Společnost Raymond James snížila hodnocení akcií Amazon (NASDAQ:AMZN) na Outperform ze Strong Buy a snížila cílovou cenu z 275 USD na 195 USD, což je nejnižší hodnota na ulici, s odkazem na rostoucí investiční tlak a podceněná rizika marží.
Ve zprávě klientům analytici uvedli, že se „nově podívali na investiční cyklus AMZN“ a odešli s názorem, že „ulice podceňuje tlak na EBIT v letech 2025-26“.
Společnost Raymond James sice stále konstruktivně hodnotí dlouhodobé vyhlídky Amazonu v oblasti umělé inteligence, ale upozornila, že „s rostoucím rizikem EBIT/omezeným pokrokem v monetizaci je pro nás náročnější držet se našeho hodnocení Strong Buy“.
Snížení ratingu přichází v souvislosti s nerovnoměrným makroekonomickým výhledem a nově oznámenými americkými cly, která Raymond James vnímá jako brzdu pro aktivity Amazonu vystavené působení v Číně.
Analytici odhadují, že „~30 % online GMV a ~15 % reklam je spojeno s Čínou“, a očekávají zásah do hrubých marží ve výši 200 bazických bodů z prvovýroby zboží pocházejícího z Číny.
Kromě toho prý Amazon čelí tlakům souvisejícím s logistikou, zejména v oblasti doručování na americký venkov, protože po odchodu UPS rozšiřuje vlastní síť.
Společnost rovněž uvedla kapitálově náročné úsilí o „diverzifikaci dodavatelského řetězce/logistiky“, jehož cílem je snížit závislost na Číně.
Společnost Raymond James snížila hodnocení akcií Amazon na Outperform ze Strong Buy a snížila cílovou cenu z 275 USD na 195 USD, což je nejnižší hodnota na ulici, s odkazem na rostoucí investiční tlak a podceněná rizika marží.
Ve zprávě klientům analytici uvedli, že se „nově podívali na investiční cyklus AMZN“ a odešli s názorem, že „ulice podceňuje tlak na EBIT v letech 2025-26“.
Společnost Raymond James sice stále konstruktivně hodnotí dlouhodobé vyhlídky Amazonu v oblasti umělé inteligence, ale upozornila, že „s rostoucím rizikem EBIT/omezeným pokrokem v monetizaci je pro nás náročnější držet se našeho hodnocení Strong Buy“.
Snížení ratingu přichází v souvislosti s nerovnoměrným makroekonomickým výhledem a nově oznámenými americkými cly, která Raymond James vnímá jako brzdu pro aktivity Amazonu vystavené působení v Číně.
Analytici odhadují, že „~30 % online GMV a ~15 % reklam je spojeno s Čínou“, a očekávají zásah do hrubých marží ve výši 200 bazických bodů z prvovýroby zboží pocházejícího z Číny.
Kromě toho prý Amazon čelí tlakům souvisejícím s logistikou, zejména v oblasti doručování na americký venkov, protože po odchodu UPS rozšiřuje vlastní síť.
Společnost rovněž uvedla kapitálově náročné úsilí o „diverzifikaci dodavatelského řetězce/logistiky“, jehož cílem je snížit závislost na Číně.