důchodu bývalého manažera Elliotta Hilla, aby zastával funkci generálního ředitele a vedl ji zpět k úspěchu. Ve čtvrtletí končícím 30. listopadu 2024 poklesly tržby celé společnosti meziročně o 8 % a hrubý zisk se snížil o 10 %, protože Nike se snažila vyčistit účet a vytvořit prostor pro nové produkty a nápady. V rámci hovoru k výsledkům hospodaření vedení společnosti zaznamenalo pokrok, včetně snížení cen za účelem přesunu zastaralých zásob, spolupráce s maloobchodními partnery a obnovení produktové řady.
Bude trvat nějaký čas, než se společnost Nike obrátí k lepšímu. Ackmanovi, který se k podílu Pershing Square od otevření pozice ve druhém čtvrtletí roku 2024 příliš nevyjadřoval, se vzhledem k posledním nákupům společnosti zřejmě líbilo, co viděl. Krátce vlastnil akcie Nike již dříve – obchod z přelomu let 2017 a 2018 přinesl jeho fondu zisk přibližně 100 milionů dolarů.
Nike se rozmáchla velkým partnerstvím, které mění pravidla hry
Po vyřazení starého zboží a obchodních strategií se Nike vrací ke hře v útoku. Poprvé po 27 letech odvysílala začátkem února reklamu během zápasu šampionátu Národní fotbalové ligy. Před několika dny společnost Nike oznámila nové obrovské partnerství.
Společnost Nike spolupracuje se společností SKIMS na společném podniku, který uvede na trh novou značku a produktovou řadu. SKIMS je rychle rostoucí značka tvarovacího oblečení a oděvů, kterou koncem roku 2019 spoluzaložila Kim Kardashian. Začínala jako online společnost, ale její roční obrat se rozrostl na přibližně 1 miliardu dolarů a v loňském roce začala otevírat stálé prodejny.
SKIMS uspěla díky nabídce rozmanité škály výrobků v inkluzivních velikostech, které oslovují široké publikum. K růstu značky přispěla také publicita a podpora Kim Kardashian a dalších influencerů. Jedná se o potenciální domácí úspěch pro společnost Nike, která již léta konkuruje v oblasti oblečení, ale čelí silné konkurenci značek, jako je Lululemon.
První řada NikeSKIMS debutuje na jaře, takže může trvat několik čtvrtletí, než investoři budou moci posoudit, jak moc to může ovlivnit dlouhodobé vyhlídky společnosti Nike. Přesto je tento potenciál vzrušující.
Zdroj: Getty Images
Silné finanční výsledky společnosti Nike by mohly podpořit návrat na trh
Tržby a zisky společnosti klesají, takže je přirozené, že investoři nejsou z akcií tak nadšeni jako dříve. Nike se však obchoduje s poměrem ceny k tržbám (P/S) 2,3, což je nejnižší hodnota za posledních nejméně deset let. Trh možná přeceňuje úpadek společnosti Nike.
Nezapomeňte, že Nike je stále s velkým náskokem největším světovým výrobcem tenisek a sportovního oblečení. Sponzoruje ikonické sportovce ve všech hlavních sportech a má licenční smlouvy s většinou profesionálních sportovních organizací. Společnost Nike má také rozvahu jako pevnost s 9,7 miliardy dolarů v hotovosti, což je více než její dluh (9 miliard dolarů).
Nike Swoosh je stále ikonickou značkou, což se nezmění ze dne na den. Ano, nové nápady společnosti Nike by měly fungovat, ale to ukáže čas. Pokud se Nike vrátí do formy, čeká akcie, jejichž průměrný poměr P/S za posledních 10 let činí 3,6, značný růst. Ochota společnosti opustit svou komfortní zónu a usilovat o partnerství s nově vznikající značkou, jako je SKIMS, je povzbudivým znamením toho, co by mohlo přijít.
