Volkswagen (ETR:VOWG_p) pracuje na záložních plánech, jak by se jeho značka osobních automobilů mohla vypořádat s americkými cly na dovoz z Mexika, zatímco BMW (ETR:BMWG) se připravuje na absorpci nákladů, protože automobilový průmysl se zmítá v chaotické obchodní politice amerického prezidenta Donalda Trumpa.
Minulý týden Bílý dům poskytl části průmyslu jednoměsíční odklad a uvedl, že vozidla vyrobená v Severní Americe budou osvobozena od 25 % cel, pokud se již řídí komplexními pravidly původu podle dohody mezi USA, Mexikem a Kanadou z roku 2020, která byla uzákoněna během Trumpova prvního funkčního období.
Americký automobilový průmysl, který po desetiletí využíval volného obchodu mezi Spojenými státy, Kanadou a Mexikem, řeší, jak přizpůsobit dodavatelské řetězce, pokud bude obchodní válka pokračovat, což může být velmi nákladné.
Podle Mexické asociace výrobců automobilů (AMIA) a Kanadské asociace výrobců vozidel směřuje přibližně 90 % vývozu automobilů z Mexika i Kanady do USA.
Zvýšení výroby v americkém závodě značky VW v Chattanooze bude potřebovat „trochu více času“, uvedl ve čtvrtek generální ředitel značky Thomas Schaefer.
VW vyloučil, že by na poslední chvíli přesunul vozy Škoda a SEAT/CUPRA za mexické hranice. V Pueble má velký závod, který vyrábí přibližně dvě třetiny vozů prodávaných ve Spojených státech.
„Zatím situaci sledujeme a připravujeme záložní plány pro dlouhodobá řešení,“ řekl Schaefer a krátkodobý přesun modelů z Mexika do amerického závodu označil za „nereálný“.
Německá automobilka BMW sděluje americkým prodejcům, že přinejmenším po dobu několika příštích týdnů nebude na dovoz z Mexika přenášet dodatečné náklady spojené s novými cly.
Volkswagen pracuje na záložních plánech, jak by se jeho značka osobních automobilů mohla vypořádat s americkými cly na dovoz z Mexika, zatímco BMW se připravuje na absorpci nákladů, protože automobilový průmysl se zmítá v chaotické obchodní politice amerického prezidenta Donalda Trumpa.
Minulý týden Bílý dům poskytl části průmyslu jednoměsíční odklad a uvedl, že vozidla vyrobená v Severní Americe budou osvobozena od 25 % cel, pokud se již řídí komplexními pravidly původu podle dohody mezi USA, Mexikem a Kanadou z roku 2020, která byla uzákoněna během Trumpova prvního funkčního období.
Americký automobilový průmysl, který po desetiletí využíval volného obchodu mezi Spojenými státy, Kanadou a Mexikem, řeší, jak přizpůsobit dodavatelské řetězce, pokud bude obchodní válka pokračovat, což může být velmi nákladné.
Podle Mexické asociace výrobců automobilů a Kanadské asociace výrobců vozidel směřuje přibližně 90 % vývozu automobilů z Mexika i Kanady do USA.
Zvýšení výroby v americkém závodě značky VW v Chattanooze bude potřebovat „trochu více času“, uvedl ve čtvrtek generální ředitel značky Thomas Schaefer.
VW vyloučil, že by na poslední chvíli přesunul vozy Škoda a SEAT/CUPRA za mexické hranice. V Pueble má velký závod, který vyrábí přibližně dvě třetiny vozů prodávaných ve Spojených státech.
„Zatím situaci sledujeme a připravujeme záložní plány pro dlouhodobá řešení,“ řekl Schaefer a krátkodobý přesun modelů z Mexika do amerického závodu označil za „nereálný“.
Německá automobilka BMW sděluje americkým prodejcům, že přinejmenším po dobu několika příštích týdnů nebude na dovoz z Mexika přenášet dodatečné náklady spojené s novými cly.