Volkswagen (ETR:VOWG_p), přední evropský výrobce automobilů, předpovídá další náročný rok, kdy bude zvyšovat prodeje elektromobilů, snižovat náklady a vyrovnávat se s obchodním napětím, protože se snaží zefektivnit své operace v Evropě a dohnat levnější a rychlejší konkurenty v Číně.
Automobilka se nachází uprostřed hlubokých změn na svých dvou hlavních trzích v Číně a Německu, přičemž v Číně by měl zisk klesnout až o 1 miliardu eur (1,09 miliardy dolarů), protože ustupuje od práce na nových modelech, a v Německu probíhají rozsáhlé škrty v nákladech, které by měly do konce roku přinést úspory ve výši 1 miliardy eur, uvedl finanční ředitel Arno Antlitz na úterní výroční výsledkové konferenci.
V Severní Americe, která je pro Volkswagen hlavním exportním trhem, generální ředitel Oliver Blume uvedl, že automobilka „čeká, co bude na stole“ ohledně hrozeb Donalda Trumpa uvalit cla na dovoz z Mexika a EU, ale zůstává odhodlána zvýšit svůj podíl na trhu ve Spojených státech.
Na otázku týkající se propadu amerických akcií, protože investoři se obávají, že Trumpova politika vyvolá v USA recesi, finanční ředitel Antlitz uvedl, že automobilka se může soustředit pouze na to, co má pod kontrolou.
Přesto Blume uvedl, že vedení společnosti přezkoumává plány na zavedení své značky CUPRA do některých států USA od roku 2030 a provádí „kontrolu reality“, jak se bude vyvíjet trh, pokud jde o poptávku po elektromobilech.
Volkswagen , přední evropský výrobce automobilů, předpovídá další náročný rok, kdy bude zvyšovat prodeje elektromobilů, snižovat náklady a vyrovnávat se s obchodním napětím, protože se snaží zefektivnit své operace v Evropě a dohnat levnější a rychlejší konkurenty v Číně.
Automobilka se nachází uprostřed hlubokých změn na svých dvou hlavních trzích v Číně a Německu, přičemž v Číně by měl zisk klesnout až o 1 miliardu eur , protože ustupuje od práce na nových modelech, a v Německu probíhají rozsáhlé škrty v nákladech, které by měly do konce roku přinést úspory ve výši 1 miliardy eur, uvedl finanční ředitel Arno Antlitz na úterní výroční výsledkové konferenci.
V Severní Americe, která je pro Volkswagen hlavním exportním trhem, generální ředitel Oliver Blume uvedl, že automobilka „čeká, co bude na stole“ ohledně hrozeb Donalda Trumpa uvalit cla na dovoz z Mexika a EU, ale zůstává odhodlána zvýšit svůj podíl na trhu ve Spojených státech.
Na otázku týkající se propadu amerických akcií, protože investoři se obávají, že Trumpova politika vyvolá v USA recesi, finanční ředitel Antlitz uvedl, že automobilka se může soustředit pouze na to, co má pod kontrolou.
Přesto Blume uvedl, že vedení společnosti přezkoumává plány na zavedení své značky CUPRA do některých států USA od roku 2030 a provádí „kontrolu reality“, jak se bude vyvíjet trh, pokud jde o poptávku po elektromobilech.