Nedávno firma Pershing Square miliardáře Billa Ackmana zveřejnila své obchody za čtvrté čtvrtletí roku 2024. Mezi pohyby byla i pokračující akumulace akcií Nike , giganta v oblasti tenisek a sportovního oblečení, jehož pád z výsluní způsobil, že od konce roku 2021 ztratil více než 50 % své nejvyšší hodnoty.Nike je v současné době pátým největším podílem v portfoliu 10 akcií společnosti Pershing Square. Investoři by nikdy neměli tyto obchody bezhlavě sledovat, ale Ackmanovy pokračující nákupy přece jen zvedají obočí, protože signalizují přesvědčení jedné z nejznámějších osobností trhu .Nyní by mohl být příběh návratu společnosti Nike v plném proudu. Společnost nedávno oznámila potenciálně převratný krok, který by mohl být přesně tím, v co Ackman a další akcionáři doufali.Zde je důvod, proč by investoři měli zvážit nákup společnosti Nike, dokud je ještě v plusu.Vyčištění účtuDlouhotrvající pokles společnosti Nike pramení ze strategických chybných kroků po vrcholu pandemie COVID-19. Společnost Nike se rozhodla, že bude pokračovat ve své činnosti. Společnost opustila několik zavedených vztahů s velkoobchodníky a zaměřila se na přímý prodej spotřebitelům. Tato strategie se však vymstila a Nike ztratila směr. Konkurenti jako On a Hoka zaplnili mezeru, kterou strategický obrat společnosti Nike u maloobchodníků zanechal. Společnost Nike navíc přiznala, že logistika přímého prodeje spotřebitelům zpomalila její obchodní dynamiku.Koncem loňského roku společnost změnila vedení a přivedla z důchodu bývalého manažera Elliotta Hilla, aby zastával funkci generálního ředitele a vedl ji zpět k úspěchu. Ve čtvrtletí končícím 30. listopadu 2024 poklesly tržby celé společnosti meziročně o 8 % a hrubý zisk se snížil o 10 %, protože Nike se snažila vyčistit účet a vytvořit prostor pro nové produkty a nápady. V rámci hovoru k výsledkům hospodaření vedení společnosti zaznamenalo pokrok, včetně snížení cen za účelem přesunu zastaralých zásob, spolupráce s maloobchodními partnery a obnovení produktové řady.Bude trvat nějaký čas, než se společnost Nike obrátí k lepšímu. Ackmanovi, který se k podílu Pershing Square od otevření pozice ve druhém čtvrtletí roku 2024 příliš nevyjadřoval, se vzhledem k posledním nákupům společnosti zřejmě líbilo, co viděl. Krátce vlastnil akcie Nike již dříve – obchod z přelomu let 2017 a 2018 přinesl jeho fondu zisk přibližně 100 milionů dolarů.Nike se rozmáchla velkým partnerstvím, které mění pravidla hryPo vyřazení starého zboží a obchodních strategií se Nike vrací ke hře v útoku. Poprvé po 27 letech odvysílala začátkem února reklamu během zápasu šampionátu Národní fotbalové ligy. Před několika dny společnost Nike oznámila nové obrovské partnerství.Společnost Nike spolupracuje se společností SKIMS na společném podniku, který uvede na trh novou značku a produktovou řadu. SKIMS je rychle rostoucí značka tvarovacího oblečení a oděvů, kterou koncem roku 2019 spoluzaložila Kim Kardashian. Začínala jako online společnost, ale její roční obrat se rozrostl na přibližně 1 miliardu dolarů a v loňském roce začala otevírat stálé prodejny.SKIMS uspěla díky nabídce rozmanité škály výrobků v inkluzivních velikostech, které oslovují široké publikum. K růstu značky přispěla také publicita a podpora Kim Kardashian a dalších influencerů. Jedná se o potenciální domácí úspěch pro společnost Nike, která již léta konkuruje v oblasti oblečení, ale čelí silné konkurenci značek, jako je Lululemon.První řada NikeSKIMS debutuje na jaře, takže může trvat několik čtvrtletí, než investoři budou moci posoudit, jak moc to může ovlivnit dlouhodobé vyhlídky společnosti Nike. Přesto je tento potenciál vzrušující.Silné finanční výsledky společnosti Nike by mohly podpořit návrat na trhTržby a zisky společnosti klesají, takže je přirozené, že investoři nejsou z akcií tak nadšeni jako dříve. Nike se však obchoduje s poměrem ceny k tržbám 2,3, což je nejnižší hodnota za posledních nejméně deset let. Trh možná přeceňuje úpadek společnosti Nike.Nezapomeňte, že Nike je stále s velkým náskokem největším světovým výrobcem tenisek a sportovního oblečení. Sponzoruje ikonické sportovce ve všech hlavních sportech a má licenční smlouvy s většinou profesionálních sportovních organizací. Společnost Nike má také rozvahu jako pevnost s 9,7 miliardy dolarů v hotovosti, což je více než její dluh .Nike Swoosh je stále ikonickou značkou, což se nezmění ze dne na den. Ano, nové nápady společnosti Nike by měly fungovat, ale to ukáže čas. Pokud se Nike vrátí do formy, čeká akcie, jejichž průměrný poměr P/S za posledních 10 let činí 3,6, značný růst. Ochota společnosti opustit svou komfortní zónu a usilovat o partnerství s nově vznikající značkou, jako je SKIMS, je povzbudivým znamením toho, co by mohlo přijít.