Více než 45 000 amerických přístavních dělníků, které zastupuje Mezinárodní asociace lodních dopravců, v úterý ratifikovalo novou šestiletou smlouvu, čímž formalizovalo dohodu, která nabízí výrazné zvýšení mezd a odvrací případné přerušení práce až do roku 2030.
Podmínky smlouvy, na které se dříve dohodly odbory a Námořní aliance Spojených států, zahrnují 62% zvýšení mezd po dobu platnosti dohody.
Odborová organizace i skupina zaměstnavatelů se na mzdách dohodly v říjnu, čímž ukončily třídenní stávku, která zvýšila ceny lodní dopravy a způsobila zdržení nákladu ve třech desítkách postižených přístavů.
Nadále se však rozcházely v názorech na otázky spojené s automatizací. Teprve v lednu byla podepsána předběžná dohoda, která byla také prioritou Bílého domu.
Nová smlouva, která bude platit od 1. října 2024 do 30. září 2030, zvyšuje základní hodinovou sazbu pro pracovníky z 39 na 63 dolarů, čímž se longshockeři řadí mezi nejlépe placené dělníky v USA.

Více než 45 000 amerických přístavních dělníků, které zastupuje Mezinárodní asociace lodních dopravců, v úterý ratifikovalo novou šestiletou smlouvu, čímž formalizovalo dohodu, která nabízí výrazné zvýšení mezd a odvrací případné přerušení práce až do roku 2030.
Podmínky smlouvy, na které se dříve dohodly odbory a Námořní aliance Spojených států, zahrnují 62% zvýšení mezd po dobu platnosti dohody.
Odborová organizace i skupina zaměstnavatelů se na mzdách dohodly v říjnu, čímž ukončily třídenní stávku, která zvýšila ceny lodní dopravy a způsobila zdržení nákladu ve třech desítkách postižených přístavů.
Nadále se však rozcházely v názorech na otázky spojené s automatizací. Teprve v lednu byla podepsána předběžná dohoda, která byla také prioritou Bílého domu.
Nová smlouva, která bude platit od 1. října 2024 do 30. září 2030, zvyšuje základní hodinovou sazbu pro pracovníky z 39 na 63 dolarů, čímž se longshockeři řadí mezi nejlépe placené dělníky v USA.