Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Německé automobilky čelí vážné krizi a spoléhají na podporu nové vlády

Německý automobilový průmysl se nachází ve vážné krizi.

Michael Klos Autor: Michael Klos
19 února, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Německý automobilový průmysl se potýká s krizí, klesajícími prodeji a rostoucími náklady, což ohrožuje jeho konkurenceschopnost a budoucnost
  • Hrozba vysokých cel ze strany USA by mohla výrazně poškodit export německých značek jako BMW, Mercedes a Porsche na klíčový americký trh
  • Čína je největším trhem pro německé automobilky, ale tvrdá cenová válka a rostoucí konkurence ohrožují jejich podíl na tomto trhu

Prodeje klesají, zatímco výrobní náklady neustále rostou.

Volkswagen, Mercedes-Benz a další výrobci dílů zaostávají v přechodu na elektromobily, což ohrožuje jejich budoucnost.

Situaci ještě více zhoršují hrozby amerického prezidenta Donalda Trumpa, který plánuje zavést vysoká cla na dovoz automobilů do Spojených států. Automobilky doufají, že blížící se německé volby 23. února přinesou vládu, která podpoří průmysl a pomůže mu znovu získat konkurenceschopnost.

Sázky jsou obrovské. Německá ekonomika, největší v Evropě, čelí průmyslovému úpadku kvůli levné čínské konkurenci, narušení dodavatelských řetězců a rostoucím nákladům na energie po ztrátě dodávek ruského plynu. Bez vládní pomoci může Německo přijít o desítky tisíc pracovních míst, která se přesunou do zemí s nižšími náklady.

Zdroj: Getty images

Hrozba obchodních válek a rostoucí cla

Německé automobilky jsou extrémně závislé na exportu. Až 75 % vyrobených aut směřuje do zahraničí. Trumpova administrativa nyní plánuje 25% cla na dovoz oceli a hliníku a zároveň pohrozila sankcemi Kanadě, Mexiku a Evropské unii. To by mohlo mít drtivý dopad na německé výrobce, kteří v těchto zemích provozují továrny a dodavatelské řetězce.

Značky jako BMW, Porsche a Mercedes spoléhají na americký trh, kde jsou SUV a luxusní modely se spalovacími motory velmi žádané. Pokud Spojené státy skutečně zavedou nová cla, ceny těchto vozů se zvýší, což by mohlo vážně ohrozit prodeje a ziskovost německých automobilek.

Advertisement

Vedení automobilek proto ostře kritizuje cla a varuje před obchodními válkami. Šéf BMW Oliver Zipse označil volný obchod za „jeden z nejdůležitějších motorů růstu“. Evropská unie naznačila, že pokud USA cla skutečně uvalí, Brusel přijme odvetná opatření proti americkému dovozu. To by situaci ještě více vyostřilo.

Dalším velkým problémem jsou extrémně vysoké výrobní náklady. Ceny elektřiny v Německu jsou třikrát vyšší než v USA a Číně, což vážně narušuje konkurenceschopnost německého průmyslu. Sousední Francie má díky jaderným elektrárnám podstatně levnější energii, což dále znevýhodňuje německé automobilky.

Kandidáti na novou vládu se sice shodují, že je nutné snížit ceny energií, ale jejich přístupy se liší. Kancléř Olaf Scholz prosazuje rozvoj obnovitelných zdrojů, zatímco konzervativec Friedrich Merz navrhuje přehodnocení odchodu Německa z jaderné energetiky.

Průmysloví analytici upozorňují, že pokud vláda nezajistí stabilní a levné energie, Německo ztratí svou průmyslovou sílu. Firmy jako Volkswagen, BMW a BASF se totiž již nyní poohlížejí po levnějších výrobních lokalitách mimo Německo.

Závislost na Číně a zpomalení elektromobility

Čína je největším trhem pro většinu německých výrobců, kteří zde generují značnou část svých příjmů. Jenže konkurence roste. Domácí čínské automobilky spolu s Teslou vedou tvrdou cenovou válku, která tlačí německé značky do kouta.

Volkswagen chce do roku 2030 zvýšit prodej v Číně z 2,93 milionu na 4 miliony aut ročně, zatímco BMW investuje 20 miliard jüanů do rozšíření výroby elektromobilů v této zemi. Riziko je však obrovské. Německá vláda se snaží omezit závislost na Číně, ale automobilky se odmítají stáhnout, protože žádný jiný trh jim nenabídne podobné objemy prodeje.

Zatímco Čína představuje obchodní příležitost, evropský trh s elektromobily stagnuje. Německo loni ztratilo pozici největšího evropského trhu s elektromobily ve prospěch Velké Británie. Prodeje klesly poté, co Scholzova vláda nečekaně zrušila dotace.

