Čínská divize společnosti Ford Motor, včetně vývozu z této země, dosáhla v loňském roce zisku před úroky a zdaněním ve výši 900 milionů dolarů, uvedl ve středu jeden z vrcholných manažerů automobilky.
John Lawler, místopředseda představenstva a bývalý finanční ředitel společnosti Ford, poskytl vzácný pohled na zisky automobilky v zemi, kde probíhá restrukturalizace s cílem zastavit finanční ztráty.
„Když jsem v roce 2016 z Číny odcházel, byla to tehdy digitální společnost,“ řekl Lawler na analytické konferenci s odkazem na svou předchozí funkci šéfa čínské pobočky Fordu. „Teprve se to vyvíjí. Jsou lídry v technologii baterií. Jsou lídry ve vývoji. Mají nejnižší strukturu nákladů v odvětví.“
Příběhové automobilky jako Ford a General Motors (NYSE:GM) čelí v regionu stále tvrdšímu klimatu, protože prodejům dominují čínské automobilky včetně BYD (SZ:002594) a gigantu v oblasti elektromobilů Tesla (NASDAQ:TSLA).
Obě detroitské společnosti se snaží zvrátit propad prodejů v Číně, přičemž Ford se nyní zaměřuje na využití této země jako exportního centra a GM uzavírá tamní závody, protože absorbuje náklady na restrukturalizaci ve výši 5 miliard dolarů.

Čínská divize společnosti Ford Motor, včetně vývozu z této země, dosáhla v loňském roce zisku před úroky a zdaněním ve výši 900 milionů dolarů, uvedl ve středu jeden z vrcholných manažerů automobilky.
John Lawler, místopředseda představenstva a bývalý finanční ředitel společnosti Ford, poskytl vzácný pohled na zisky automobilky v zemi, kde probíhá restrukturalizace s cílem zastavit finanční ztráty.
„Když jsem v roce 2016 z Číny odcházel, byla to tehdy digitální společnost,“ řekl Lawler na analytické konferenci s odkazem na svou předchozí funkci šéfa čínské pobočky Fordu. „Teprve se to vyvíjí. Jsou lídry v technologii baterií. Jsou lídry ve vývoji. Mají nejnižší strukturu nákladů v odvětví.“
Příběhové automobilky jako Ford a General Motors čelí v regionu stále tvrdšímu klimatu, protože prodejům dominují čínské automobilky včetně BYD a gigantu v oblasti elektromobilů Tesla .
Obě detroitské společnosti se snaží zvrátit propad prodejů v Číně, přičemž Ford se nyní zaměřuje na využití této země jako exportního centra a GM uzavírá tamní závody, protože absorbuje náklady na restrukturalizaci ve výši 5 miliard dolarů.