Společnost Henkel, vlastník Persilu, v úterý poskytla slabší než očekávaný výhled pro růst organických tržeb v roce 2025 a předpokládá pomalejší začátek roku kvůli náročnému průmyslovému prostředí a utlumené spotřebitelské náladě zejména v Severní Americe.
Akcie německé skupiny vyrábějící spotřební zboží, mezi jejíž další značky patří vlasové přípravky Schwarzkopf, lepidlo Loctite a lepicí páska Sellotape, se od 1124 GMT propadly o 10 % na dno evropského referenčního indexu STOXX 600.
Společnost Henkel, která je konkurentem lídrů na trhu L’Oreal a Procter & Gamble (NYSE:PG), se potýká s utlumenými výdaji spotřebitelů na výrobky osobní a domácí péče a slabostí v průmyslových odvětvích, jako je automobilový průmysl a elektronika.
Tržby v Severní Americe v loňském roce klesly v obou segmentech, což vedlo k organickému poklesu o 1,1 %, protože náročné průmyslové trhy táhly podnikání v oblasti lepidel, zatímco zaměření na optimalizaci portfolia zatížilo spotřebitelské značky, uvedl finanční ředitel Marco Swoboda v hovoru s investory.
Severní Amerika tvořila v loňském roce 28 % tržeb společnosti.
Společnost v současné době vnímá „neochotu“, pokud jde o poptávku v USA v obou segmentech, uvedl v hovoru s médii generální ředitel Carsten Knobel, ale dodal, že je příliš brzy na vyčíslení možného dopadu na její podnikání, protože situace zůstává nestabilní.

Společnost Henkel, vlastník Persilu, v úterý poskytla slabší než očekávaný výhled pro růst organických tržeb v roce 2025 a předpokládá pomalejší začátek roku kvůli náročnému průmyslovému prostředí a utlumené spotřebitelské náladě zejména v Severní Americe.
Akcie německé skupiny vyrábějící spotřební zboží, mezi jejíž další značky patří vlasové přípravky Schwarzkopf, lepidlo Loctite a lepicí páska Sellotape, se od 1124 GMT propadly o 10 % na dno evropského referenčního indexu STOXX 600.
Společnost Henkel, která je konkurentem lídrů na trhu L’Oreal a Procter & Gamble , se potýká s utlumenými výdaji spotřebitelů na výrobky osobní a domácí péče a slabostí v průmyslových odvětvích, jako je automobilový průmysl a elektronika.
Tržby v Severní Americe v loňském roce klesly v obou segmentech, což vedlo k organickému poklesu o 1,1 %, protože náročné průmyslové trhy táhly podnikání v oblasti lepidel, zatímco zaměření na optimalizaci portfolia zatížilo spotřebitelské značky, uvedl finanční ředitel Marco Swoboda v hovoru s investory.
Severní Amerika tvořila v loňském roce 28 % tržeb společnosti.
Společnost v současné době vnímá „neochotu“, pokud jde o poptávku v USA v obou segmentech, uvedl v hovoru s médii generální ředitel Carsten Knobel, ale dodal, že je příliš brzy na vyčíslení možného dopadu na její podnikání, protože situace zůstává nestabilní.
