Rutinní noční směna skončila pro Alsenyho Camaru tragédií.
Dvaatřicetiletý muž pracoval pro čínského subdodavatele na stavbě železnice do Simandou – největšího nového těžebního komplexu na světě, který buduje anglo-australský těžební gigant Rio Tinto (NYSE:RIO) a jeho partneři v západní Africe.
Camara vykládal 1,3tunové pytle uhelného popela, když vysokozdvižný vozík, který řídil, narazil do sloupu, převrátil se a rozdrtil ho.
Byl jedním ze šesti místních dělníků, kteří zahynuli mezi červnem 2023 a listopadem 2024 při stavbě přístavu a 670 kilometrů dlouhé železnice vedoucí k dolům na odlehlém guinejském venkově, jak vyplývá z interních zpráv sestavených představiteli společnosti, které dokumentovaly více než 40 nezveřejněných nehod, do nichž nahlédla agentura Reuters.
Šest zdrojů společnosti poskytlo agentuře Reuters totožnost dalších šesti pracovníků, kteří zahynuli. Žádné z těchto úmrtí nebylo veřejně oznámeno.
Společnost Rio Tinto 28. října 2024 oznámila úmrtí dalšího pracovníka v přístavu.
Podle desítky odborníků, s nimiž hovořila agentura Reuters, včetně vedoucích pracovníků a právníků těžebních společností, je počet úmrtí pracovníků na železniční a přístavní infrastruktuře dolu, kterou spravují čínští partneři společnosti Rio, konsorcium Winning Consortium Simandou (WCS), na poměry západního průmyslu neobvykle vysoký.
Chcete využít této příležitosti?
Rutinní noční směna skončila pro Alsenyho Camaru tragédií.
Dvaatřicetiletý muž pracoval pro čínského subdodavatele na stavbě železnice do Simandou – největšího nového těžebního komplexu na světě, který buduje anglo-australský těžební gigant Rio Tinto a jeho partneři v západní Africe.
Camara vykládal 1,3tunové pytle uhelného popela, když vysokozdvižný vozík, který řídil, narazil do sloupu, převrátil se a rozdrtil ho.
Byl jedním ze šesti místních dělníků, kteří zahynuli mezi červnem 2023 a listopadem 2024 při stavbě přístavu a 670 kilometrů dlouhé železnice vedoucí k dolům na odlehlém guinejském venkově, jak vyplývá z interních zpráv sestavených představiteli společnosti, které dokumentovaly více než 40 nezveřejněných nehod, do nichž nahlédla agentura Reuters.
Šest zdrojů společnosti poskytlo agentuře Reuters totožnost dalších šesti pracovníků, kteří zahynuli. Žádné z těchto úmrtí nebylo veřejně oznámeno.
Společnost Rio Tinto 28. října 2024 oznámila úmrtí dalšího pracovníka v přístavu.
Podle desítky odborníků, s nimiž hovořila agentura Reuters, včetně vedoucích pracovníků a právníků těžebních společností, je počet úmrtí pracovníků na železniční a přístavní infrastruktuře dolu, kterou spravují čínští partneři společnosti Rio, konsorcium Winning Consortium Simandou , na poměry západního průmyslu neobvykle vysoký.Chcete využít této příležitosti?
