Bývalý ředitel Formule 1 (F1) podle výňatků z rozhovoru pro časopis In Practise připsal seriálu Drive to Survive společnosti Netflix (NASDAQ:NFLX) zásluhu na výrazném posunu v diskusích se sponzory. Ředitel tvrdil, že před pandemií Covid-19 měla formule 1 problém najít odezvu u mnoha sponzorů, často byla vnímána jako elitářská, škodlivá pro životní prostředí a misogynní.
Bývalý ředitel F1, který se podílel na prodeji sponzorských darů pro tento sport přibližně od roku 2010 nebo 2011, si všiml, že se po Kovidovi změnilo vnímání. Tuto změnu umocnil seriál Netflixu, díky němuž se sport stal přístupnějším a udržitelnějším, a to jak z hlediska životního prostředí, tak z hlediska finančního.
Seriál nejen rozšířil možnosti sponzoringu pro skupinu F1 a týmy, ale také změnil image tohoto sportu z elitářského na ambiciózní. Přestože počet diváků zůstává relativně stabilní, vnímání Formule 1 se v posledních čtyřech letech drasticky změnilo, což vedlo k nárůstu komerčních smluv v tomto sportu.
Sponzoři se nijak výrazně nezměnili, stále s nimi spolupracují luxusní značky jako Rolex a LVMH. Díky změně vnímání se však sport stal pro tyto sponzory atraktivnějším. Bývalý ředitel zdůraznil, že tato nenápadná změna vnímání z „elitářského“ na „aspirační“ měla zásadní dopad na sport a jeho obchodní dohody.
Bývalý ředitel Formule 1 podle výňatků z rozhovoru pro časopis In Practise připsal seriálu Drive to Survive společnosti Netflix zásluhu na výrazném posunu v diskusích se sponzory. Ředitel tvrdil, že před pandemií Covid-19 měla formule 1 problém najít odezvu u mnoha sponzorů, často byla vnímána jako elitářská, škodlivá pro životní prostředí a misogynní.
Bývalý ředitel F1, který se podílel na prodeji sponzorských darů pro tento sport přibližně od roku 2010 nebo 2011, si všiml, že se po Kovidovi změnilo vnímání. Tuto změnu umocnil seriál Netflixu, díky němuž se sport stal přístupnějším a udržitelnějším, a to jak z hlediska životního prostředí, tak z hlediska finančního.
Seriál nejen rozšířil možnosti sponzoringu pro skupinu F1 a týmy, ale také změnil image tohoto sportu z elitářského na ambiciózní. Přestože počet diváků zůstává relativně stabilní, vnímání Formule 1 se v posledních čtyřech letech drasticky změnilo, což vedlo k nárůstu komerčních smluv v tomto sportu.
Sponzoři se nijak výrazně nezměnili, stále s nimi spolupracují luxusní značky jako Rolex a LVMH. Díky změně vnímání se však sport stal pro tyto sponzory atraktivnějším. Bývalý ředitel zdůraznil, že tato nenápadná změna vnímání z „elitářského“ na „aspirační“ měla zásadní dopad na sport a jeho obchodní dohody.
