Čína v únoru opět vedla v nákupech elektromobilů, které se celosvětově zvýšily ve srovnání s předchozím rokem, i když cla Evropské unie na elektromobily vyrobené v Číně snížila prodeje některých značek, uvedla ve středu výzkumná společnost Rho Motion.
Celkový prodej, včetně bateriových elektrických a plug-in hybridních vozidel, se v únoru meziročně zvýšil o 49 % na 1,2 milionu, ale výzkumníci uvedli, že tento údaj byl zkreslen načasováním čínského Nového roku.
V porovnání s lednem byly údaje o 3 % nižší.
EU na konci října po protisubvenčním šetření uvalila cla na automobily vyrobené v Číně.
Manažer společnosti Rho Motion Data Charles Lester uvedl, že prodeje vozů MG, které vlastní čínská společnost SAIC a které byly zasaženy jedněmi z největších cel, prudce poklesly.
Podle Lestera byl růst prodeje automobilů vyrobených v Číně společností SAIC v měsících od listopadu 2024 do ledna 2025 v Evropě a Evropském hospodářském prostoru v průměru o 19 % nižší než v období od ledna do října 2024.

Čína v únoru opět vedla v nákupech elektromobilů, které se celosvětově zvýšily ve srovnání s předchozím rokem, i když cla Evropské unie na elektromobily vyrobené v Číně snížila prodeje některých značek, uvedla ve středu výzkumná společnost Rho Motion.
Celkový prodej, včetně bateriových elektrických a plug-in hybridních vozidel, se v únoru meziročně zvýšil o 49 % na 1,2 milionu, ale výzkumníci uvedli, že tento údaj byl zkreslen načasováním čínského Nového roku.
V porovnání s lednem byly údaje o 3 % nižší.
EU na konci října po protisubvenčním šetření uvalila cla na automobily vyrobené v Číně.
Manažer společnosti Rho Motion Data Charles Lester uvedl, že prodeje vozů MG, které vlastní čínská společnost SAIC a které byly zasaženy jedněmi z největších cel, prudce poklesly.
Podle Lestera byl růst prodeje automobilů vyrobených v Číně společností SAIC v měsících od listopadu 2024 do ledna 2025 v Evropě a Evropském hospodářském prostoru v průměru o 19 % nižší než v období od ledna do října 2024.