Klíčové body
- Citi zvýšila hodnocení akcií On Holding na „koupit“ s cílovou cenou 60 USD
- On Holding těží ze švýcarského původu a nižší expozice vůči čínským dodávkám
- Cenová síla společnosti by jí mohla umožnit lépe přenést cla na spotřebitele
- Odpor vůči americkým značkám v Číně může On Holding pomoci získat tržní podíl
Přestože zároveň mírně snížila cílovou cenu z původních 65 USD na 60 USD za akcii, zvýšení doporučení z „držet“ na „koupit“ naznačuje rostoucí důvěru v potenciál této rychle expandující značky. Citi očekává, že akcie On Holding by mohly zaznamenat nárůst o 33 % oproti páteční závěrečné ceně 45,03 USD, a to navzdory tomu, že akcie od začátku roku 2025 ztratily přibližně 15 % své hodnoty.
Analytik Citigroup Paul Lejuez uvedl, že On Holding disponuje několika klíčovými faktory, které by jí mohly umožnit nejen obstát v současném složitém makroekonomickém prostředí, ale dokonce se i odlišit od konkurence. Přestože Lejuez snížil odhad celoročního zisku firmy v reakci na nepříznivý vývoj měnových kurzů a negativní dopady rozsáhlých cel zavedených prezidentem Donaldem Trumpem, zdůraznil, že fundamentální růstová dynamika společnosti zůstává silná a stabilní.

Jedním z hlavních argumentů Citigroup je geopolitická výhoda, kterou má On Holding jako švýcarská společnost. V době, kdy se globální obchodní napětí stupňuje, a zejména v Asii roste odpor vůči americkým značkám, představuje evropský původ značky významnou konkurenční výhodu. Lejuez poznamenal, že v současné době je mimořádně důležité, jak jednotlivé značky vnímají spotřebitelé na mezinárodních trzích. „Jako nejrychleji rostoucí značka v oblasti sportovního a měkkého oblečení s velmi silnou popularitou, geograficky diverzifikovanou prodejní základnou a nízkou závislostí na dodávkách z Číny je ONON podle nás jednou z nejlépe umístěných značek, které se dokážou vypořádat s aktuální nejistou celní situací,“ uvedl.
Dalším zásadním faktorem je cenová síla značky On Holding. Díky vysoké reputaci mezi spotřebiteli a pevnému postavení na trhu má společnost možnost snadněji promítnout zvýšené náklady, například z důvodu cel, do koncových cen produktů. To je v období zpomalující globální poptávky a rostoucích nákladů na suroviny značnou výhodou. Na rozdíl od některých konkurenčních firem, jako jsou Nike
Citigroup rovněž upozorňuje na aktuální geopolitické faktory, které by mohly hovořit ve prospěch On Holding. V reakci na protekcionistickou politiku USA, včetně nových cel a obchodních bariér, roste ve světě — zejména v Číně — negativní vnímání amerických značek. Podle Lejuese by právě tento trend mohl otevřít nové příležitosti pro společnosti, které nejsou přímo spojovány se Spojenými státy. Švýcarský původ značky On je tak v současnosti výraznou konkurenční výhodou, která by jí mohla pomoci získat tržní podíl na klíčových trzích v regionech APAC
On Holding AG
Ačkoli Citigroup uznává, že zpomalující globální spotřebitelská poptávka představuje riziko, věří, že On Holding má dostatečné předpoklady k tomu, aby nejen tyto překážky zvládla, ale dokonce z nich mohla profitovat. Díky strategickému zaměření na mezinárodní expanzi, síle své značky, pružnosti cenové politiky a nižší závislosti na čínských výrobních kapacitách zůstává On Holding podle Citi jednou z nejatraktivnějších investičních příležitostí v sektoru sportovní obuvi a oděvů.
Výhled na rok 2025 tak zůstává smíšený. Přestože makroekonomická situace zůstává nejistá a zvyšuje tlak na marže, On Holding díky své pozici a schopnosti reagovat na měnící se podmínky může vyjít z tohoto náročného období silnější. Pokud se společnosti podaří nadále efektivně expandovat na klíčových trzích mimo USA a využít geopolitické turbulence ve svůj prospěch, její akcie by mohly v následujících měsících nabídnout investorům velmi zajímavý růstový potenciál.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky