Akcie společnosti Expedia (NASDAQ:EXPE) klesly v pátek před zahájením obchodování o 9,2 %, poté co platforma pro online rezervaci cest nenaplnila očekávání Wall Street ohledně tržeb kvůli slabší poptávce v USA.
Expedia se tak připojuje k dalším firmám z cestovního průmyslu, které se připravují na zpomalení před vrcholem letní sezóny. Nejistota vyvolaná probíhající obchodní válkou a vysokými úrokovými sazbami negativně ovlivňuje spotřebitelské výdaje.
Na konci dubna provozovatel hotelů Hilton snížil svůj roční výhled růstu tržeb z pokojů a společnost Airbnb na začátku měsíce uvedla, že se zkracuje doba mezi rezervací a pobytem, což signalizuje nejistotu spotřebitelů a opatrnost při cestování.
„U Expedie je to jen o něco výraznější, protože má větší přítomnost na americkém trhu než konkurence,“ uvedl analytik BTIG Jake Fuller.
Společnost se sídlem v Seattlu vykázala tržby za první čtvrtletí ve výši 2,98 miliardy USD, což je pod očekáváním analytiků, kteří předpokládali 3,01 miliardy USD, dle údajů společnosti LSEG.
„Je zřejmé, že cestování v USA zpomalilo a pokud obchodní a makroekonomická nejistota přetrvá, je méně pravděpodobné, že se situace vyvine jako v létě 2024 během tzv. ‚strachu z růstu‘,“ uvedli analytici Barclays v poznámce.
V létě 2024 čelil americký cestovní ruch tzv. „růstovému šoku“, kdy vysoké náklady a nejistota spojená s prezidentskými volbami snížily poptávku během obvykle silného období.
Expedia vykázala upravený zisk na akcii ve výši 40 centů za čtvrtletí končící 31. března, což překonalo odhad analytiků ve výši 32 centů.
Akcie společnosti Expedia klesly v pátek před zahájením obchodování o 9,2 %, poté co platforma pro online rezervaci cest nenaplnila očekávání Wall Street ohledně tržeb kvůli slabší poptávce v USA.
Expedia se tak připojuje k dalším firmám z cestovního průmyslu, které se připravují na zpomalení před vrcholem letní sezóny. Nejistota vyvolaná probíhající obchodní válkou a vysokými úrokovými sazbami negativně ovlivňuje spotřebitelské výdaje.
Na konci dubna provozovatel hotelů Hilton snížil svůj roční výhled růstu tržeb z pokojů a společnost Airbnb na začátku měsíce uvedla, že se zkracuje doba mezi rezervací a pobytem, což signalizuje nejistotu spotřebitelů a opatrnost při cestování.
„U Expedie je to jen o něco výraznější, protože má větší přítomnost na americkém trhu než konkurence,“ uvedl analytik BTIG Jake Fuller.
Společnost se sídlem v Seattlu vykázala tržby za první čtvrtletí ve výši 2,98 miliardy USD, což je pod očekáváním analytiků, kteří předpokládali 3,01 miliardy USD, dle údajů společnosti LSEG.
„Je zřejmé, že cestování v USA zpomalilo a pokud obchodní a makroekonomická nejistota přetrvá, je méně pravděpodobné, že se situace vyvine jako v létě 2024 během tzv. ‚strachu z růstu‘,“ uvedli analytici Barclays v poznámce.
V létě 2024 čelil americký cestovní ruch tzv. „růstovému šoku“, kdy vysoké náklady a nejistota spojená s prezidentskými volbami snížily poptávku během obvykle silného období.
Expedia vykázala upravený zisk na akcii ve výši 40 centů za čtvrtletí končící 31. března, což překonalo odhad analytiků ve výši 32 centů.