Výrobci jako Volkswagen a Mercedes-Benz proto omezili investice do elektromobilů. Porsche dokonce plánuje rozšířit nabídku spalovacích motorů a hybridů, protože čistě elektrická auta zatím nenaplňují očekávání.

Další překážkou je přeregulovanost německého podnikatelského prostředí. Tesla zažila zdlouhavé schvalovací procesy při stavbě své továrny u Berlína, což ukazuje, jak složité je v Německu rychle reagovat na změny trhu.

Automobilový sektor tlačí na zjednodušení povolovacích procesů, omezení zbytečné byrokracie a snížení daňové zátěže. Friedrich Merz slíbil nižší daně a menší regulaci, zatímco Scholz navrhuje podporu elektromobilů prostřednictvím daňových pobídek.

Zdroj: Getty images

Co čeká německé automobilky dál?

Automobilový průmysl je páteří německé ekonomiky, ale momentálně čelí existenčním výzvám. Rostoucí cla, drahé energie, klesající poptávka po elektromobilech a silná čínská konkurence vytvářejí perfektní bouři, která může vážně poškodit německé výrobce.

Naděje nyní spočívá v politických změnách. Nová vláda musí podpořit průmysl, snížit náklady a odstranit překážky pro inovace. Pokud se to nepodaří, hrozí odliv výroby a další ztráty pracovních míst.

Německé automobilky mají stále silnou pozici, ale potřebují rychlé a razantní kroky, aby zůstaly konkurenceschopné ve světě, který se rychle mění.

Prodeje klesají, zatímco výrobní náklady neustále rostou. Volkswagen, Mercedes-Benz a další výrobci dílů zaostávají v přechodu na elektromobily, což ohrožuje jejich budoucnost.Situaci ještě více zhoršují hrozby amerického prezidenta Donalda Trumpa, který plánuje zavést vysoká cla na dovoz automobilů do Spojených států. Automobilky doufají, že blížící se německé volby 23. února přinesou vládu, která podpoří průmysl a pomůže mu znovu získat konkurenceschopnost.Sázky jsou obrovské. Německá ekonomika, největší v Evropě, čelí průmyslovému úpadku kvůli levné čínské konkurenci, narušení dodavatelských řetězců a rostoucím nákladům na energie po ztrátě dodávek ruského plynu. Bez vládní pomoci může Německo přijít o desítky tisíc pracovních míst, která se přesunou do zemí s nižšími náklady.Hrozba obchodních válek a rostoucí claNěmecké automobilky jsou extrémně závislé na exportu. Až 75 % vyrobených aut směřuje do zahraničí. Trumpova administrativa nyní plánuje 25% cla na dovoz oceli a hliníku a zároveň pohrozila sankcemi Kanadě, Mexiku a Evropské unii. To by mohlo mít drtivý dopad na německé výrobce, kteří v těchto zemích provozují továrny a dodavatelské řetězce.Značky jako BMW, Porsche a Mercedes spoléhají na americký trh, kde jsou SUV a luxusní modely se spalovacími motory velmi žádané. Pokud Spojené státy skutečně zavedou nová cla, ceny těchto vozů se zvýší, což by mohlo vážně ohrozit prodeje a ziskovost německých automobilek.Vedení automobilek proto ostře kritizuje cla a varuje před obchodními válkami. Šéf BMW Oliver Zipse označil volný obchod za „jeden z nejdůležitějších motorů růstu“. Evropská unie naznačila, že pokud USA cla skutečně uvalí, Brusel přijme odvetná opatření proti americkému dovozu. To by situaci ještě více vyostřilo.Dalším velkým problémem jsou extrémně vysoké výrobní náklady. Ceny elektřiny v Německu jsou třikrát vyšší než v USA a Číně, což vážně narušuje konkurenceschopnost německého průmyslu. Sousední Francie má díky jaderným elektrárnám podstatně levnější energii, což dále znevýhodňuje německé automobilky.Kandidáti na novou vládu se sice shodují, že je nutné snížit ceny energií, ale jejich přístupy se liší. Kancléř Olaf Scholz prosazuje rozvoj obnovitelných zdrojů, zatímco konzervativec Friedrich Merz navrhuje přehodnocení odchodu Německa z jaderné energetiky.Průmysloví analytici upozorňují, že pokud vláda nezajistí stabilní a levné energie, Německo ztratí svou průmyslovou sílu. Firmy jako Volkswagen, BMW a BASF se totiž již nyní poohlížejí po levnějších výrobních lokalitách mimo Německo.Závislost na Číně a zpomalení elektromobilityČína je největším trhem pro většinu německých výrobců, kteří zde generují značnou část svých příjmů. Jenže konkurence roste. Domácí čínské automobilky spolu s Teslou vedou tvrdou cenovou válku, která tlačí německé značky do kouta.Volkswagen chce do roku 2030 zvýšit prodej v Číně z 2,93 milionu na 4 miliony aut ročně, zatímco BMW investuje 20 miliard jüanů do rozšíření výroby elektromobilů v této zemi. Riziko je však obrovské. Německá vláda se snaží omezit závislost na Číně, ale automobilky se odmítají stáhnout, protože žádný jiný trh jim nenabídne podobné objemy prodeje.Zatímco Čína představuje obchodní příležitost, evropský trh s elektromobily stagnuje. Německo loni ztratilo pozici největšího evropského trhu s elektromobily ve prospěch Velké Británie. Prodeje klesly poté, co Scholzova vláda nečekaně zrušila dotace.Výrobci jako Volkswagen a Mercedes-Benz proto omezili investice do elektromobilů. Porsche dokonce plánuje rozšířit nabídku spalovacích motorů a hybridů, protože čistě elektrická auta zatím nenaplňují očekávání.Další překážkou je přeregulovanost německého podnikatelského prostředí. Tesla zažila zdlouhavé schvalovací procesy při stavbě své továrny u Berlína, což ukazuje, jak složité je v Německu rychle reagovat na změny trhu.Automobilový sektor tlačí na zjednodušení povolovacích procesů, omezení zbytečné byrokracie a snížení daňové zátěže. Friedrich Merz slíbil nižší daně a menší regulaci, zatímco Scholz navrhuje podporu elektromobilů prostřednictvím daňových pobídek.Co čeká německé automobilky dál?Automobilový průmysl je páteří německé ekonomiky, ale momentálně čelí existenčním výzvám. Rostoucí cla, drahé energie, klesající poptávka po elektromobilech a silná čínská konkurence vytvářejí perfektní bouři, která může vážně poškodit německé výrobce.Naděje nyní spočívá v politických změnách. Nová vláda musí podpořit průmysl, snížit náklady a odstranit překážky pro inovace. Pokud se to nepodaří, hrozí odliv výroby a další ztráty pracovních míst.Německé automobilky mají stále silnou pozici, ale potřebují rychlé a razantní kroky, aby zůstaly konkurenceschopné ve světě, který se rychle mění.
Tagy: automobilový průmyslbmwclamercedes-benzněmeckovolkswagen

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      Charles Schwab schválil zpětný odkup akcií za 20 miliard USD a oznámil dividendy

      00:48

      Zisk těžaře zlata Newmont překonal odhady díky růstu cen zlata

      00:36

      Trumpova administrativa doporučuje ověřování umístění čipů pro umělou inteligenci

      00:24

      Mateřská společnost Hoka, Deckers, překonala čtvrtletní odhady díky silné mezinárodní poptávce

      00:12

      Starlink hlásí výpadek sítě

      00:05

      Puma snižuje celoroční výhled kvůli slabším prodejům a americkým clům

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Spotify má před sebou rekordní růst. Oppenheimer zvýšil cílovou cenu

      24 července, 2025

      Hudební streamovací platforma Spotify získala ve středu výraznou podporu od analytické společnosti Oppenheimer, která zvýšila hodnocení jejích akcií z „perform“...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America zvyšuje cílovou cenu akcií Amazonu před zveřejněním výsledků

      23 července, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Investiční společnosti vidí příležitosti v akciích Celsius a Formula One Group

      23 července, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      UBS doporučuje akcie Albertsons ke koupi a předpovídá až 35% růst

      22 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma míří na tržní hodnotu 16,4 miliardy dolarů díky oživení technologických IPO

      21 července, 2025

      Společnost Figma, známá jako jeden z lídrů v oblasti cloudového designového softwaru, se chystá vstoupit na newyorskou burzu s plánovanou...

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 roste díky optimismu kolem dohody USA s Japonskem; výsledky Tesly a Alphabet

      23 července, 2025

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      Wall Street zvyšuje nároky. Ani dobré výsledky už investorům nestačí

      20 července, 2025

      S&P 500 navzdory výkyvům v odvětví čipů uzavřel na rekordní úrovni

      22 července, 2025

      Nájmy v Česku 2. čtvrtletí zdražily meziročně o 9 % na 17 586 Kč

      20 července, 2025

      S&P 500 opět uzavřel na rekordní úrovni díky optimismu ohledně obchodní dohody

      23 července, 2025

      Trumpova administrativa povolila Chevronu obnovit činnost ve Venezuele

      24 července, 2025

      S&P 500 poprvé uzavřel nad 6 300 body; pozornost se upírá na výsledky

      21 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.